تیگارد موتور - دیارخودروخودروهای چینی

تیگارد X35 پرایم سانیار موتور؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت در ایران

مشخصات ماشین تیگارد x35 و x35 پرایم

شرکت تازه تاسیس سانیار موتور، مونتاژ یک کراس‌اور چینی از گروه بایک (BAIC group) به نام تیگارد x35 و x35 پرایم را آغاز کرده است. این خودرو، در کلاس شاسی‌بلندهای کامپکت، رقیب ام‌وی‌ام‌ X55 است.

خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Group) با نام اختصاری بایک (BAIC)، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین است و رتبه‌ی ۲۰ جهان از نظر تیراژ تولید را در اختیار دارد. این مجموعه در سال ۱۹۸۵ با سرمایه‌گذاری مرسدس بنز و هیوندای تاسیس شد. برندهای فوتون و BAW زیرمجموعه‌ی بایک محسوب می‌شوند درحالی‌که بزرگ‌ترین خط مونتاژ مرسدس بنز در چین هم، متعلق به بایک است. هیوندای و مرسدس بنز، همچنان مالکان اصلی بایک باقی مانده‌اند.

بایک X25 دیار خودرو

تنوع محصولات بایک در بازار چین، انواع سواری، وانت، شاسی‌بلند و هاچبک با پیشرانه‌ی بنزینی و تمام برقی را شامل می‌شود. حدود ۱۵ سال پیش، خودروهای اقتصادی بایک، شامل سابرینا (E150) و X25 توسط دیار خودرو در ایران عرضه شدند اما موفقیت چندانی از نظر تجاری به دنبال نداشتند.

کراس‌اور  Senova X35  یا Beijing X3 که در ایران توسط سانیار موتور با برند تیگارد رونمایی شده است؛ یکی از جدیدترین خودروهای بایک محسوب می‌شود. طی سال‌های اخیر، بایک از نظر کیفیت فنی و طراحی، مشابه خودروسازان طراز اول چین مثل چری، چانگان، جیلی و بی‌وای‌دی نبوده اما با معرفی مدل‌های جدید مثل X35 و X55، گام‌های بلند برای پیشرفت را به خوبی نشان داده است.

همچنین ببینید: بررسی جامع تیگارد x35

طراحی بدنه و نمای بیرونی تیگارد X35 پرایم

در نمای اصلی X35، شباهت‌هایی به چند مدل کراس‌اور ساخت چانگان دیده می‌شود. ظاهرا بایک موفق شده است تا کپی‌کاری واضح از خودروهای جیپ که طی سال‌های قبل انجام داده بود، متوقف کند. ظاهرا نسخه‌ی پرایم برای مشتری ایرانی، رنگ بدنه‌ی متالیک، شامل نوک مدادی ارایه خواهد کرد و تفاوت خاصی با مدل اصلی نخواهد داشت.

تیگارد پرایم

چراغ‌های کشیده و اسپرت، با ادوات فلزی در وسط به هم وصل شده‌اند و ساختاری هماهنگ با لبه‌ی کاپوت دارند. جلوپنجره و حفره‌های طرفین سپر نیز، حس یک خودروی مدرن را برای X35 تقویت می‌کند. این خودرو از چراغ‌های LED برای روشنایی روز و مه‌شکن استفاده می‌کند تا فراتر از کراس‌اورهای اقتصادی ساخت چین به نظر رسد. هرچند که ادوات پلاستیکی در سرتاسر قسمت‌های پایین بدنه، نصب شده‌اند.

تیگارد پرایم

در نمای جانبی، رینگ‌های ۱۷ اینچ و خطوط ملایم روی بدنه وجود دارند. شیب سقف و رینگ سیاه روی ستون انتهای بدنه، حالتی شبیه به یک کراس‌اور کوپه را برای تیگارد X35 فراهم کرده است. کشیدگی چراغ‌های جلو و عقب، در نمای جانبی به خوبی دیده می‌شود و همراه با ادوات نقره‌ای رنگ روی رکاب و قاب پنجره، ترکیب اسپرت دارند.

تیگارد پرایم

در پشت، می‌توان از چراغ‌های بزرگ به عنوان نکته‌ی مثبت در طراخی تیگارد رضایت داشت اما دیگر اجزا شامل درپوش صندوق و سپر پلاستیکی، تفاوت خاصی با دیگر شاسی‌بلندهای اقتصادی ساخت چین ندارند. حجم‌دهی بدنه در عقب، به خوبی انجام شده است و جایگاه مناسبی برای نصب پلاک وجود دارد.

تیگارد پرایم

در مجموع، می‌توان از طراحی بدنه‌ی بایک X35 به عنوان یک شاسی‌بلند در کلاس خودروهای میان‌رده‌ی چینی رضایت داشت. این خودرو در بازار کشور سازنده، یک کراس‌اور ارزان‌قیمت محسوب می‌شود و زیبایی قابل قبول برای رقابت با دیگر تولیدات چینی را دارد.

ابعاد تیگارد ایکس ۳۵، شامل ۴۲۸۶ میلی‌متر طول، ۱۸۱۵ میلی‌متر عرض با ۱۶۶۵ میلی‌متر ارتفاع است.

طراحی داخلی و نمای کابین تیگارد ایکس ۳۵ پرایم

شکل داشبورد، فرمان و کلیدهای کنترلی مقابل دسته‌دنده، چشم‌نواز و جوان‌پسند هستند. کابین بایک X35، مدرن و خلاقانه به نظر می‌رسد اما فاقد مواد باکیفیت است. این خودرو با فاصله‌ی محوری ۲/۵۶ متر، برای چهار سرنشین بالغ در ردیف جلو و عقب، فضای کافی فراهم می‌کند. طراحی فضای داخلی X35 اصلی و پرایم، تفاوت خاصی ندارد؛ اما تجهیزات ارایه شده برای نسخه‌ی پرایم، بیشتر هستند.

کابین تیگارد پرایم

سطح داشبورد، ظاهرا از پلاستیک خشک و ارزان‌قیمت ساخته شده است. بسیاری از ادوات نقره‌ای رنگ هم، فلزی نیستند. از سویی دیگر، طراحی صندلی‌ها و راحتی آن‌ها برای سرنشینان بالغ، بسیار خوب ارزیابی شده است. چیدمان کلیدها با دسته‌بندی مناسب انجام شده و برای استفاده‌ی کاربر، راه‌گشا هستند.

داشبورد تیگارد پرایم

روی داشبورد، نمایشگر لمسی ۸ اینچ وجود دارد. پشت فرمان هم، پنل تخت با مانیتور TFT برای ارتباط با کامپیوتر سفر نصب شده است. ساختار فرمان با کلیدهای مربوط به کروز کنترل، تماس تلفنی و سیستم صوتی نیز، قابل قبول به نظر می‌رسد. طراحی تودری برای تیگارد ایکس ۳۵، ترکیبی از پلاستیک و مواد نرم (مبله) است.

پیشرانه و تجهیزات فنی تیگارد X35 پرایم

بایک ایکس ۳۵ از موتور توربوشارژ ۱/۵ لیتر استفاده می‌کند تا ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد. این خودرو مجهز به گیربکس CVT اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی ۶ سرعته است.  براساس ادعای شرکت سازنده، میانگین مصرف سوخت X35 با استاندارد یورو۵، حدود ۷/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر خواهد بود.

تیگارد پرایم

جزئیات فنی و آماری از توانایی‌های تیگارد X35 هنوز در دسترس نیست اما باتوجه به اطلاعات موجود، احتمالا سرعت‌گیری صفر تاصد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت خواهد داشت.

امکانات رفاهی و ایمنی تیگارد X35 پرایم

سقف پانورامیک با سانروف برقی، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های روشنایی در روز، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، فرمان برقی، کروزکنترل، نمایشگر ۸ اینچ لمسی، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کنار، سنسورهای پاک و دوربین عقب، ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ABS، EBD، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESP برای تیگارد X35 ارایه می‌شود.

نسخه‌ی پرایم X35، دوربین ۳۶۰ درجه، صندوق‌پران برقی با حسگر پا، رادار نقطه‌ی کور و احتمالا گرم‌کن صندلی جلو نیز اضافه بر امکانات فوق، خواهد داشت.

داخل کابین تیگارد پرایم

تیگارد ، پنج ستاره از موسسه تست تصادف و ایمنی خودروهای چین CNCAP دریافت کرده است که البته از این نظر، تفاوتی با دیگر مدل‌های چینی موجود در بازار ایران ندارد.

 قیمت تیگارد X35 پرایم در ایران و مقایسه با رقبا

تیگارد X35

سانیار موتور قیمت تیگارد X35 را یک میلیارد ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است و احتمالا ۵۰ میلیون اضافه پرداخت برای نسخه‌ی پرایم، خواهد داشت. مدل‌های مختلف این خودرو در کشورهای آرژانتین و مکزیک، ۱۰ تا ۱۴ هزار دلار قیمت دارند. نمونه‌ی رونمایی شده از بایک X35 در ایران، همراه جعبه‌دنده‌ی CVT و نمایشگر لمسی، نسخه‌ی نزدیک به فول محسوب می‌شود.

برای اطلاع از آخرین قیمت خودرو داخلی و خارجی در بازار ایران این صفحه اختصاصی از پدال را دنبال کنید.

بعضی منابع خبری کشورمان، بایک X35 را در کلاس ام‌وی‌ام X22 و جک S3 توصیف کرده‌اند که البته نادرست به نظر می‌رسد؛ چراکه ابعاد و کلاس فنی این خودروها با تیگارد متفاوت است. در بازار ایران، ام‌وی‌ام X33 و X55 مهم‌ترین رقیب تیگارد محسوب می‌شوند.  ایکس ۵۵ پرو با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، نسبت به بایک X35، کمی بزرگ‌تر است اما از نظر قدرت پیشرانه تفاوت خاصی ندارد.

ام‌وی‌ام X55 پرو ie مدل ۱۴۰۲، آپشن‌های بیشتر و خدمات گارانتی بهتر نسبت به تیگارد X35 پرایم فراهم می‌کند. محصول مدیران خودرو هم‌اکنون با قیمت ۱/۳ میلیارد تومان ثبت نام می‌شود و در بازار آزاد، تا ۱/۵ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است.

تماشا در یوتیوب (عضویت و کامنت فراموش نشه) :

تماشا در آپارات:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام و خدا قوت
    ازنظر من نسبت به ماشین های چینی با قیافه تکراری و بی کیفیت موجود در بازار از هر جهتی فکر کنی سرتر و بروزتره -کیفیت قطعات عالی – خیلی ساده بگم مثل ال 90 جموش و مقاوم -سواری نرم – ترمزهایش محشر – فرمان مثل خمیری که منتظر یه اشاره باشه -مطمئنم همین روزها شاخ بازار بشه – آخر کار دوست دارم بگم که نظر شخصی خودم بود – قبل هر خریدی حتما تا جایی که لازم هست تحقیق کنید بعد تصمیم بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا