نیو EL8 رونمایی شد؛ شاسیبلند پرچمدار با توان پیمایش 510 کیلومتر
برند سطح بالای چینی نیو که به ساخت خودروهای برقی میپردازد از شاسیبلند ششنفره خود برای بازار اروپا رونمایی کرد. نیو EL8 به دنبال رقابت با بزرگانی همچون بی ام و iX و مرسدس بنز EQS شاسیبلند خواهد بود. با طول/عرض/ارتفاع 5099/2199/1750 میلیمتری، این خودرو بزرگترین محصول نیو به شمار میرود و از تجهیزات سطح بالا و فضای زیاد برای ششنفره برخوردار است.
نیو دو نسخه از EL8 را تولید خواهد کرد. مدل استاندارد از باتری 75 کیلووات ساعتی استفاده کرده و با یکبار شارژ مسافت 463 کیلومتری را طی میکند؛ اما مدل برد بلند به باتری 100 کیلووات ساعتی مجهز شده و توان پیمایش حدود 510 کیلومتر را دارد. این برند چینی نسخه سومی از EL8 با باتری بزرگ 150 کیلووات ساعتی را نیز تولید کرده است. این مدل شعاع حرکتی 900 کیلومتری بر پایه تستهای چین دارد اما احتمالاً مدل یاد شده راهی اروپا نخواهد شد. تمامی مدلهای نیو EL8 از دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکنند و قدرت 644 اسب بخار و گشتاور 849 نیوتون متری دارند. نیو میگوید مدل برد بلند میتواند در عرض 4.1 ثانیه سرعت خود را از سکون به 100 کیلومتر در ساعت برساند و بارهایی با حداکثر وزن 2000 کیلوگرم را بکشد.
طراحی خارجی EL8 از چراغهای موسوم به دابل دش و نوار ایکس سود میبرد و در بخش عقب هم یک میله نورانی بزرگ کار شده است. چینیها میگویند در طراحی این شاسیبلند راندمان آیرودینامیکی را مدنظر قرار دادهاند و به همین خاطر از برفپاککن پنهان در عقب و ریلهای سقف مخفی استفاده کردهاند. ضریب درگ این خودرو به 0.25 میرسد. همچنین به منظور رقابت با رقبای لوکس این کلاس، نیو EL8 دارای سیستم تعلیق بادی و کنترل دامپرهای مداوم خواهد بود. شرکت نیو علاوه بر این از سیستم توقف ریباند هیدرولیک برای جذب دستاندازها و چالهها استفاده کرده است.
داخل کابین نیز میتوان دو نوع طرح را انتخاب کرد که در اولی صندلیهای عقب قابل تنظیم در 14 جهت با استراحت گاه مرکزی بزرگ وجود دارند درحالیکه در طرح دوم که با نام کنسول اجرایی شناخته میشود یک یخچال و کنسول دیجیتال به کابین اضافه میشود. این خودرو همچنین از عملکرد ماساژ نیز سود میبرد. تمامی مدلها دارای حالت حیوان خانگی نیز هستند که باعث میشود دمای کابین در 22 درجه سانتیگراد باقی بماند.
در بخش جلوی کابین نیو EL8 یک هدآپ دیسپلی 16.3 اینچی و نمایشگر مرکزی 12.8 اینچی وجود دارد. همچنین نمایشگر دیجیتال 6.6 اینچی نیز به همراه دستیار مجازی برای سرنشینان عقب تدارک دیده شده است. این خودرو از 33 دوربین و سنسور سود میبرد و برخی از آنها برای سیستم ضبط ویدئوی اضطراری بکار گرفته میشوند. EL8 در کشور چین با نام ES8 عرضه شده و جایگزین نسل اولی شده که از سال 2018 در بازار حضور داشته است. قیمت این خودرو در بازار اروپا از 83 هزار یورو معادل حدود 89 هزار دلار شروع میشود. نیو EL8 ابتدا در کشورهای آلمان، دانمارک، نروژ، سوئد و هلند عرضه خواهد شد هرچند مشخص نیست که آیا به بازار بریتانیا نیز راه مییابد یا خیر.