چری

چری تیگو ۹ معرفی شد؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند لوکس چینی

بزرگ‌ترین خودروی تولیدی چری با نام تیگو ۹ عرضه می‌شود. موتور ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۵۴ اسب بخار، روی این مدل ارائه خواهد شد.

از دیدگاه کیفیت فنی و حضور در بازار جهانی، چری به عنوان یکی از خودروسازان سطح اول چین شناخته می‌شود. این برند با زیرمجموعه‌های متنوع، انواع خودروهای سواری، شاسی‌بلند و هاچبک را در کلاس‌های مختلف تولید می‌کند. در ایران، شرکت مدیران خودرو نمایندگی رسمی چری را در اختیار دارد و مدل‌های متنوع این برند را طی سال‌های اخیر مونتاژ کرده است.

چری از سال ۲۰۱۸ با تولید تیگو ۸، به کلاس کراس‌اورهای اندازه بزرگ وارد شد. باتوجه به فروش بسیار خوب انواع خودروهای این برند در چین و کشورهای امریکای جنوبی، فرصت مناسب برای اضافه شدن یک خودروی جدید به سبد محصولات چری وجود دارد و حالا این شرایط با عرضه‌ی تیگو ۹ تغییر خواهد کرد.

چری تیگو 9 نمای پشت

جدیدترین شاسی بلند چری با طول ۴۸۲۰ میلی‌متر، عرض ۱۶۹۰ میلی‌متر، ارتفاع سقف ۱۹۳۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۸۲۰ میلی‌متر تولید می‌شود.  تیگو ۹ در مقایسه با تویوتا پرادو ۲۰۲۲، طول مشابه دارد اما از نظر عرض و  ارتفاع و فاصله محورها، کمی بزرگ‌تر است.

موتور ۲ لیتر توربوشارژ چری، ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد. بعضی رسانه‌های چینی، ۲۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن‌متر را برای تیگو ۹  پیش‌بینی کرده‌اند. شرکت سازنده ادعا می‌کند نهایت سرعت ۲۰۵ کیلومتر برساعت، گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل برای این خودرو ارائه می‌شود.

چری تیگو 9 نمای اصلی

طراحی جدیدترین کراس‌اور چری، ترکیبی از سبک شاسی‌بلند بی‌ام‌و X7  و رنجرور به نظر می‌رسد. حالت چراغ‌ها و خطوط عمودی در جلوپنجره، خودروهای پهن‌پیکر آلمانی را تداعی می‌کند. نمای جانبی و پشت تیگو ۹ نیز، شباهت‌هایی به محصولات مدرن لینکلن دارد.

در کابین، ۲ نمایشگر پیوسته با ابعاد ۱۲/۳ اینچ نصب شده‌اند. این خودرو مجهز به چرخ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچ، سیستم صوتی باکیفیت از برند سونی، چراغ‌های LED و امکان سفارش سه ردیف صندلی تولید خواهد شد. چری اعلام کرده است نسخه‌ی پلاگین هیبرید تیگو ۹ نیز سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود.

نمای داخلی تیگو 9

در مدل‌های مختلف تیگو ۹ ، کروز کنترل هوشمند با ترمز اضطراری، حرکت آرام در سرازیری، حفظ خودرو در شیب، اتوهُلد، کنترل کشش، کنترل پایداری، دستیار حرکت در ترافیک و هشدار حرکت بین خطوط، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، سنسور نور، حسگر باران، چرخش روشنایی جلو به طرفین، فرمان برقی، صندلی‌های چرم با تنظیم برقی در جلو، دو کانال تهویه اتوماتیک، دوربین عقب، دید ۳۶۰ درجه، شش کیسه هوا، کول باکس، شارژر بی‌سیم، درب صندوق برقی و سانروف پانورامیک وجود دارند.

آستانه قیمت پیش‌بینی شده برای تیگو ۹ جدید، ۲۳ هزار دلار است. این شرایط می‌تواند محصول جدید چری را به یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای اندازه بزرگ در کشور چین تبدیل کند. هم‌اکنون بی‌وا‌دی سانگ DM پلاگین هیبرید، مجهز به پیشرانه‌ی ۴۴۷ اسب بخارT گشتاور ۴۷۰ نیوتن‌متر و توان پیمایش ۸۰ کیلومتر با یک شارژ، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵ تا ۵/۵ ثانیه و میانگین مصرف بنزین ۱/۵ تا ۲ لیتر در صد کیلومتر دارد. بی‌وا‌دی سانگ DM از نظر ابعاد بدنه، کوچک‌تر از تیگو ۹ است اما با قیمت ۲۳ هزار دلار، ارزش خرید بسیار خوبی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۰ رای

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. سمندر

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تو این کلاس با این سطح از امکانات و قیمت بی رقیبه

    موافقم ۱۳۶
    مخالفم ۳۷
    1. زیزیگولو

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (4132 ديدگاه)

      اگر واردات شاسی بلندای اقتصادی مثل سانتافه و توسان و سورنتو و و راو۴ و هایلندر و اوتلندر و بقیه ….. با تعرفه گمرگی معقول آزاد میشد همه میرفتن اونا رو میخریدن نه این آشغالو و اونوقت میفهمیدی که بی رقیبه یا نه

      موافقم ۸۰
      مخالفم ۱۳۶
      1. علی

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (222 ديدگاه)

        سانتافه ۳۳_۴۳ هزار دلاره مگه مجبوری کامنت چرت بذاری ماشینایی که اسم بردی همه ۵۰ درصد بالاتر هست قیمتشون

        موافقم ۱۲۲
        مخالفم ۲۶
        1. زیزیگولو

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (4132 ديدگاه)

          منظور من تو بازار ایران هستش گُل پسر …… خُب ما میگیم سانتافه ۲۰۲۳ حدود ۴۰ هزار دلار و حتی اگه با دلار پنجاه هزار تومنی هم حساب کنیم ((البته الآن که دارم این کامنت رو مینویسم قیمت دلار بازم ریزش داشته و وارد کانال ۴۳ هزار تومن شده)) میشه ۲ میلیارد تومن و اگه تعرفه گمرکی معقول نهایتاً ۱۰ درصدی هم ببندن روش و با هزینه های دیگه نهایت میشه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومن و از اون طرف الآن قیمت کارخونه ای ((مدیران خودرو)) تیگو۸ پرو حدود دو میلیاردو هفتصدو چهلو پنج میلیون تومن هستش و قیمت کارخونه ای تیگو۸ پرومکس حدود سه میلیاردو صد میلیون تومن هستش و مطمئناً اگه مدیران خودرو بخواد تیگو۹ رو مونتاژ کنه فقط قیمت کارخونه ایش تو ایران حداقل چهار میلیارد تومن در میاد!!!! حالا خودت حساب کن و ببین حرفم منطقیه یا نه؟؟؟ میری سانتافه میخری ۲ میلیارد ۳۰۰ میلیون یا میری تیگو۹ میخری ۴ میلیارد تومن؟؟

          موافقم ۴۷
          مخالفم ۷۳
        2. محمد

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (280 ديدگاه)

          سانتافه فول ۳۵ هزار دلاره

          موافقم ۲۷
          مخالفم ۱۹
        3. زیزیگولو

          ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (4132 ديدگاه)

          محمد قیمت پایه سانتافه ۲۰۲۳ از حدود ۳۰ هزار دلار شروع میشه و بسته به تیپ و سفارش مشتری تا حدود ۴۵ هزار دلارم میرسه

          موافقم ۳۲
          مخالفم ۱۱
        4. H

          ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (5 ديدگاه)

          زیزیگولو جان شما چری را با قیمت و شرایط ایران حساب کردی ولی سانتافه را با قیمت جهانی؟! الان سانتافه مدل ۲۰۱۶ را تو ایران با قیمت نزدیک ۴ میلیارد می فروشند اونوقت شما سانتافه ۲۰۲۳ را دو میلیارد می خواهی بخری؟!

          موافقم ۶۸
          مخالفم ۱۲
        5. زیزیگولو

          ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (4132 ديدگاه)

          H بخاطر پنج سال ممنوعیت واردات و تعرفه های گمرکی سنگین سانتافه ۲۰۱۷ با این قیمت معامله میشه و اگر دقت کنی من تو کامنتم گفتم واردات با تعرفه گمرکی معقول

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۲۳
        6. ارمین

          ۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          قیمت نداری شانسی امدی یه کامنت بذاری اخه ۵۰هزار دلار مگه میشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. کرگدن باواریا

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (74 ديدگاه)

        سانتافه با اون طراحی بی ریخت و موتور ضعیف چطور با این ماشین که نصف قیمتش سرشاخ بشه؟؟
        آخه کره چیه که فکر میکنی هیچ جایگزینی نداره؟؟؟

        موافقم ۴۸
        مخالفم ۱۴
        1. زیزیگولو

          ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (4132 ديدگاه)

          قیمت پایه سانتافه ۲۰۲۳ حدود ۳۰ هزار دلار هستش و اصلاً قابل قیاس با این آشغال نیستش …… در ضمن من نگفتم فقط سانتافه چون به غیر از کره اییا ژاپنیای زیادی تو این رنج قیمتی هستن که فقط یه پیچ چرخشون به کل تیگو۹ میَرزه

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۳۳
      3. زیزیگولو

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (4132 ديدگاه)

        H تولید و مونتاژ تو ایران خیلی گرونتر از حد جهانی درمیاد و توجیه اقتصادی نداره و تازه مافیا رو هم بهش اضافه کن و بخاطر همینه که الآن یه ۲۰۷ اتوماتیک هم قیمت یه تویوتا کمری ۲۰۲۳ صفر کیلومتر تو امارات هستش …… الآن مردم ماشینای ایرانخودرو و سایپا و کرمان موتور و بهمن موتور رو با چه قیمتی میخرن؟؟؟ قطعاً اگه واردات شاسی بلند اروپاییو کره اییو ژاپنی با تعرفه گمرکی معقول و نهایتاً ۱۰ درصدی آزاد بشه قیمتاشون نصف ماشینای مدیران خودرو و کرمان موتور میشه و همه مردم میرن اروپاییو و کره اییو ژاپنی میخرن و کسی این آشغالو نمیخره

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۲۱
        1. LAMBORGHINI

          ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (50 ديدگاه)

          کی میره ماشین بنجل کره ای رو بخره

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۱۸
        2. مهدی

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          زیزیگولو جان میشه فقط یک دلیل بیاری که چرا این دزدها باید تعرفه گمرکی رو به ۱۰ درصد کاهش بدن؟
          متاسفانه شما یا خیلی خوش خیال هستی و یا این کلاش ها رو نمی شناسی

          مرد مومن اینا میخوان با این ماشین‌های وارداتی حدود ۲ تا ۲.۵ هزار میلیارد تومن در بیارن بعد میان به من و تو تعرفه ده درصد بدن
          الان دارن آهن قراضه های ایران خودرو و سایپا رو با قیمت خون پدرشون به ما میدن بعد بیان…

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
    2. مزدا

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1947 ديدگاه)

      طراحی به روز و با کیفیتی داره.
      حجم موتورش هم خوبه.
      مدیران خودرو اگه مونتاژ یا وارد کنه فول آپشن باشه یه کم تنوع تو خیابونا میتونیم ببینیم

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۹
  2. TYKER - Z

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون byd عجب چیزیه . ۴۴۷ اسب با ۲۳ هزار دلار

    موافقم ۷۴
    مخالفم ۴
    1. R/T

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (516 ديدگاه)

      بی وای دی تو هیبرید اینا خوب عمل میکنه

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۲
    2. Amir

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (88 ديدگاه)

      مصرف سوختش فقط!!!

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۲
  3. GTRS

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه طراحی خوب و پخته ای داره .
    فنی هم خوبه . دو تا tu5 با یه موتور پراید روشه 🤣
    اگه وارد بشه فک کنم با توجه به مشخصاتش حدود ۳ و نیم تا ۴ قیمت میخوره .

    موافقم ۴۹
    مخالفم ۱
    1. محمد

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (280 ديدگاه)

      دلار شده ۴۳ دیگه این قیمتا نیست

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۳
  4. R/T

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (516 ديدگاه)

    ماشین خوبی بنظر میاد با قیمت ۲۳ هزار دلار

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۰
  5. ممد ژانگولر

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3086 ديدگاه)

    از زاویه بغل و پشت خوبه ولی جلوش خیلی گرده و تکراری
    داخلش هم نکته مثبتشه

    قیمتش تو ایران با ۱ میلیارد با ارفاق باشه خوبه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۱
    1. مانی

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2484 ديدگاه)

      به دلیل این طراحی داخلی‌ مرسدس باید شکایت کنه

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
  6. مهرانیان

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    البته که لوکسه، ولی برای لوکس ندیده‌ها

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۱۴
    1. R@min

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (802 ديدگاه)

      خیلی درد داره این حرف با مردم چیکار کردن.

      موافقم ۳۹
      مخالفم ۷
  7. heshmat021

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    خیلی ها بدشون نمیاد با پول هاچ بک و سدان سایز کوچیک

    کراس اور فول سایز سواربشن

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۱
  8. Kato

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    بیاد ایران بالای ۵ میلیارد فی می خوره…

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۱۲
  9. حامد

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کنترل خودرو در سراشیبی میشه اتوهلد؟ از شما که سایت حرفه ای خودرو هستید بعیده

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۲
  10. Alireza

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    پدال لطفا به مقاله هم راجب اون byd بده.تشکر

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  11. محمد

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1139 ديدگاه)

    در حد قیمت ( جهانی) ماشین خوبی از آب دراومده شاید ۱۲ ۱۳ سال پیش بود که مدل های اشغالی مثل a10 و ۱۱۰ رو وارد بازار ایران کرد که فاجعه محض بودن ، در حالی چری این رشد سریع رو داشته که ما حتی ماشین های تولید داخلمون هم نصف کیفیت ۱۲ ۱۳ سال پیش رو ندارن

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  12. ferimia

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    موتور۲ لیتری توربو؟ خجالت بکش :)
    حداقل ۲.۵ لیتر میذاشتی

    موافقم ۶
    مخالفم ۲۱
  13. رامتین

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2693 ديدگاه)

    عرض و ارتفاع باید جاشو عوض بشه. در کل طراحی معقولی داره. موتور ۲ لیتری هم بدک نیست برای این خودرو.

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  14. boost10

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خیلی خوبه البته اگه با قیمت واقعیش وارد بشه نه با قیمت های نجومی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. Muty

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    خداییش ۲۳هزارتا خوبه

    ولی من شخصا یه crv (غیر صفر) را با این قیمت ترجیح میدم!

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  16. اسماعیل قصاب

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    عزیزان با توجه به شرایط موجود جهان و زمان و مکان احتمال اینکه مدیران تندرو دلش بخواد اینو بیاره و واقعا بیاره زیاده ، ولی احتمال اینکه crv , hrv, mno , stp , olmq , این جور ماشینا بیاد تقریبا صفره ، تو وارداتی ها بالاترینش کیا سونت بوده که در کلاس این نیست ، بنابراین تنها گزینه ما برای فکر کردن در رویامون در این کلاس همینه ، حداقل اگه خودمون هم نخریم می تونیم به همسایه مون پیشنهاد کنیم ، اون که خرید دو دره ش کنیم بریم سر کوچه از قصابی دویست وپنجاه گرم گوشت چرخ کرده بخریم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. M48

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اگه سانتافه ۲۰۲۳ میومد ایران با قیمت ۵ تومن هم مشتری داشت چون سانتافه رو مردم دوست دارن…. و امتحانشو پس داده …. چه توی مدل های قدیمی تر و چه مدل های ۲۰۱۴ تا ۱۷ … و مطمئن باشید که تیگو ۹ اگه بیاد ایران فقط قشر کاملا مرفه جامعه میتونن برن سراغش… با این سطح امکانات قطعا زیر ۳ میلیارد قیمت نمیخوره…

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
Close
کارنامه