چریطراحی

نقد طراحی چری تیگو ۷ پرو: ققنوسی از چین

این روزها تب‌وتاب طراحی، تولید و عرضه کراس‌اوورها (خودروهای شاسی‌بلندی که بر پایه پلت فرم خودروهای سدان یا در اصطلاح عامیانه سواری توسعه یافته‌اند) توسط خودروسازان از یکسو و استقبال زیاد مشتریان در کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی و نیز آسیایی شدت و سرعت زیادی گرفته است. دراین‌بین کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در دورانی که حضور کراس‌اوورهایی از برندهای مطرح خودروسازی به دلیل شرایط سخت تحریمی در این بازارِ تشنه، بسیار کمرنگ شده و یا به‌طورکلی از بین رفته، شاهد رقابت تنگاتنگ شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده دولتی و خصوصی در معرفی، تولید و عرضه کراس‌اوورهای از برندهای “چینی” هستیم.

چری تیگو ۷ پرو (Tiggo 7 Pro) جدیدترین محصول چری است که قرار است، به‌زودی و پس از برادر بزرگ‌تر خود یعنی تیگو ۸ پرو و با برندی تحت نام فونیکس (Fownix) که برگرفته از کلمه انگلیسی (Phoenix) به معنای ققنوس است وارد بازار ایران شود. بر همین اساس متنی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید, نقدی است بر طراحی ظاهری و کابین این کراس‌اوور تازه‌نفس.

در سال ۲۰۱۲ بود که کمپانی چری، در نمایشگاه خودروی پکن با معرفی کانسپت TX، خود و به‌نوعی خودروسازی چین را وارد مرحله جدیدی از طراحی خودرو کرد و بسیاری از سرعت پیشرفت خودروسازی چین در این زمینه شگفت‌زده شدند. در ادامه و در سال ۲۰۱۶, چری با معرفی کراس‌اوور تیگو ۷ که بر اساس همان کانسپت TX طراحی و تولید شده بود که با فاصله زمانی اندکی نیز به بازار ایران راه یافت و در آن برهه زمانی لقب لوکس‌ترین و البته گران محصول چینی بازار را به خود گرفت و بار دیگر توانست تحسین منتقدان و کاربران را به خود جلب کند. چراکه چری با معرفی تیگو ۷, فلسفه و زبان طراحی اختصاصی خود را معرفی کرد که برخلاف گذشته چری، این بار خبری از کپی و یا الگوبرداری‌های ناشیانه از محصولات مطرح اروپایی، آمریکایی و یا آسیایی نبود، اتفاقی که در آن زمان و در بین محصولات خودروسازی چین غریب و ناآشنا بود, هرچند که به دلیل پیروی طراحی تیگو ۷ از ترند یا مد روز طراحی, وجود برخی شباهت‌ها با محصولات مطرح اروپایی انکارناپذیر بود.

چری تیگو 7 مدل 2018

بااین‌حال و پس از موفقیت‌هایی که چری با مدل تیگو ۷ کسب کرد, تصمیم گرفت تا از مدل جدید آن با نام Tiggo 7 Pro و با طراحی کاملاً متفاوت و دگرگون شده و بر پایه فلسفه جدید طراحی این برند رونمایی کند.

تیگو 7 پرو

چری در تیگو ۷ پرو, رویکرد زیبایی‌شناختی جدیدی را به کار برده است که اولین المان و ویژگی آن را در جلوپنجره‌های بزرگ جلو تحت عنوان Sunshine Galaxy یا ماتریس کهکشانی می‌توان مشاهده کرد. جلوپنجره‌ای که با فرم چندضلعی خود و استفاده از الگوهایی به شکل الماس سه‌بعدی در آن, علاوه بر آن‌که جزئیات بصری زیادی را به این نما اضافه کرده است، تداعی‌کننده آسمان شب نیز هست.

جلوپنجره کهکشانی ماتریسی چری تیگو 7 پرو

چراغ‌های باریک و LED ماتریسی که سه برابر چراغ‌های هالوژنی نوردهی بهتری دارند, با تم گرافیکی تیره خود و برخلاف تیگو ۸ پرو, به جلوپنجره متصل شده‌اند که چری آن‌ها را Tigger Eyes یا چشمان ببر می‌نامد. ترکیب این چراغ‌ها با سپرهای زاویه‌دار و هندسی که چراغ‌های روشنایی در روز نیز بر روی آن قرار گرفته است نمایی خشن، عضلانی و جسورانه‌ای را به نمایش گذاشته است.

چراغ های جلوی چری تیگو 7 پرو

در نمای جانبی همانند تیگو ۸ پرو, سه خط شخصیتی, تشکیل‌دهنده کلیت این نما است که البته از ساختاری به‌مراتب اسپرت تر در مقایسه با تیگو ۸ پرو برخوردارند. این خطوط شخصیتی که تحت عنوان Life in Motion شناخته می‌شود, اولین بار توسط جیمز هوپ (James Hope) مدیر طراحی سابق فورد, دایملر کرایسلر و جنرال موتورز در محصولات چری پیاده‌سازی شده است. این سه خط شامل یک خط کمر (beltline) بالایی که به‌صورت افقی و سرتاسری از چراغ‌های جلو تا چراغ‌های عقب امتداد یافته که حسی از استحکام و ثبات را تداعی می‌کند. در کنار آن دو خط شخصیتی دیگر وجود دارد که یکی بر روی گلگیر و قسمتی از در عقب و دیگری در بالای رکاب‌های پایین درها قرار دارند که فرمی گرد و منحنی داشته که تداعی‌کننده حسی از پویایی و حرکت را مطابق با ترند و مد امروزی می‌باشند.

نمای جانبی تیگو 7 پرو

نکته دیگری که در نمای جانبی تیگو ۷ پرو به چشم می‌خورد, فرم DLO یا فریم دور شیشه‌های جانبی است که در قسمت ستون‌های C و D و در لچکی عقب, جدا از اینکه به لحاظ بصری در عقب را به در صندوق بار متصل کرده و حالتی یکپارچه ایجاد نموده است, به لحاظ فرمی نیز یادآور BYD Tang EV600 است. از دیگر ویژگی‌های این نما می‌توان به رینگ‌های ۱۸ اینچی, خط سقف کمانی و نیز باربند یکپارچه باقابلیت حمل بار تا ۵۰ کیلوگرم اشاره کرد.

در نمای عقب اما با طراحی به‌مراتب ساده‌تری در مقایسه با دو نمای دیگر تیگو ۷ جدید روبه‌رو هستیم که استفاده از یک چراغ باریک و یک‌تکه که در مرکز آن لوگوی چری قرار گرفته است و به همراه یک سپر عضلانی که دربرگیرنده دو سر اگزوز تزئینی است، نمایی بروز و درعین‌حال اسپرت را به نمایش می‌گذارد. اما نکته‌ای که در این نما وجود دارد، درب صندوق آن است که از فرمی ساده به همراه یک برآمدگی برخوردار است و ازآنجاکه محل نصب پلاک در زیر آن و بر روی سپر نصب شده، با نمایی به اصلاح لخت و عریان روبه‌رو می‌شویم که ارتفاع خودرو را بلندتر از آنچه هست نشان می‌دهد.

نمای عقب تیگو 7 پرو

نمای داخلی اما شباهت‌های زیادی با تیگو ۸ پرو دارد و به همین دلیل می‌توان گفت با کابینی شیک، ساده و مینیمال و درعین‌حال مدرن روبه‌رو هستیم که به‌واسطه متریال و تم رنگی استفاده شده در آن حال و هوای اسپرت تری در مقایسه با تیگو ۸ دارد. استفاده از یک صفحه نمایش مرکزی ۱۰.۲ اینچی با قابلیت پشتیبانی از آندروید اتو و اپل کارپلی در کنار دو صفحه نمایش لمسی دیگر و نیز سیستم نورپردازی داخلی با قابلیت هماهنگی با موزیک پخش شده، از دیگر ویژگی‌های کابین بزرگ و جادار تیگو ۷ پرو است.

 

اما در پایان اگر بخواهیم به‌عنوان نتیجه‌گیری و به دور از هرگونه تعصبی نسبت به طراحی ظاهری Tiggo7 Pro به‌عنوان یک کراس‌اوور سایز متوسط نظر دهیم، باید بگوییم که تیگو ۷ جدید از ظاهر و استایلی زیبا و هماهنگ، جسور، پویا و به‌مراتب اسپرت تر در مقایسه با تیگو ۸ پرو برخوردار است.

اما نکته‌ای که در مورد زبان طراحی تیگو ۸ پرو وجود دارد, در مورد تیگو ۷ پرو نیز صدق می‌کند و آن روبه‌رو بودن با یک زبان و فلسفه طراحی محافظه‌کارانه و نه ساختار شکنانه در محصولات چری است. به‌طوری‌که اگر طراحی و استایل ظاهری آن را با نسل قبل خود مقایسه کنیم، با ظاهری مواجه می‌شویم که شباهت‌های بیشتری را با محصولات اروپایی و کره‌ای می‌توان یافت که این نشان‌دهنده عدم جسارت و نیز ریسک‌پذیری طراحان چری در ارائه یک زبان طراحی بدیع و نوآورانه است. نکته‌ای که در جتور X70 یا همان فیدلیتی که محصولی از زیرشاخه چری است نیز وجود دارد.

نویسنده: مهدی بنی عامریان، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته طراحی صنعتی

 

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (7169 ديدگاه)

    آقا کی میتونه منو راهنمایی بکنه که چرا هنوز پس از این همه مدل جدید از چری ، وقتی در خودروهایش را باز میکنید صدای گاری میده در حالی که این موضوع برای دیگر چینی‌ها حل شده مثل دیگنیتی و فیدیلیتی که حقیقتاً خیلی خوب کار کردند روی منتاژ خودروهایشان !

    سلطان تیگو۸ را از نزدیک بررسی کردم و حقیقتاً وقتی داخل خودرو نشستم احساس خوبی داشتم و یه احساسی مثل پشت فرمان نشستنِ پژو ۲۰۰۸ با فرمان کیپ و کوچک و جالبش دارید و همه چیز در دست هست !
    البته اولین احساسی که با دیدنش داشتم این بود که کاپوت جلو به شدت آسیب‌پذیر هست و سپر با کاپوت یک خط عمودی کامل هست !
    رکاب‌های برقی هم جالب و عملکرد سریعی داشتند !

    یه چیز دیگه که فهمیدم اینه که سال آینده فیدیلیتی با گیربکس تَر ارائه میشه و این عالیه چون تو بازار تشنه‌ی ما ارزشمنده !

    در کل ، یه خودروی کارکرده‌ی ژاپنی و کره‌ای را به بهترین چینی ترجیح میدهم و کسانی که از گارانتی چینی‌ها مایه میگذارند این را هم بگویند که همین گارانتی بند و ماده و سال داره که نه رامین چانگان به زبان می‌آورد که روشن شویم و نه نمایندگی‌ها اما وقتی خریدید و فهمیدید چه اشتباهی کردید و به گارانتی نیازمند شدید آنوقت موضوع روشن میشود !

    یه خبر داخلی دیگر ، ورود یوآز پاتریوت با دنده تیپ‌ترونیک هست که باز هم یه نکبته کله‌خریه مثل همون دنده منوآل بسیار زُمُخت و زشت و جنگی !

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۲۱
    1. کافر مقدس

      ۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1442 ديدگاه)

      داتا یکسری مشکلات ریز و درشت دارن ولی در نمونه های مونتاژ مسائل بیشتر میشه یهو میبینی کیفیت کل داشبرد با نمونه وارداتی فرق داره و اسم ش هم میذارن داخلی سازی !

      لاستیک کویر میذارن زیر ماشین پنل های کولر و… رو با روکش فیبر ۲هزار تومنی مزین میکنن میگن داخلی سازی ! البته که مونتاژ یکسری آ|شن هارو هم حذف میکنن اللخصوص موارد راداری و کامپیوتری و… تا جای ممکن چینی مونتاژ نخرید

      نمد گذاشتن داخل درب ماشین و اینجور کارها هزینه داره که تو قیمت آخر تاثیر داره . هر جای ماشین چینی رو بگردی یه کم و کاستی هست اللخصوص اگه بری تو چال و ماشین رو از زیر ببینی

      کلا به شدت علاقه مند به استفاده اگزوز دوبل فیک هستن , این روزها جلوپنجره محصولات چینی بدجوری یاد آور جلوپنجره های زنبوری هیوندا هستن

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۷
      1. Avan

        ۵ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (123 ديدگاه)

        فکر نمی کنم داخلی سازی کنند. من سال ۹۲ ام وی ام ۵۳۰ خریدم حتی لاستیک چینی بود البته انصافا هم خوب کار کرد. به نظرم حتی کف پوشهای خودرو را هم وارد می کنند چون به صرفه تر میشه.

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
    2. new RAMIN

      ۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2271 ديدگاه)

      ((کسانی که از گارانتی چینی‌ها مایه میگذارند این را هم بگویند که همین گارانتی بند و ماده و سال داره که نه رامین چانگان به زبان می‌آورد که روشن شویم و نه نمایندگی‌ها اما وقتی خریدید و فهمیدید چه اشتباهی کردید و به گارانتی نیازمند شدید آنوقت موضوع روشن میشود !))

      نمیدونم چندبار ولی بارها بارها گفتم گارانتی خودروها در ایران رو نمیگم عزیز گلم!خارج از ایران منظورمه…

      ((در کل ، یه خودروی کارکرده‌ی ژاپنی و کره‌ای را به بهترین چینی ترجیح میدهم))

      یه پیشنهاد دارم برای همه تون! پیشنهاد میکنم برید یه سری پیش اینیستاگرام مهرنوش کارهولیک یا همون ویراژ بزنید.خداراشکر ایرانی هم هست کلی خودرو تست کرده… تست سانتافه ۲۰۲۲ و تاکسون۲۰۲۲ و پالیسید رو پیشنهاد میکنم ببینید. بعد که دیدید، برید تست cs75و cs85 و cs95 هم بیبنید(البته cs85کوپه هست و هیوندای خودروکوپه نداره)نمرات رو هم ببینید رنج قیمتی هم ببینید. شاید بتونید مفهوم پیشرفت با سرعت نور رو درک کنید البته تست هر خودرو ۲۰ دقیقه هست خیلی طولانی هست میتونید توچندروز ببینید. بازهم میگم کسی که اینارو تست کرده پشت بنز bmwرنجرور لامبورگینی رولزرویس بنتلی و…کل خودرو روز دنیا نشسته و به اونا نمره داده درنهایت تست خودروهای ارزان و زیر ۳۰هزار دلار هم کرده و به اونا هم زمینه های مختلف نمره داده.جالبه نظرات اون خانوم اصلا با نظرات فیلسوفان ایرانی یکی نیست!🤣 البته وبسایت عربی yallamotor هم تست کردن همین خودروهارو و جالبه تقریبا همون حرف خانوم مهرنوش رو گفته! تست درایو محصولات هاوال و MGهم اون خانوم تست کرده اونا خب ارزونترن کمی ضعیف تر هست نمرات معمولی گرفتن… ولی خب فاصله چین با دنیا خیلی خیلی کم شده و برخی کمپانی های خاص چینی هم بسیاری رو رد کردن ولی مثل اینکه قبول کردنش برای بسیاری سخته! نمیدونم واقعا چرا.

      اینم لینک اینیستاگرام اون خانوم که فکر تقریبا ۵سالی هست تست خودرو میکنه تو امارات. تست درایو خودروهای مختلف رو هم تو قسمت چنل میتونید ببینید. تازگی ها تست درایو lx600 و پاترول رو گذاشته. بزودی هم قراره تست خودرو هونگکی H9 رو بزاره
      https://www.instagram.com/mehrnoosh_carholic/

      درنهایت برای بار صدم صنعت خودرو چین فقط ۳ غول برقی یعنیbyd وnio و xpeng و ۴غول خودروساز چین یعنی جیلی. FAW. چانگان. گریت وال و زیر مجموعه هاشون.(البته سایک هم میشه گفت به جای گریت وال)

      والسلام نامه تمام!

      نمیدونم چرا چنین چیز ساده رو درک نمیکنید…فلان ماشین درجه۳ میاد ایران دوستان میگن مگه نمیگفتی ماشین چینی خوبه.پس چی شد؟ولی خب درجه۳ تا درجه۱از زمین تا ماه فاصله دارن…درخصوص چری باید بگم من کمپانی درجه۲ چینی میدونمش دلایل زیادی هم دارم و باید بگم که میتونه با انجام یه سری کارها تبدیل به درجه۱ بشه ولی فعلا اینکارو نکرده و احتمالا نکنه.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۶
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۴ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (7169 ديدگاه)

        خوشم میاد چه اعتماد به نفسی هم دارید !

        میگویی خانوم مهرنوش !

        شما که ایشون را دنبال میکنی ، حتماً هم میدونی تمام خودروهایی که در ایران عرضه میشوند اینقدر فاجعه هستند که در امارات حتی به عنوان شوآف هم نیستند و تمام چینی‌های تست شده توسط این خانوم یکیش هم در ایران نیست !
        مگر فیدیلیتی و دیگنیتی که همان‌ها هم از نظر فنی تفاوت‌های اساسی دارند مثل موتور و گیربکس !

        خوشم میاد ، چیزهایی را که خودت فقط میخواهی ببینی را بازگو میکنی نه حقیقت روشن که همه هم میتوانند ببینند !

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۹
        1. AMIN (M.A.S)

          ۵ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (689 ديدگاه)

          درباره دیگنیتی نظری ندارم
          اما فیدلیتی از همه نظر مشابه تیگو ۷ هست
          هردوشون روی پلتفرم T1X چری سوار شدن و این پلتفرم با مشارکت جگوار لندروور (شریک تجاری چری)ساخته شده
          از نظر فنی
          هردوشون گیربکس کلاچ دوبل خشک ساخت GETRAG برای انتقال قدرت استفاده میکنن
          موتور هردوشونم توسط شرکت چری با مشارکت AVL اتریش ساخته شدن و توربوشم از هانیوال تامین میشه

          SQRE4T15B با حداکثر ۱۴۷HP قدرت و ۲۱۰NM گشتاور تو تیگو۷ و SQRE4T15C (نسخه بروز شده همون موتور تیگو ۷ با ۱۰HPقدرت و۲۰NM گشتاور بیشتر) توی فیدلیتی وجود داره
          درواقع جتور یه زیربرند چری هست
          حالا اینکه این مجموعه چقدر بازده داره و خوبه یا بد بحثش جداس اما از نظر فنی فیدلیتی هم درواقع تیگو ۷ هست
          بهمن با بقیه هیچ فرقی نداره

          موافقم ۹
          مخالفم ۲
      2. new RAMIN

        ۵ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2271 ديدگاه)

        فقط تعداد دیس ها!🤣
        به خدا قسم میخورم آقا شاهین اشتری یا حتی خود سردبیر هم بره امارات اونارو تست کنه و بره خودروهای برندهای دیگه رو تست کنه بعد بیاد نمره یده، یه عده اینجا میگن نه تو دروغ میگی فلانه بهمانه.

        (میگویی خانوم مهرنوش!شما که ایشون را دنبال میکنی ، حتماً هم میدونی تمام خودروهایی که در ایران عرضه میشوند اینقدر فاجعه هستند که در امارات حتی به عنوان شوآف هم نیستند و تمام چینی‌های تست شده توسط این خانوم یکیش هم در ایران نیست !)

        برای بار صدم بارها گفتم من خودروهای چینی بازار ایرانو کاری ندارم من فقط خودروهای چینی درست حسابی رو کار دارم و ازشون تعریف میکنم ولی مثل اینکه تو این ۲ ساله دوستان اصلا متوجه نشدن (و نمیشن) و فکر میکنن من خودروهای چینی تو ایران رو میگم. نه عزیزم خودروهای چینی تو ایران رو من کاری ندارم.

        ولی درخصوص تست های خانوم مهرنوش پیشنهاد میکنم تعصب رو بزارید کنار منطق رو بیارید جلو خودتون کمی نت هم بزارید کنار و اینکارو انجام بدید. حتی من به نویسنده های پدال هم پیشنهاد میکنم. آن هم فقط و فقط برای افزایش آگاهی خودشون.
        (همونطور که گفتم پیشنهام اینه برید تست درایو خودروهای هیوندای یا کیا رو ببینید در آخر نمره هایی که داده رو هم ببینید. برید تست خودروهای کادیلاک xt4و شورلت بلیزر هم ببنید نمره های اونا هم ببینید در آخر چندین تست خودرو روز دیدید در آخر برید تست درایو و برسی محصوللت روز چانگان هم ببینید و نمره ها هم بنگرید… اینجاس که دنیا جالب خواهد شد.
        چون تست ها هرکدوم ۲۰دقیقه هست میتونید تو چند روز ببینید. ولی حتمادپیشنهاد میکنم چون به نظرم بهتره چشمامونو باز کنیم و با واقعیت رودرو بشیم)

        Yallamotor هم که تو امارات هست تست هارو انجام داده هم انگلیسی هم عربی اون هم تقریبا همون نتیجه که مهرنوش خانوم رو گفتن رو میگه. البته اون ماشین های چینی نسبتا بیشتری تست کرده اون هم ببینید بد نیست.

        موافقم ۶
        مخالفم ۴
  2. Jdm باز

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    به به نویسنده های جدید سایت هم اومدن اضافه شدن
    به نظر من خیلی مقاله کامل و خوبی بود ممنون از نویسنده جدید

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (7169 ديدگاه)

    راستی موضوع دیگر که برایم جالب بود نویسنده‌ی محترم این مقاله (مهدی بنی‌عامریان) هستند !

    در حالی که فکر میکردم قسمت مقالات چینی‌ها و داخلی‌ها کُنتُرات دست آقای اشتری عزیز هستش !

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
  4. Scuderia Ferrari

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3607 ديدگاه)

    این چی میگه ؟؟؟؟ کلاً گیج شدم
    https://www.instagram.com/tv/CaMBM8xsLtn/?utm_source=ig_web_copy_link

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  5. زیزیگولو

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3126 ديدگاه)

    این حتی کلاغ هم نیستش چه برسه به ققنوس !! بعد از حجوم چینیهای متقلب و کپی کار به صنعت و بازار خودروی دنیا !!! بازار خودرو شبیه جهان زامبیها شده !! هر ربع ساعت یه بار تو کوچه و خیابون یه ماشین چینی مثل زامبی خِرخِر کنان میاد دلقک بازیو خَز و خیل بازی در میاره و میره !!! 🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱۶
  6. هیچکس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    بعضی از سایتهای خود فروخته که رسواترینشون kh……k هست دارن خودشونو جر میدن از تبلیغات برای چری و مدیران خودرو
    البته که اونها در حد و اندازه‌های پاورقی پدال هم نیستند
    امیدوارم سایت ارزشمند و وزین پدال هیچوقت مثل اونها به دام تبلیغات و پستهای بی ارزش نیافته
    پدال جان همچنان خودت باش مثل خودت
    دوستت داریم.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۸
  7. کاربر

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، ممنون از شما بابت سایت عالی تون. جسارتا در مورد استفاده از واژه هایی مثل «چشم بادامی» که میتونه بار نژادپرستانه دارن دقت بفرمائید. ممنون

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۶
  8. امین

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    باید قبول کرد که چینی ها خیلی پیشرفت کردن و تا چند سال دیگه احتمال زیاد به بازارهای آمریکا هم وارد میشن

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۰
  9. بهنام

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    پس از اینکه چشمم به یک خودروی جدید چینی در فضای مجازی میخوره بلافاصله میرم ببینم آیا یک حرکتی چیزی روی ستون سی زده یا نه ؟ اکه آره که میگم قطعا با یک آشغال مواجه شدم ،اگر نه دیدم ستون سی رو حداقل ساده و متناسب طراحی کردن میرم بقیه ی مشخصات رو میخونم و کمی دیرتر به این نتیجه میرسم که با یک آشغال مواجه شدم .

    موافقم ۳
    مخالفم ۶
  10. رضا

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ظاهرا پر فروش ترین خودروی suv بازار قطر شده

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
  11. Mercedes-benz

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (79 ديدگاه)

    با طراحیش کاری ندارم با کیفیتش هم همینطور اما با این موتور خودشو بزور میتونه بکشه تو یه سربالایی ترمز کنید و بعدش وسط سربالایی دوباره شروع به گاز دادن کنید ماشین خودش رو بزور میکشه بالا حتی جایی که پراید کشش داره این نداره چون وزنش زیاد و حجم موتورش کم
    در ضمن پونتیاک فایر برد لایق این اسم بوده وهست نه این با موتور ۱.۵ لیتری توربو 😑

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
  12. r1

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کدوم ققنوس مگه پونتیاکه ققنوس باشه . پس پرهای طلاییش کجاست

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  13. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    تیگو ۷؟ تحسین منتقدان و کاربران ؟ بار دیگر؟!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  14. Alireza

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خوبیه برای عرضه به بازار البته اگه ۱٫۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نباشه!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا