بررسی جامع جتا VS5 ماموت، مشخصات، قیمت + ویدیو
جدول مشخصات جتا VS5
مشخصات فنی | جتا VS5 (مدل پایه) |
---|---|
موتور | 1.4 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر |
قدرت موتور | 148 اسب بخار |
گشتاور | 250 نیوتنمتر |
گیربکس | 6 سرعته اتوماتیک |
سیستم دیفرانسیل | دیفرانسیل جلو (FWD) |
شتاب 0 تا 100 | حدود 9.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 190 کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت (ترکیبی) | حدود 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر |
ظرفیت باک | 51 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 6 |
طول خودرو | 4419 میلیمتر |
عرض خودرو | 1841 میلیمتر |
ارتفاع خودرو | 1616 میلیمتر |
فاصله بین دو محور | 2630 میلیمتر |
حجم صندوق عقب | 482 لیتر |
رینگها | 16 اینچی فولادی |
تعداد سرنشین | 5 نفر |
ایربگها | 6 ایربگ (جلو، جانبی و پردهای) |
سیستمهای ایمنی | ترمز ABS، کنترل پایداری (ESC)، کنترل کشش (TCS)، دستیار ترمز (BA) |
سیستم تهویه | تهویه مطبوع دستی |
سیستم صوتی | سیستم صوتی 4 بلندگو |
معرفی جتا VS 5 ماموت خودرو
کراساوور کامپکت VS5 اولین محصول برند جتا بود که در سال 2019 وارد بازار چین شد. این خودرو بهواسطه قیمت بسیار خوب و ویژگیهای فنی مورد استقبال قرار گرفت. موتور 1.4 لیتری توربوشارژر با وجود حجم کم خود میتواند 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. کارکرد این موتور بسیار خوب و بدون ناک است و توربوشارژر کوچکترین نشانی از لگ ندارد. البته باید در عمل و با بنزین داخلی هم این موضوع اثبات شود. گیربکس برای پایین آوردن هزینه از نوع 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن انتخاب شده که خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی با موتور دارد و تعویض دندهها در آن چه در حالت خودکار و چه در حالت دستی بدون تأخیر و به نرمی صورت میگیرد. نیروی تولیدی هم تنها به محور و دیفرانسیل جلو منتقل میشود.
باوجود اینکه موتور، قدرت چندان بالایی ندارد و روی کاغذ باید به بسیاری از رقبای چینی خود ببازد؛ اما هماهنگی موتور و گیربکس و مهندسی آلمانی باعث شده تا هیچ نقصی از این بابت حس نکنید. شتاب خودرو در تست اولیه زیر 10 ثانیه به دست آمد و کشش موتور با وجود صدای بالایی که وارد اتاق میکرد، خوب بود.
مهمتر از موتور، عملکرد شاسی و تعلیق برای ایجاد تعادل مناسب در سر پیچها و مانورهای ناگهانی است که این خودرو از آنها سربلند بیرون آمد. هندلینگ و پایداری VS5 نیز بهتر از تمام رقبای حال حاضر آن در بازار ایران است.
طراحی بدنه جتا VS5 کاملاً مشابه برادر بزرگتر خود یعنی جتا VS7 است و بهزحمت میتوان تفاوتهای بین این دو مدل را پیدا کرد. بااینحال، VS5 اندکی کوچکتر است. فرم کلی چراغها و جلوپنجره هر سه محصول جتا از سدان فولکسواگن جتا مدل 2018 الهام گرفته شده و تبدیل به زبان طراحی مشترک آنها شده است. جلوپنجره کهکشانی بزرگ که تا زیر چراغها امتداد یافته، نمایی کمتر دیده شده دارد و هرچند از ترندهای روز طراحی عقبمانده اما ساده و باوقار است. سادگی در نمای بیرونی موج میزند و خبری از ماجراجویی در طراحی و ساختارشکنی نیست؛ بنابراین اگر چندان دنبال جلبتوجه و نگاه دیگران نیستید این یک گزینه مطلوب به شمار میرود.
با ورود به کابین هم چیز چشمگیری که باعث شگفتی شود نخواهید یافت. همه چیز آشنا و در دسترس و کاملاً ارگونومیک طراحی شدهاند. فضای داخلی کاملاً جادار است. البته تونل مرکزی که نشاندهنده پلتفرم AWD این مدل است، در پشت کمی آزاردهنده است. این خودرو نسبت به برادر بزرگتر، از تجهیزات کمتری بهرهمند شده و مهمترین لوازم آن را میتوان کروز کنترل تطبیقی، استارت-استاپ و استارت دکمهای، سیستم تهویه دوطرفه مستقل، سانروف، صندلی راننده برقی و گرمکن صندلیهای جلو، سیستم اطلاعات و سرگرمی با مانیتور باکیفیت و دوربین 360، کیلومترشمار دیجیتالی که گرافیک آن قابل تغییر است و تعدی آپشن دیگر نام برد.
قیمت روز خودرو جتا VS5 صفر در نمایندگی و بازار ()
قیمت خودروهای وارداتی جدید
مدل | مشخصات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
نیو جتا VS5 | 2024 | 2,244,600,000 | 2,600,000,000 |
نیو جتا VS7 | 2024 | 2,720,000,000 | 3,100,000,000 |
قیمت این خودرو در چین از 13 هزار دلار تا 17400 دلار است که در محدوده خودروهای بسیار ارزان قرار میگیرد؛ اما در ایران این موضوع صادق نیست. طیف خریداران VS5 را میتوان افرادی دانست که زیاد به خودروهای چینی مخصوصاً مدلهای پر زرقوبرق اعتماد ندارند. کسانی که پیشازاین به فولکس گل اعتماد کرده و خاطرات خوبی با آن دارند قطعاً از این خودرو هم لذت خواهند برد. علاوه بر قابلیت اطمینان، میتوان کیفیت ساخت بالا، ایمنی عالی، فضای خوب کابین و صندوق بار و هندلینگ و هماهنگی موتور و گیربکس را هم از مزایای جتا VS5 برشمرد.
بررسی ویدیویی جتا VS5
تماشا در یوتیوب:
تماشا در آپارات: