خودروهای چینی

معرفی مدل جدید هاوال کول داگ؛ کراس‌اوور چینی برای آفرود

برند هاوال متعلق به گریت وال شاسی‌بلندهای زیادی در سبد محصولات خود دارد اما این شرکت معتقد است هنوز هم جایی برای یک خودروی دیگر وجود دارد و به همین دلیل حالا کراس‌اوور جدیدی بنام کول داگ را معرفی کرده است. این خودرو کراس‌اوور کامپکتی با ۴,۵۲۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۵ میلی‌متر عرض و ۱,۷۴۵ میلی‌متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۲,۷۱۰ میلی‌متری است که پایین‌تر از هاوال بیگ داگ قرار می‌گیرد.

کول داگ هم مثل بیگ داگ ظاهری جعبه‌ای شکل و آفرودی دارد و در برخی ویژگی‌های بیرونی از برادر بزرگ‌تر خود الهام گرفته است هرچند که این دو مدل در بیرون هیچ قطعهٔ مشترکی باهم ندارند. در جلوی کول داگ چراغ‌های LED گردی در جلوپنجره‌ای مستطیلی محصور شده‌اند و در کنار سپر مشکی‌رنگ و صفحه محافظ نقره‌ای در پایین، نمایی آفرودی و خشن به خودرو بخشیده‌اند.

پروفیل جانبی کول داگ با گلگیرهایی برجسته و دهانه‌ای جعبه‌ای شکل، عضلانی‌تر از دیگر محصولات هاوال به نظر می‌رسد. در اینجا پنجره‌ها به سبک هامر باریک هستند و ستون‌های B، C و D مشکی یا نقره‌ای خواهند بود. در عقب خودرو نیز روی درب صندوق یک برآمدگی به چشم می‌خورد که یادآور چرخ زاپاس است و به سانگ‌یانگ تورس که اخیراً معرفی شده شباهت دارد. شیشهٔ بسیار باریک و چراغ‌های عمودی هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند.

کول داگ در داخل ماهیت ارزان‌قیمت خود را نشان می‌دهد زیرا داشبورد آن به‌اندازهٔ بیگ داگ شیک و فانتزی به نظر نمی‌رسد. بااین‌حال، در اینجا تکنولوژی‌های زیادی مثل صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و غربیلک فرمان مشابه لندروور وجود دارد و در تیپ‌های بالاتر تریم فیبر کربنی و مشکی پیانو به همراه صندلی‌های دورنگ چرمی هم ارائه می‌شود.

همچنین کول داگ به سیستم صوتی کاملاً جدید JVC با ۱۸ بلندگو هم مجهز شده که تعدادی از این بلندگوها در پشت‌سری صندلی‌ها نصب شده‌اند. این اولین باری است که سیستم صوتی JVC را در یک خودروی چینی می‌بینیم زیرا این برند ژاپنی هنوز در صنعت خودروسازی چین نفوذ نکرده است. سیستم صوتی کول داگ به‌طور مشترک توسط JVC و گریت وال با سرمایه‌گذاری ۲۸ میلیون یوآن معادل ۴ میلیون دلار توسعه داده شده است و در آینده نزدیک در دیگر محصولات گریت وال هم استفاده خواهد شد.

زیر کاپوت کول داگ یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو قرار گرفته است که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو هم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد و هرچند تیپ‌های پایینی به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شوند اما در تیپ‌های بالاتر خریداران از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهره‌مند خواهند شد. هاوال کول داگ در سه‌ماههٔ دوم امسال در بازار چین عرضه خواهد شد و قیمت آن بسته به تیپ بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار یوآن معادل ۱۷,۹۰۰ تا ۲۲,۳۰۰ دلار متغیر خواهد بود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4350 ديدگاه)

    تست بررسیش رو دیدم حرف نداره کلا چینی ها هر روز دارن بهتر از دیروز میشن

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲۶
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (7643 ديدگاه)

      جذاب ، فانتزی ، ( چینی ) !

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۵
    2. Master

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      هنوز گرفتار گیربکس CVT نشدی تا ببینی که کوفتیه

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
  2. هاتف

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    چینی ها تو طراحی داخلی و خارجی، ایمنی و موتورهای الکتریکی چیزی از برندهای مطرح دنیا کم ندارن. ولی برای رقابت با بزرگان در تولید موتور درون سوز خیلی دیر شده

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۸
    1. Master

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      هنوز گرفتار گیربکس CVT نشدی تا ببینی که کوفتیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  3. AMIR / ARMI

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    کلا اینجوریه که صنعت چین بیشتر از اینکه وابسته به نوآوری و تولید تکنولوژی های جدید باشه
    وابسته به تولید بیشتر و ارزان تر هستش
    هزینه طراحی خودرو در کمپانی های چینی بسیار پایین تر هستش نسبت به کمپانی هایی که هزینه های هنگفتی در جهت توسعه و طراحی یه محصول جدید میکنن
    برای همین اصلا کسایی که خودرو دوست هستن علاقه ای به این ماشین ها پیدا نمیکنن
    صنعت چین به نظر من اصلا با ثبات نیست
    کافیه یه شرکتی تحریم بشه تا کاملا نابود بشه
    و چون نفوذی از نظر تکنولوژی اختصاصی ندارن تو بازار خیلی راحت تحریم میشن
    بهتر بگم مردم دنیا بیشتر از اینکه نیاز به تکنولوژی چینی داشته باشم به ارزون بودن پروسه تولید در چین نیاز دارن

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۸
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (7643 ديدگاه)

      چی میزنی !
      چی میگی !
      اون تسلا جونِ خودتم تحریم کنن ببینم همین شعرها رو میگی !

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۹
  4. امیرعلی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (306 ديدگاه)

    جالبه فورد برای توسعه برانکو ۷ سال تلاش کرد اما چینی ها هر سال دو یا ۳ تا ماشین جدید با موتور ۱.۵ لیتری و باربند سقف میدن اسمش رو میذارن ماشین افرود.
    بعد جالب‌تر از اون اینکه یک عده هم معتقدن این ماشین های مثلا افرودر چینی از رانگلر و برانکو بهترن :)

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۹
  5. مسعود

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (508 ديدگاه)

    پشتش انگار غده سرطانیه یا ورم کرده
    حداقل یه موتور قویتر روش بذارین کم نیاره تو سرعتای بالا و سبقت و سربالایی ها…
    مارو طوری به مقام انسانیت رسوندن که دستمون به خودروهای چینی هم نرسه و فقط از تو خیابون ببینیم …
    ولی مهم حجابه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۷
  6. امیرشایان فرازی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (386 ديدگاه)

    دست دندش خداست 😂😂

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  7. TML BN

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (773 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی یکم بهتر و با سلیقه تر درست کنید اول این چه رنگیه
    دو جلو یکم یک جوریه
    کلا چینی ها نمیتونن یک خودرو بی نقص بسازن یک بار موتورش خوبه قیافه نداره یک با قیافه داره موتور نداره البته بیشتر چینی های ایران رو میگم

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  8. pedram7

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    آفرودر چینی شاید تیگو ۸ پرو مکس دو دف بتونه با برخی خارجی ها رقابت کنه

    موافقم ۲
    مخالفم ۸
  9. مهدی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (462 ديدگاه)

    اسمش را باید بزارن غیر برانکو یا غیررانگلر
    آفزرود باید حداقل ۳۰۰ اسب بخار باشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  10. پدرام

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (553 ديدگاه)

    اینا احتمالا به دانش پلت فرم یکی از کمپانی های مشهور رسیدند آخه به این سرعت تولید ماشین اس یووی جدید این حرکت برای خود تویوتا هم قفله چون معمولا همان پلت فرم ها رو میان ارتقا می دن

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  11. meysam

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3379 ديدگاه)

    طراحیش اصلا تناسب نداره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  12. نوید AJ

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3438 ديدگاه)

    اصلا شبیه برانکو نیست !

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا