خودروهای چینی

گریت وال به‌زودی هاچ‌بک برقی فانکی کت را در انگلستان عرضه می‌کند

اورا (Ora) برندی متعلق به شرکت گریت وال است که صرفاً به ساخت خودروهای الکتریکی می‌پردازد. این برند در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۲۰ از هاچ‌بک برقی جدیدی با نام گود کت (Good Cat) پرده‌برداری کرد و حالا قصد دارد به‌زودی این خودرو را در بریتانیا هم با نام فانکی کت (Funky Cat) عرضه کند. این هاچ‌بک چینی در پاییز امسال راهی بازار انگلستان خواهد شد.

به مناسبت ورود برند اورا به بازار بریتانیا، این برند نسخه ویژه‌ای از فانکی کت را با نام فرست ادیشن تدارک دیده است که از بالاترین سطح تجهیزات برخوردار بوده و با قیمت ۳۰,۴۹۵ پوند ارائه می‌شود. هرچند قیمت این مدل از نیسان لیف و مینی الکتریک در بازار بریتانیا گران‌تر است اما فانکی کت فرست ادیشن از چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، طرح دورنگ سفارشی بدنه، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی، صندلی‌های چرمی با تنظیم برقی در جلو، شارژر بی‌سیم گوش‌های هوشمند، کنترل تهویه دو منطقه‌ای و آینه دید عقب تیره شونده خودکار بهره می‌برد.

در بخش ایمنی هم این خودرو به مجموعه تقریباً کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده مثل کروز کنترل تطبیقی، دستیار ترافیک، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، پایش نقاط کور، سنسورهای پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و هشدار ترافیک عقب با ترمز اضطراری خودکار مجهز است. فانکی کت به یک موتور الکتریکی در جلو مجهز است که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور، خودرو را ظرف ۸.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را هم برای آن فراهم می‌کند.

این موتور توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۴۸ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن حداکثر ۳۱۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. هنگامی‌که این باطری‌ها خالی شوند، با شارژرهای ۶.۶ کیلوواتی، شارژ از ۱۵ تا ۸۰ درصد آن‌ها بین پنج تا شش ساعت طول می‌کشد. این زمان با شارژر ۱۱ کیلوواتی به سه یا چهار ساعت کاهش میابد درحالی‌که شارژر سریع ۸۰ کیلوواتی همان کار را ظرف ۴۰ دقیقه انجام می‌دهد.

گریت وال از ماه آینده پذیرش پیش سفارش فانکی کت را با سپرده ۱۰۰ پوندی آغاز خواهد کرد و گفته است که پلت‌فرم فروش آنلاین این خودرو را هم از ماه آگوست راه‌اندازی می‌کند. البته با وجود فروش آنلاین، اورا روی فروش فیزیکی از طریق نمایندگی‌ها هم تمرکز زیادی خواهد داشت. اورا همچنین تیپ‌های دیگری از فانکی کت را در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد کرد که احتمالاً ارزان‌تر خواهند بود.

نایب‌رئیس گریت وال در بیانیه‌ای در رابطه با عرضه فانکی کت در بریتانیا گفته است:

بریتانیا یک بازار کلیدی برای برند اورا خواهد بود و من مشتاقانه منتظرم تا اولین محصول خود، فانکی کت را اواخر امسال در این بازار عرضه کنیم. به‌عنوان یک برند الکتریکی جدید، محصولات باکیفیتی را با طراحی منحصربه‌فردی که نمای تازه و جدیدی به خیابان‌های اروپا خواهد بخشید، به خریداران ارائه خواهیم کرد

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (723 ديدگاه)

    متاسفانه پدال بعد از پیوستن به زومیت شده یکی از سایتهای یکی از استان های چین

    توی یک صفحه بالای ۴ یا ۳ مقاله درباره چینی ها گذاشته می‌شه
    هیچ جذابیت و هیجانی توش نیست

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۳۴
    1. Avan

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (123 ديدگاه)

      به هر حال چه خوشمان بیاید چه نیاید چین تبدیل به بزرگترین خودروساز جهان شده و طبیعتا باید بهش توجه کرد

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۲۶
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (7464 ديدگاه)

        فقط به طراحی داخلی و سپس بیرونی توجهی داشته باشید تا بدانید چین به چه پتانسیل بالایی رسیده و این‌هایی که در ایران مونتاژ میشوند درجه ۳ هم نیستند ( یه مُشت آشغال تحویلمون میدن ) !

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۸
    2. پویان

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (662 ديدگاه)

      احمدرضا اتفاقا پدال خیلی منطقی و حرفه ای پوشش میده. نه زیاد نه کم.

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱۵
    3. Amir

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      کاملا مخالفم از موقع پیوستن به زومیت ، پدال از یکی از سایت های خوب در عرصه خودرو به بهترین سایت در این زمینه تبدیل شده . پوشش خوب در همه اخبار چه چین چه اروپایی چه امریکایی
      فقط به نظرم بخش بررسی ویدیویی خودرو ها داخل ایران هم اضافه بشه که عالی میشه.

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۳
      1. Clean energy (سلام فرمانده)

        ۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1241 ديدگاه)

        اگه قرار بر این باشه از بنجلای چینی بخونیم خیلی سایت بهتر هست
        ما اومدیم پدال از دنیای خودرو (نه چین و ایران) مطلع بشیم

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱۳
  2. Avan

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    به نظرم فولکس اشتباه کرد که تولید فولکس قورباغه نسل های جدید را متوقف کرد.این خودرو هنوز با پیشینه‌ای که داشت جذاب بود. گریت وال از این موقعیت استفاده کرد.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
    1. GMA

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1665 ديدگاه)

      نسل اخیر بیتل یه خودرو اسپورت بود که قیمت نسبتا مناسبی داشت، ولی اصلا به اندازه نسل اول کاربردی و در دسترس نبود و به خاطر فروش خیلی پایین در سال ٢٠١٩ از خط تولید کنار رفت

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
  3. new RAMIN

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2358 ديدگاه)

    حالا که بحثه گریت وال هست…
    وقتی تانک ۵۰۰ از زیرمجموعه گریت وال معرفی شدن ماشاالله رولزرویس کولینان سواران ناراحت شدن و گفتن باید با ۵۰ هزارتا فلان ماشینو خرید اون بهتره اون فلانه… تانک ۵۰۰ آفرود نمیره🤣

    حالا وقتشه یه ویدیو بیابون گردی تانک ۵۰۰ (البته کوه بیابون!)و یه ویدیو آفرود ببینیم از تانک ۵۰۰ و ببینیم آیا رولزرویس کولینان سواران راست میگفتن یا نه…
    https://instagram.com/p/Cd-gdTkJh9p/
    https://instagram.com/p/Cdun9XDpzbj/
    حالا آیا رولزرویس سواران راست گفتن این ماشین آفرود نمیتونه بره قصاوت پای بینندگان.

    بد نیست چندتا کوه نوردی از هاوال H9 ببینیم که عین چی کوه راست رو میره بالا! و عین چی آفرود میره…
    https://instagram.com/p/CdVzIzZJUdQ/
    https://instagram.com/p/Cc7DCvoI8us/
    بابا چطوری میشه ماشین کوهو میره بالا؟
    بابا= پسرم اینارو ببینی میفهمی☝

    اینم آفرود کپی جیپ…بایک bj40
    https://instagram.com/p/Ca0P6afvwjZ/
    https://instagram.com/p/CdhgrL1pFzu/
    https://instagram.com/p/CavGvcgF8HJ/
    امیدوارم پیرامون آفرود ماشین های چینی سخنی نباشه… مشکلی هم دارید اینارو ببینید حل میشه. کپی هست یا نیستن رو کاری ندارم. ولی وظیفشون یعنی آفرود رو (هرسه خودرو) به خوبی انجام میدن.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲۱
    1. F

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (114 ديدگاه)

      آقا رامین ویدئو ها رو نگاه کردم.
      واقعا قابل تحسین هست رشد چین و علم و صنعتشون.

      من همیشه در ذهنم به شما احترام دارم، هروقت هم وارد پست های چینی میشم مشتاق هستم که نظرات شما رو که بسیار قرص و محکم پای اثبات چینی ها هستید رو بخونم و لذت ببرم.

      ولی حالا خودمونیم…
      تورو خدا فقط نحوه عکس العمل سیستم تعلیق چینی ها به موانع رو با همین موضوع در جیپ و فورد و رم و شورولیت و تویوتا و آفرودر های بنام مقایسه کنید، واقعا اصالت داشتن و داشتن علم و تاریخچه و تجربه داره داد میزنه، رفتار تعلیق چینی ها حتی در بایک که در عقب اکسل صلب داره رو نگاه، فقط یک کم با کراس اوور عادی تفاوت داره در تراول و بازی.

      به نظر من آفرود رفتن با سوبارو اوت‌بک که حتی دف‌لاکر هم نداره، زاویه ورود و خروج خفنی هم نداره،ترنسفرکیس هم نداره، بسیار بسیار مطمئن تر و قابل اعتماد تر از چینی هاست.

      حالا دیگه نمیخوام درمورد دوام و قطعات حرف بزنم…

      حرف آخرم اینه که رسیدن به آفرودر های بنام حال حاضر دنیا کار یک روز دو روز نیست، همون طور که جیپه الان خیلی سر تر از جیپه ده سال پیشه در آفرود، شاهد افزایش تجربه روز افزون آمریکایی ها و ژاپنی ها هستیم.

      شاید بگیم در لوکس بودن و زیبایی بتونه کاری کنه، ولی در آفرود گمون نمیکنم.

      خلاصه مخلص کلام. کلی کار داره تا برسه به اساتید این مدل خودرو ها.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
  4. Dian

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    Funky cat معنیش میشه گربه بعد بو
    واقفا هم اسمش بانمکه هم قیافش
    نسبت قدرت به اندازش هم خوبه
    ، ولی چینیا گیر دادن جلو آمپر کشیده
    این اِلمان طراحی که بنز تو سال ۲۰۱۴ شروع کرد شده به یکی از نماد های ماشینای چینی

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  5. بهنام

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (806 ديدگاه)

    چرا باید از مینی الکتریک و نیسان لیف گذشت و این رو خرید ؟

    تنها دلیلی که می‌تونه داشته باشه پیش پرداخت کم اقساط بلند مدت و سود کم باشه

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
    1. new RAMIN

      ۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2358 ديدگاه)

      @بهنام
      (چرا باید از مینی الکتریک و نیسان لیف گذشت و این رو خرید ؟تنها دلیلی که می‌تونه داشته باشه پیش پرداخت کم اقساط بلند مدت و سود کم باشه)

      کامنت شما هم مثل کامنت چندوقت پیش FTB رفت توی کاندید های جوک سال۱۴۰۱

      مینی الکتریک خودم عاشقشم خیلی باحال گوگلی هست عین نسخه بنزینی هست ولی پیمایشش وحشتناک پایینه…۲۰۰کیلومتر…تازه فضای عقب فقط بچه میتونه بشینه…نیسان لیف ماشین بدی نیست ولی سواری معمولی داره آپشن هم اصلا اونطور که باید نداره و پیمایشش هم ۲۸۰الی۳۰۰کیلومتره…

      حال اورا گود کت (اورا فانکی کت در بریتانیا) پیمایش ۳۱۰کیلومتر و فضای بسیار مناسب جلو و عقب( نسبت به ابعاد و رقبا)و طراحی بیرونی و داخلی بسیار خوب متریال بسیار باکیفیت و پلاستیک نرم ، چرم باکیفیت، کابین۲رنگ…

      مشخصات روی کاغذ و طراحی و کیفیت برتری با اورا هست. این ماشین رقیبی هست برای فولکس ID3 که قطعا از اون هم بهتره.تو تست درایو های چینی ماشین باحال بانمک و خوب و کاربردی گفته شده هست البته قیمتش کمی ارزونتر بود بهتر بود ولی تست کننده های چینی گفتن کلیاتش خوبه…

      اورا تو انگلستان هیچ رقیبی نداره که ازش بهتر باشه همونطور که byd و nio و xpeng تو نروژ رقیب ندارن که ازشون بهتر باشه…البته رقیب بهتر دارن ولی خب خیلی خیلی گرونتره و البته همکلاس هم نیست.

      ماشین های بنزینی چینی ایراد وارده بهشون زیاد بود… اما این داستان درمورد الکتریکی و هایبریدی صدق نمیکنه…چین واقعا طوفانی وارد حوزه برقی ها و هایبرید ها شده علتش اینکه از ۷الی۸سال پیش به صورت چراغ خاموش داشتن روش کار میکردن و به کسی نمیگفتن.

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
  6. فقط کاربرات هشت دهنه

    ۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (524 ديدگاه)

    شاید اونایی که دید پیشرفت صنایع و حکم مغز یه کشور مثل ایران یا ژاپن رو ندارن به اون کشور و پیشرفت چشمگیر حسادت می کنن

    موافقم ۷
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا