سانگ یانگ

معرفی شاسی بلند جدید سانگ‌یانگ تورس با ظاهری خشن و آفرودی

سانگ‌یانگ رسماً از شاسی‌بلند کاملاً جدید خود بنام تورس (Torres) در کره جنوبی رونمایی کرده است. این خودرو که در سبد محصولات شرکت کره‌ای بین مدل‌های کوراندو و رکستون قرار می‌گیرد، ظاهر خشنی دارد که الهاماتی از برخی آفرودرهای محبوب در آن دیده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، در قسمت جلویی تورس جلوپنجره‌ای به سبک جیپ با شش خط عمودی دیده می‌شود که توسط چراغ‌های LED باریکی احاطه شده است. خطوط پویای روی کاپوت، ورودی‌های هوای بزرگ تزئینی و صفحه محافظ آلومینیومی مانند هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند.

در پروفیل جانبی تورس می‌توان گلگیرهای برجسته، رینگ‌های آلیاژی بزرگ تا ۲۰ اینچی (رینگ‌های استاندارد ۱۷ و ۱۸ اینچی هستند)، یک محفظهٔ اشیاء سفارشی مشابه لندروور دیفندر روی ستون C و پله رکاب‌های سفارشی را دید. در عقب، روی درب صندوق یک برجستگی شبیه کاور چرخ زاپاس کار شده که به شاسی‌بلندهای آفرودی قدیمی اشاره دارد. چراغ‌های LED عقب تورس نیز یادآور فورد اکسپلورر هستند و روی سپر عقب هم مثل جلو یک صفحهٔ محافظ کار شده است.

در داخل این شاسی‌بلند جدید کره‌ای شاهد کابین مدرنی با صفحه آمپر دیجیتالی باریک، نمایشگر بزرگ ۱۲.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در وسط و یک نمایشگر ۸ اینچی دیگر در پایین به سبک محصولات لندروور برای کنترل سیستم تهویه هستیم. غربیلک فرمان چهارپره و تریم فلزی در قسمت‌هایی مثل داشبورد و کنسول مرکزی که با تودوزی چرمی در تضاد است هم از دیگر ویژگی‌های داخلی تورس هستند.

این خودرو بسته به تیپ از تجهیزاتی مثل نورپردازی داخلی، شش بلندگو، چهار پورت USB، تهویهٔ صندلی‌های جلو، هفت ایربگ و تعداد زیادی سیستم‌های کمک‌راننده بهره می‌برد. به گفتهٔ سانگ‌یانگ، صندوق بار این خودرو ۷۰۳ لیتر فضا دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۶۶۲ لیتر افزایش پیدا می‌کند. این شرکت همچنین لوازم جانبی مختلف مثل جعبه‌ابزار و کول باکس را هم به‌صورت سفارشی برای تورس ارائه می‌کند.

سازندهٔ کره‌ای فعلاً مشخصات فنی شاسی‌بلند جدید خود را اعلام نکرده و صرفاً به یک پیشرانهٔ T-GDI اشاره کرده است که طبق گفته رسانه‌های کره‌ای، همان نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوی مورداستفاده در کوراندو خواهد بود. این موتور که ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیون متر گشتاور دارد، صرفاً به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود تا نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال دهد اما برای کسانی که می‌خواهند توانایی‌های حرکتی تورس با ظاهر خشن آن مطابقت داشته باشد، امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت.

سانگ‌یانگ هم‌اکنون در کره جنوبی فروش تورس را با قیمتی از ۲۶.۹ میلیون وون معادل ۲۰,۹۰۰ دلار تا ۳۰.۴ میلیون وون معادل ۲۳,۶۰۰ دلار آغاز کرده است. همچنین گزارش‌هایی هم در مورد ساخت نسخهٔ الکتریکی تورس وجود دارد که قرار است در سال ۲۰۲۳ راهی بازار اروپا شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    چقدر چینیه😐 ظاهرش خیلی بی حال و مصنوعیه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۸۸
    1. مهناز علی بابایی

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تنها شرکت وارد کننده سانگ یانگ رامک خودروست که یه شرکت کلاهبردار، اینا با پول مردم این ماشینا رو وارد کردن نخرید کلی لعنتی نفرین پشت این ماشین‌است ما ۵ سال پیش تو این شرکت حروم زاده پول ریختیم که ۳ ماه بعد تحویل بده هنوز ماشین تحویل نگرفتیم

      موافقم ۶۲
      مخالفم ۵
  2. SLR _ 722

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (151 ديدگاه)

    خودرو های سانگ یانگ همیشه طراحی بحث برانگیزی دارن . ( نه الزاما قشنگ یا زشت ) .
    کاش. برای شرکتی که وضع فروش عالی نداره یکم طراحی محافظه کارانه تری می‌داشت تا با عقبه خوب شرکتش ( نسبت به بعضی شرکت های تازه تاسیس ) بتونه توی بازار های صادراتی خودرو های چینی رقیب اون ها بشه
    شاید هم همین تمایز باعث موفقیت بشه .
    امیدوارم سانگ یانگ هم روزی هم رده کیا هیوندای بشه

    موافقم ۶۱
    مخالفم ۶
    1. Humer

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (294 ديدگاه)

      ولی واقعا طراحی بیرونی و درونی خوبی داره
      جالبیش اینه که فول آپشنش ۲۳ هزار دلاره
      که خب با چینیا خیلی می جنگه ولی از ۱ونیم قدرت و گشتاور خوبی زو تولید می کنه

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۳
    2. شهروند عادی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      امیدوار باش

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (7947 ديدگاه)

    اول که به درد بازار هند میخوره !

    دوم که از جلو شبیه Fjکروزر + رنجروور اووک ! … از عقب شبیه فورد اکسپدیشن و جالب اینجاست که بالای پلاکش یه فاجعه‌ی تمام عیار هست که انگاری یه تیکه پلاستیکو بادش کردن چسبوندن اونجا !
    از داخل بیشترین شباهت را به محصولات جدید نیسان داره !
    کلاً سانگ‌یانگ عادت داره خاص باشه در صورتی که همیشه از یک طرف بام میوفته و نه از دو طرف !

    نمای داخلیش با نمای بیرونی هیچ هارمونی‌ای نداره و نمیدونی لوکس به حساب میاد یا ماجراجویانه !

    آدم یاد اَیامی میوفته دو روز تعطیلات پشت‌سر هم هست که یک روزش عذاست و یک روزش خشن و صدا سیما نمیداند عذاداری پخش کند یا آهنگ شاد !

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۵۸
    1. آرش

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما برو ” عزا ” رو درست بنویس بعداً بیا کارشناسی بکن

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۸
      1. مجتبی

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        یعنی اگه یکی تو ۱۵ خط یه اشتباه تایپی داشت ، حق اظهار نظر نداره ؟؟
        بهتر نیست نظرات دیگران رو با تحلیل درستتر نقد یا رد کنیم تا اینکه با یه ایراد تایپی رد کنیم . ؟؟

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۹
    2. امیر

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما نخر باشه

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  4. ممد ژانگولر

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2754 ديدگاه)

    دمش گرم خداییش همه خوشگله هم وحشی
    چه خوش قیمته
    از چینیهای بی هویت و کیفیت پایین به نظر خیلی بالاتره
    من که خوشم امد
    یعنی من یکی از عاشقای تویوتا FJ cruise
    هستم نمیدونم طرح کانسپتشو دیدین یا نه
    اگر همونی باشه که من دیدم و به تولید برسه افتضاحه قرن خواهد بود مگر تغییراتی بدن

    من این ماشینو دیدم طراحیش از اون وحشی تر و سرتره

    موافقم ۵۸
    مخالفم ۱۶
  5. new reventon

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    همه اینا بکنار
    اینکه قیمت کل برند سانگ یانگ هم قیمت تبدیل ۲۰۶ به sd هستش(۲۵۰ میلیون دلار) ، حالمو بد میکنه! تازه قبلشم این سدان کردن ۲۰۶ تو برزیل انجام شده بود و کار تحقیقاتی و تکنولوژی ام نداشت!
    واقعا تفففففف

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۳
  6. دکتر استاپ

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (260 ديدگاه)

    رنجرورارو ریخته تو جیپا

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۱۰
  7. meysam

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    نمای جلوش جای کار بیشتری داشت
    باقی بخشها خیلی خوبه
    داخل هم واقعا خوبه

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۴
  8. پدرام

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (755 ديدگاه)

    شبیه هامر و اف جی کروز شده ولی به نظرم طراحی اش خوبه شما کوراندو دو نسل قبل رو هم که ببینی خیلی شبیه جیپ بود.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۵
  9. Erfan

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    درسته هماهنگی ظاهر در خارج و داخل برقرار نیست و اگه به جای موتور ۱۵۰۰tgdi موتور ۲۰۰۰میزاشت خیلی بهتر بود.طراخی خارج و داخل رو خودم دوست داشتم مخصوصا داخل رو به نظرم ۲۰هزار دلار هم ارزش داره چون دیگه ۲۰هزار دلار پول یه تارا هستش.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳
  10. یوسف

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    طراحیش مانند تمامی طراحی های دیگه سانگ یانگ خاص و بحث برانگیزه، جلوپنجره و سپر جلو قطعات پلاستیکی ناهماهنگی دارن که ظاهر بی کیفیت و شلوغی بهش میده، اون قطعه برجسته روی ستون سی هم اضافه و رو مخه، دستکم میتونست با سلیقه تر باشه. ولی در کل طراحی معقولی داره و تونسته از کوراندو قدیمی به خوبی الگو بگیره.
    راستی داستان ورشکستگی سانگ یانگ به کجا رسید؟ این دومین مدلی هست که این چند وقته معرفی میشه(پس از موسو). چه جور شرکت ورشکستیه که مدل های تازه معرفی میکنه؟

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۴
  11. BMW

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    نه خوبه نه بد ولی کار چین باشه خوب درست کرده
    حداقل از ایران صد برابر بهتره

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
    1. Erfan

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (523 ديدگاه)

      دوست عزیز سانگ یانگ برند کره ای

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۲
  12. behnam-84

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یکم سخته با طراحی بیرونی و داخلی ارتباط برقرار کرد.چون بیرون ماشین حالت ماجراجو و بیراهه نورد رو داره ولی داخل ماشین حالت لوکس و تجمل رو داره.ولی در کل بد نشده قشنگه.امیدوارم موتورهای قوی روی این ماشین بذارند،چون با این هیکل باید موتورهایی با توان و گشتاور بالا و مناسب قرار داده بشه.امیدوارم سانگ یانگ سرپا بشه،چون بازار کراس اوورها و اس یو وی ها الان پررونقه و سانگ یانگ می‌تونه از این فرصت مناسب استفاده کنه.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  13. احمدرضا

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (791 ديدگاه)

    کاری ندارم کارشناسان ما چی میگن
    ولی اینو مطمئن باشید که سانگ یانگ از همه اون چینی ها که بعضیا به به چهچه میکنن و با آب و تاب کلیپ بالا رفتن از علی تپه شهر ما رو که اندازه خاکریز می‌مونه میزارن و بهش میگن آفرود، بهتره
    سانگ یانگ کیفیت بسیار خوبی داره و آفرود بسیار عالی داره
    فقط باید یکم تو طراحی کار کنه
    این یکی واقعا نسبت به طراحی های قبل سانگ یانگ رو به جلو بوده و داخلش بسیار قشنگ و دلنشینه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
  14. Hadi

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (316 ديدگاه)

    خوبه طراحی قابل قبولی داره و نسبت به قیمتش مناسبه طراحی جلو هم شبیه نسل اول کوراندو هستش…

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  15. سراج

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه راه کلاه برداری جدید برای تفاله های رامک خودرو بیارن ایران با تف مونتاژ کنند به نیرو دقیق و متخصص هم بها ندادن با اون تیوولی هاشون

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  16. Swedish Arrogant Tiger

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1896 ديدگاه)

    اگه موتور قوی تری بزارن روش و یه تریم آفرود هم براش در نظر بگیرن بنظرم میتونه موفقیت خوبی کسب کنه.

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  17. بابک

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با این موتور که زود هم از نفس می‌افته، اسب بخارش برای این بدنه ضعیفه اما میتواند عنوان سلطان یاتاقان را از سانتافه سلب کند

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  18. mehdi

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هنوز که هنوزه این عادت زشت ایراد گرفتن رو ترک نکردیم . تا کی می خوایم از این و اون عیب و ایراد بگیریم . یادتونه چقدر از شرکت های چینی بد و بیراه گفتیم ؟ چقدر مسخره کردیم ؟! متاسفانه ما عادت کردیم به فحش دادن و بدگویی .هیچ وقت یادم نمی ره اوایل که ماشینهای چینی و ….. وارد ایران شده بودن . همه بد و بیراه می گفتن . حالا نگاه کنید . اونا کجان و ما کجا ؟ دانگ فنگ شده دومین برند خودروسازی جهان یعنی بالاتر از فولکس واگن . ما هم هنوز توی سر هم می زنیم و پرایدمون شده ۲۰۰ میلیون .

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا