گریت وال در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ از موتور لیتری V8 توئین توربوی جدید خود رونمایی کرد که برای شاسیبلندهای لوکس تانک و برند جدید کانفیدنس طراحی شده است.
درحالیکه برندهایی مثل فورد، مرسدس و حتی فراری در سالهای اخیر استفاده از موتورهای V8 را کاهش دادهاند، گریت وال در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ با معرفی یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید، توجهات را جلب کرده است. این شرکت چینی که پیشتر با موتور هشت سیلندر موتورسیکلت Souo در نمایشگاه پکن خبرساز شده بود، حالا با این موتور جدید نشان داده که هنوز به ارزش پیشرانههای درونسوز حجیم اعتقاد دارد. گریت وال این موتور را «شاهکار پیشرانههای حجیم چینی» و «سلاح مخفی در بازارهای لوکس» توصیف کرده است.
این موتور تمام آلومینیومی DOHC با طراحی هاتوی ساخته شده، به این معنا که دو توربوشارژر آن در زاویه ۹۰ درجهای بین سیلندرها قرار گرفتهاند. این طراحی نهتنها تأخیر توربو را کاهش میدهد، بلکه با کم کردن عرض موتور، جانمایی آن را در خودروهای مختلف آسانتر میکند. این موتور به یک سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک متصل است و برای کاربردهای پلاگینهیبریدی طراحی شده است. هرچند گریت وال هنوز جزئیات دقیق قدرت و گشتاور این موتور ۴ لیتری را اعلام نکرده اما یکی از مدیران این شرکت به رسانه درایو گفته که این موتور برای سیستمهای هیبریدی طراحی شده است. در حالت عادی، خودروها با نیروی الکتریکی حرکت میکنند و موتور V8 تنها در شرایط خاص، مانند یدککشی یا نیاز به قدرت بالا (مثل سبقتگیری)، وارد عمل میشود. این رویکرد، مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش میدهد، اما ممکن است برای طرفداران موتورهای V8 که به دنبال تجربه رانندگی سنتی هستند، کمی ناامیدکننده باشد.
این موتور برای استفاده در دو بخش کلیدی برنامهریزی شده است که یکی از آنها برند لوکس جدید کانفیدنس است. این برند جدید گریت وال برای رقابت با خودروهای لوکس غربی طراحی شده و موتور V8 جایگاه آن برند را در بازارهای صادراتی تقویت میکند. دیگر بخشی که از این پیشرانهٔ جدید استفاده خواهد کرد، شاسیبلندهای تانک خواهد بود. این موتور قرار است در شاسیبلندهای آفرود آیندهٔ تانک مثل تانک ۷۰۰، استفاده شود.
طراحی هاتوی، تزریق سوخت دوگانه و پمپهای روغن پیشرفته، ازجمله ویژگیهای فنی این موتور هستند که آن را به گزینهای رقابتی در برابر موتورهای V8 غربی تبدیل میکنند. ردلاین این موتور هم ۸ هزار rpm اعلام شده است. گریت وال قصد دارد از این موتور در یک شاسیبلند فول سایز احتمالی برای بازار آمریکای شمالی هم استفاده کند هرچند شرایط سیاسی کنونی ممکن است این برنامه را به تأخیر بیندازد. توسعه این موتور بیش از سه سال طول کشیده و اولین بار در یک نسخه ویژه از تانک ۳۰۰ معرفی خواهد شد.
کافکا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نباید خروجیش زیر 550 اسب بخار باشه
چون 4 لیتری هست و دو تا توربو داره
اگه زیر 550 اسب باشه بی ارزش میشه
amir
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چه عجب اینا بلاخره از ۱.۵ لیتر چهارسیلندر تکون خوردن ترسیدم وی هشتم بازم ۱.۵لیتری باشه
Sina_carshow
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هونگچی که از سال 2009 موتور 12 سیلندر 6 لیتری میزنه و از سال 2014 موتور 4 لیتری V8 توئین توربو داره:
گریت وال هم موتور های سه لیتری v6 داره سال هاس
علت اینکه بالای 1.5 لیتر یا 2 لیتر نمیزنن مالیات های سنگین دولت چین هس قشنگ میتونه قیمت تمام شده ماشینو تا 50 درصد بالاتر ببره و خلاصه برا فروش شون مشکل ایجاد میکنه دولتشون برا همین شرکتا زیر این مقدار موندن وگرنه توانایی ساخت v12 هم ثابت کردن دارن
amir
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سید اگه بحثت ایناست که موتور ۹۶ لیتری ، ۱۶ سیلندر موتور ماشین درگستر با ۱۰ ۱۵ هزار اسبم اون وریا ساختن
منظورم روالشون بود
Sina_carshow
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴یعنی چی؟ الان یعنی موتورهای هونگچی یا v6 های گریت وال جزو تولیدات روال حساب نمیشه؟ یا هونگچی گویا با 60 هزار دلار که در دسترس هس v8ش اصن روال نیس؟ یا هونگچی L5؟
فقط یادت انداختم اونقدرام مفلوج نیس چین تو تولید موتور درون سوز فقط به علت فشار های دولت و مالیات های سنگین رو 1.5 لیتر و 2 لیتر مونده
yektachafi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴جالبه
ببینیم چین در بازی بزرگان چیکار میکنه
یا موفق میشه و کل بازارو تصاحب میکنه
یا همون بازار خودرو های اقتصادی رو انحصاراً حفظ میکنه
amir-mr
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چینی که تا ۲۰ سال پیش از بقیه پلتفرم و موتور گدایی میکرد،الان کارش به جایی رسیده که V8 تولید میکنه
پیشرفت و توسعه یعنی همین.
Yaghoob
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴حالا جالب شد
اگه دوام قابل قبولی داشته باشه یه جهش خیلی بزرگه.
مهراد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چین از سوسمار تبدیل شده به تمساح آب شور ( نه فقط توی مسئله ماشین بلکه در تمامی ماشین آلات ، الکترونیک ، الکتریک ، آنالوگ ، مکانیک ، متالورژی ، متالوژی و … )
حالا یه کشور هست که ادا در میاره ، فکر میکنه خیلی بامزه اس کاراش ، مارمولک خورده فکر میکنه کروکودیله ، یه سری اوبی موبی طرفداریش رو میکنن ، اینه که بده
Roham
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴کل مجله های پدال شده چین
از 10 تای آخر 9 تاشون درمورد چینیاست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نمایشگاه شانگهای سالی یک بار هست 🙂 تحمل کنید
ارسلان
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چه همه اش عکسهایی و گذاشتید که یه عرب توشه و داره عکس میگیره؟! جریان چیه ؟!
ar-ma-n
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خب انتظار داری یارو فضایی باشه خب یارو یکی بازدید کننده کشور های عرب و نظرش جلب شده رو موتور چیز مشکوکی نداره هم جای نمایشگاه همچنین اشخاصی هستن نه فقط عرب از هر کشور های جهان بلخر یک نماینده هست حتا خود ایرانم تعدادی دوستان رفتن .
سیاسی نکنید چه ربطی داره
Roham
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چشم 😊
همایون
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خب وقتی برندهای دیگه کاری نمیکنن حداقل خبرهای چینیهای جدید رو ببینیم.مگه بده؟
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴باید قدرتش اعلام بشه و همونطور که در متن گفته شد ممکنه به خاطر وضعیت بازار چین به تاخیر بیوفته و قرار هم نیست به صورت غیر هیبرید تولید بشه در کل فعلا اتفاق خاصی نیوفتاده
khashayar..
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴صرفا جهت شوخی
—————————-
چند روز دیگه شورلت میره موتور v8 گریت وال رو باز میکنه و یه کپی از روش می سازه.
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴شاید هم چند وقت دیگه خبر اومد که فراری در حال تست و کپی از گریت واله😉
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴فراری که دیگه وجود نداره قبلا توسط الدزمبیل پودر شده😂😂😂😂
سوشی میشه به یه گروه دعوتت کنم تا سریعتر بشه باهات تبادل نظر کرد؟ فان بیپایانی به مولا حیفه ازت استفاده بیشتر نشه
حمیدرضا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴فراری؟ هات وی؟ هشت سیلندر؟ کپی؟ درکت میکنم خیلی فشاری شدی که چینی ها ساختن ولی کمپانی مورد علاقت نه و داری به همه جا چنگ میندازی😂😂😂😂
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مازی تو همین جا هم هر چی میگی آخرش میشه کفایت مذاکرات😂 واقعا خیلی عجیبی
در ضمن حمیدرضا اونی فشاری میشه که به کار فراری میگه بنچمارک ولی کوروت میشه کپی😆 پایین تر هم گفتم ساختن مهم نیست اینکه چی میسازن مهمه
Nismo
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ساختن مهم نیست
اینکه چی میسازن مهمه
جواد خیابانی
حمیدرضا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اره خب برای تولید هات وی نیاز به سرمشق دارن😜😜
Taha Ayoobi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خشایار تو به کپی کوروت از رو فراری اعتقاد داری؟
khashayar..
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴کپی که نکردن چون اگه این کار رو کرده بودن فراری ازشون شکایت میکرد.
Taha Ayoobi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ایول👍👏
مازیار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴طاها شما دائم با کلمه کپی بازی میکنی اما اصلا به معنیش دقت نمیکنی
کپی یعنی یه قطعهای رو بزاری جلوت و عینا مثل اون بسازی ابعاد وزن مشخصات و همه چی دقیقا یکی باشه و مثلا در مورد یه موتور بشه پیستونهاشون رو باهم عوض کرد. این میشه کپی که گمون نکنم در دنیای خودرو چنین کاری انجام شده باشه حالا سوشی هی بیاد بگه لینک کپی بفرست!!
اما الگو و راهنمایی گرفتن برای ساخت یه امر کاملا جداست یعنی همون چیزی که درمورد فراری و کوروت اتفاق افتاد
سوشیانت
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴بار ها دیدیم که موتوری بر اساس یه موتور دیگه ساخته شده ولی بنچمارک معنیش این نیست
مازیار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴سوشی میگن موتور فراری رو که تو میشیگان باز میکردن چندتا بسته دستمال کاغذی مصرف شد بس که مهندسان GM کف کرده بودن
یه تحقیق کن ببین حقیقت داره یا شایعهست
Taha Ayoobi
۷ اردیبهشت ۱۴۰۴بله کپی یعنی عینن همون.
هیچکس منکر این نیست که شورلت موتور فراری رو باز کرده، ولی بحث اینه که اون کسایی که با غلظت میگن کپی کپی، دقت نمیکنن که اگه کپی بود به قول خشایار فراری شکایت میکرد و دو محصول شبیه هم بودن، و اینکه توی همون جایی که نوشته کفشون بریده از موتور، جلوترش نوشته ما راهکار های خودمونو استفاده کردیم ولی برسی این هم مفید بود.
یعنی همون پنجمارک میشه که همه شرکت ها استفاده میکنن و هیچ چیز خاصی نداره.
حمیدرضا
۷ اردیبهشت ۱۴۰۴طاها مشکل اینجاست که اگه هرماشینی از جایی غیر از امریکا ساخته بشه و توی هر قسمتی ازش چه فنی و چه بدنه کوچکترین شباهتی با ی ماشین امریکایی داشته باشه شماها میگین کپی شده ولی اگه برعکسش اتفاق افتاده باشه میگین الهام و الهه و بنچمارک بوده. حالا متوجه شدی چرا خیلیا از جمله خودم به lt6 میگیم کپی؟ من یکی که فقط میخوام یکسری ها بفهمن بکار بردن کلمه کپی برای هر ماشین غیر امریکایی چقدر بده. خود من توی پست تاپ اسپید zr1 اومدم تعریف کردم ولی دیدم بعدش چه حرفا از طرف بعضی امریکایی بازا زده شد و پشیمون شدم از تعریفی که کردم. تا حالا بجز رامین و بلک وینگ امریکایی باز دیگه ای دیدی بیاد از فراری تعریف کنه؟؟
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نگرانیت کاملا محسوسه😄
خوب حقم داری با برقیها که نسخه تسلا رو پیچیدن دادن بخش تحویل دارو🤣
اینم از موتور V8
از اون عقاب باشکوه دهه شصت فقط یک مشت پر باقی مونده
دیگه پر فنی😁
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴برقی چه ربطی به بنزینی داره؟! همه میدونیم که طراحی بنزینی سخت تر از برقی و همینطور لذت رانندگی با بنزینی ها بیشتر همونطور هم که تو متن گفته شد عملکردش در حد v8 های دیگه نیست در ضمن حالا چرا از برقی دفاع کردی؟! اگر اینطوری بخوای حساب کنی پس نسخه تایکان و آئودی هم توسط چینی ها پیچیده شده دیگه😂😂😂 ببین وضعیت چجوری شده که آلمانی فن ها پشت چین قایم میشن
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴برقی ربطی به بنزینی نداره و فقط سوشی میتونه اینو از کامنت من برداشت کنه😂
اما چین تا چند سال دیگه کل خودروسازی آمریکا رو میخوره. با چاپستیک🤣
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴وای مازی عجب شاهکاری هستی من راجب بنزینی حرف زدم تو اومدی گفتی برقی خب چه برداشتی میشه کرد🤦♂️😁 گفتم که با منطق تو چین همین الان هم پورشه و آئودی رو خورده
Nismo
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مازیار
توی کدوم سگمنت خودروسازی اروپا تونسته به آمریکا برسه؟
یه شاسی بلند لوکس در حد اسکالید یا نویگیتور نام ببر
یه سدان پرفورمنس در حد بلک وینگ یا چارجر
یه پیکاپ پرفورمنس در حد رم و رپتور
یه کوپه اسپرت در حد کامارو و ماستنگ
یه آفرودر در حد برانکو یا رانگر
یه سوپر اسپرت در حد فورد GT یا کوروت
یه ماشین برقی در حد تسلا یا لوسید
یه هاچبک در حد فورد فوکس
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴آروم باش نیسمو مخاطب خاص دارم😆
Taha Ayoobi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مازیار درحالی که داری با بقیه به عنوان سرگرمی حرف میزنی و میخندی، وسط خنده هات یاد این بیوفت که شاید خودت هم سرگرمی یه نفر دیگه باشی.
اگه فکر میکنی کامنت های سوشی خیلی بی منطقه، یه دور کامنت های خودتو مرور کن.
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴باشه مرور میکنم طاهاجون شما اصلا نگران این موضوع نباش
این توفیق بزرگیه که حال دیگران رو خوب کنیم امیدوارم فقط در انحصار یه نفر نباشه
اما یه موضوع رو نه فراموش کن و نه منکر شو
“همه همیشه اشتباه نمیکنن”
اگه یه نفر همیشه مورد کملطفی جمع قرار بگیره مشکل داره و به تفنن رد کردن اون مشکل خودش لطف هست
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بستگی داره اون جمع چی باشه الان وضعیت مثل اون جامعه ای هست که د.ز.دی داخلش زیاده مردم هم از این وضعیت حمایت میکنن و اگر یک نفر مخالف باشه میگن اون مشکل داره
Taha Ayoobi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴جمله منطقی و خوبیه، چون گفتی منکر نشو چیزی نمیگم ولی داستان داره.
راستی، در مورد یه مشت پر هم، دعا کن پرش آتیش نگیره که بد میشه
مازیار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴میبینی طاها؟
علنا داره میگه همه اشتباه میکنین من درست میگم😂😂😂
تو عمرت دیدی چنین چیزی؟
بابا این فراتر از سایته
سوشیانت
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اون همه بستگی داره کجا باشه مثلا اینجا یه وقت هایی کامنت میدی بحث طرفداری از صنعت خودرو فلان کشور هم نیست ولی دیسلایک بهت میدن پس مشخصه این افراد اول باید فکری به حال خودشون بکنن
J
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چه جالب. همین چندتا پست پایین تر گفتی چینی ها در تکنولوژی عقبن چون در درونسوز حرفی برای گفتن ندارند و عقب موندند. اما همینجا دیدی انجین v8 رونمایی کردند!
الانم بهانه گرفتی باید ارقام و آمارش منتشر بشه!آخرشم با اینکه خبرو خوندی و حتی عکس انجینو داری میبینی میگی اتفاقی نیفتاده 😄
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴این رویکرد، مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش میدهد، اما ممکن است برای طرفداران موتورهای V8 که به دنبال تجربه رانندگی سنتی هستند، کمی ناامیدکننده باشد.
مثل اینکه خوندن متن رو هم بلد نیستی، در ضمن هونگچی هم موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو هم زده بود که فقط ۳۸۲ اسب قدرت داشت!!😁 پس بله باز هم میگم حرفی برای گفتن ندارن
KOP
۹ اردیبهشت ۱۴۰۴متوجه معنی این جمله نشدی ! نه؟
(این رویکرد، مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش میدهد، اما ممکن است برای طرفداران موتورهای V8 که به دنبال تجربه رانندگی سنتی هستند، کمی ناامیدکننده باشد.)
دوباره و سه باره بخون یا از شخصی مسلط به نگارش پارسی یا حتی، Gpt کمک بگیر
ar-ma-n
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴عجب پحث داغی این زیر 😂😂
آقا با پول همچی ممکن حتا مهندسی و تکنولوژی اما بشرط برنامه ریزی دقیقا و و بلند مدتت و نظاره گر بودن رو پروژه…
نمونش در ورزش همین جام جهانی که ژاپن تا هشت تیم رفت و حتا تاریخ ساز شد با بازی اسپانیا . ژاپنی که تاحال حتا رنگ حذفی ندیده بود تا هشت سال پیش زیر تیم ایران بود .
همش با پول و سرمایهگذاری و برنامه ریزی دقیق بلند مدت بوده
نه فقط فوتبال بلکه والیبال و بقیه رشته های دیگم همین
سرمایهگذاری و پول جای درستی خرج بشه نتیجش از طلا و هرچیزی با ارزش تر که متاسفانه در کشور ما نیم درصد که هیچ سر سوزنمم نمیشه (البته بجز افرادی که بودن واقعا برنامه داشتن و دلسوز بودن ولی منایع و حمایت نشدن).
امیر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴تعصب بعضی عزیزان ایرانی نسبت به خودروها و محصولات ژاپنی و کره ای یا المانی حتی از خود این کشورهای تولید کننده بیشتر است . و باورشان نمیشود که یه روزی بازار دست اروپا بود بعد شد ژاپنی سپس کره و الان چین و شاید در آینده برزیل یا هندوستان باشد .
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بله کاملا درسته شاید هم یه روزی قوم مایا ها رتبه اول صنعت خودرو بشن😁
KOP
۹ اردیبهشت ۱۴۰۴نمونه مغز یک متعصب با آگاهی محدود شاهد هستید
Samuel
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴طبق محاسبات من
حتی میتونن ۱۵۰۰ سیسی رو تو ۱۲ سیلندر هم جا کنن به هر کدوم ۱۲۵ سیسی میرسه
ولی واسه ۱۶ سیلندر به مشکل بر میخورن
ar-ma-n
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴دقیقا جدا از شوخی چینی ها و ژاپنی ها سلطان ساخت و طراحی انجین ها در حجم پایین هستن با بهترین و مطمئن ترین کیفیت و استهلاک.
از محاسبه هات لذت بردم جای تشکر داره این حجم بار فنی شما ❤🌹
همایون
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خدایی گریت وال کارش درسته هم موتور چهارسیلندر بالای دو لیتر داره هم شش سیلندر هم هشت سیلندر فقط یدونه دوازده کم داره واسه شاسی بلندهای فول سایز که البته دیگه اون بعیده چون نمیصرفه چند سال صرف توسعه کنه درحالی که همه دارند دوازده سیلندرهارو بازنشسته میکنن اما این هشت سیلندر هم قدم خیلی بزرگیه برای چینیها فقط یه قسمت از مطلب که گفت حالت عادی موتور برقی کار میکنه و فقط تو بکسل و جاهای سخت وارد عمل میشه یکم کارو خراب کرده البته عجیبم هست که موتور هشت سیلندر بزاری تو ماشین که بشه ژنراتور و فقط تو بعضی جاهای محدود روشن بشه؟!خب یه دو لیتر توربو یا نهایتا شش سیلندر هم کارو انجام میداد
ولی بازهم آفرین داره و امیدوارم چینیهای دیگه هم هشت سیلندر بسازن ماکه از هشت سیلندرهای دیگه محرومیم حداقل اگه چینیها پیشرفت کنن میتونیم امیدوار باشیم یه روز خودروهاشون تو ایرانم بیاد
رامتین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بسته به بوست توربو شما از یک موتور V8 میتونی بالای 500 اسب بگیری. بنظرم همین مقدار توان را ارائه کنه کافیه. چون مثال در سری8 بی ام و در نسخه M850 از موتور V8 توانی برابر 523 گرفته شده که در نسخه های M به بالای 600 و با تیون بالای 750 هم میشه رسید. نظر من اینه بتونه بین 500 تا 560 توان بده واقعا عالی و تلاششون ستودنیه.
Taha Ayoobi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴به نظرم کل صنعت خودروی چین به قبل و بعد این خبر تقسیم میشه.
(طراحی هاتوی، تزریق سوخت دوگانه و پمپهای روغن پیشرفته، ازجمله ویژگیهای فنی این موتور هستند که آن را به گزینهای رقابتی در برابر موتورهای V8 غربی تبدیل میکنند. ردلاین این موتور هم ۸ هزار rpm اعلام شده است. گریت وال قصد دارد از این موتور در یک شاسیبلند فول سایز احتمالی برای بازار آمریکای شمالی هم استفاده کند هرچند شرایط سیاسی کنونی ممکن است این برنامه را به تأخیر بیندازد. توسعه این موتور بیش از سه سال طول کشیده و اولین بار در یک نسخه ویژه از تانک ۳۰۰ معرفی خواهد شد.)
یه زمان چین آپشن های ماشینارو خز میکرد، الان افتاده تو تکنولوژی های موتور.
شایکل موماخر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴چینی آلات دوستان ،ذوق زده نشید. اسپک اش بیاد بیرون میبینید اتصال موازی سه تا موتور ۱۵۰۰ توربو هست منهای ۵۰۰ سی سی دوغ بجای ازت یا ادد بلو یا… حالا هرچی!!! چینیها ثابت کردن خداوندگاران بازی با عدد و رقم و آمار فیک و جنگولک بازی هستن یرای فریب مشتری. برا خودتون گفتم.استفاده ابزاری از اعراب تا نشون بدند که یعنی مشتریان متمول عرب ،هلاک ماشین کوکی چینی هستن. حتی تبلیغات شون هم نخ نما شده !!!!
KOP
۹ اردیبهشت ۱۴۰۴توضیح بده چطور از اعراب متمول استفاده ابزاری کردند و مجبورشون کردند پای به قول تو محصولات بدرد نخور پول هزینه کنند؟
توی مغزت چی میگذره که همچین افکاری داری و برات اونقدر با معنی هست که در یک سایت تخصصی خودرو منتشرش میکنی؟
لطفا توضیح بده شاید دیگران نیز روشن شدند
Arash Kashani
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴این شد یه چیزی
مگر اینکه خانواده تانک گریت وال بخواد آبروداری کنه براشون