جیلی

معرفی نسخه هیبریدی پیکاپ جیلی رادار با توان پیمایش بیش از 1000 کیلومتر

جیلی رادار RD6 پلاگین‌هیبریدی با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و شتاب صفرتاصد ۶.۵ ثانیه، ۴۰ میلیون کیلومتر آزمایش رانندگی را تجربه کرده است.

جیلی رادار RD6 ابتدا در سال ۲۰۲۲ به‌صورت تمام الکتریکی معرفی شد و حالا جیلی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این پیکاپ را در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرده است. به گفتهٔ جیلی، این اولین پیکاپ جهان با سیستم هیبریدی Thor EM و گیربکس اختصاصی سه سرعته هیبریدی DHT است. این خودرو که روی پلتفرم M.A.P جلی ساخته شده، برد ترکیبی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را ارائه می‌کند. این پیکاپ نه‌تنها برای حمل‌ونقل، بلکه برای کاربردهای خارج ‌جاده‌ای، کارهای عمومی و حتی بخش‌های امنیتی و زیرساختی طراحی شده است.

رادار RD6 پلاگین‌هیبریدی از سیستم هیبریدی Thor EM جیلی بهره می‌برد که امکان ارائه نسخه‌های تمام الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی را فراهم می‌کند. قلب این سیستم، گیربکس 3DHT است که به‌عنوان اولین گیربکس سه سرعته اختصاصی برای پیکاپ‌های هیبریدی در صنعت خودروسازی معرفی شده است. این گیربکس با پشتیبانی از حالت‌های مختلف رانندگی، عملکردی پاسخگو در شرایط متنوع مانند صعود در ارتفاعات بالا و مسیرهای ناهموار ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی این پیکاپ شامل پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ در جلو همراه با گیربکس 3DHT است که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۶.۵ ثانیه را فراهم می‌کند. مصرف سوخت این سیستم در مقایسه با پیکاپ‌های بنزینی سنتی، ۲۱ درصد کمتر است. سیستم هیبریدی رادار با طراحی دو موتوره، در صورت خرابی یکی از موتورها همچنان عملکرد پایداری خواهد داشت. این سیستم در شرایط سخت مانند سرعت بالا، ارتفاعات زیاد و دماهای پایین آزمایش شده و گواهینامه قابلیت اطمینان S-Grade چین را دریافت کرده است. این گواهینامه پس از بیش از هزار تست پیشرانه، ۴۰۰ هزار ساعت آزمایش و ۴۰ میلیون کیلومتر تست استقامت خودرو اعطا شده است.

پلتفرم انرژی «Omni Stack» نیز این پیکاپ را به یک منبع انرژی متحرک تبدیل می‌کند. این سیستم قابلیت ذخیره، تأمین و خروجی انرژی را فراهم کرده و برای کاربردهای خارج ‌جاده‌ای، مانند تأمین برق در محل کار یا کمپینگ، ایده‌آل است. پلتفرم اینترنت اشیاء «شاتل» هم با اتصال خودرو به پهپادها، امکان کنترل از راه دور و ادغام داده‌ها را فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها، رادار RD6 را برای استفاده در بخش‌های عمومی، زیرساختی و حتی امنیتی مناسب می‌سازد.

تکنولوژی پلاگین‌هیبریدی این پیکاپ، با کاهش نگرانی‌های مربوط به برد در مناطقی با زیرساخت شارژ محدود، آن را برای بازارهای نوظهور ایده‌آل می‌کند. در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۵، جیلی رادار قراردادهای استراتژیک با توزیع‌کنندگان در آسیا-اقیانوسیه و آمریکای جنوبی امضا کرد. این برند در حال حاضر در تایلند، بزرگ‌ترین سهم بازار پیکاپ‌های برقی را دارد و جایزه «بهترین پیکاپ برقی» را هم در مراسم خودروی سال ۲۰۲۵ دریافت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6154 ديدگاه)

    این یکی رو میپسندم خوشگله

    1. MehdiTurbo

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2514 ديدگاه)

      کابین چینی ها عجیب یهو با کیفیت شد
      هم کابین این هم اون چری وانت از تو عکس باکیفیت مبه نظر میاند خیلی

  2. GENERAL CORVETTE

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (164 ديدگاه)

    منتظرم
    ورژن هایبرید خفیف هم ازش بسازن با انجین 2 لیتری

  3. مصطفی نصیری

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چهل میلیون کیلومتر تست !!!!
    این چینی ها همه چیزشون همینجوریه
    اگر هر روز روزی دو هزار کیلومتر هم تست شده باشه حدود پنجاه و پنج سال طول میکشه بشه چهل میلیون کیلومتر

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. مزدک

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (136 ديدگاه)

      دوست عزیز خوبی؟؟؟
      مگه فقط یک ماشین رو چهل میلیون کیلومتر تست کردن؟؟؟ شاید پنجاه یا حتی صد دستگاه بوده! یکم فکر کنیم و بعد صحبت کنیم، نتیجه ی بهتری حاصل می شه! البته در بیشتر مواقع؛ سکوت بهترین حرکت ممکنه…

      1. KOP

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (55 ديدگاه)

        دمت گرم.
        دوستان به توصیه ایشون گوش جان فرا بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا