شیائومی

شیائومی SU7 رکورد سریع‌ترین خودروی برقی نوربرگ‌رینگ را شکست

شیائومی SU7 اولترا با زمان ۷ دقیقه و ۴.۹ ثانیه در نوربرگ‌رینگ، پورشه تایکان و ریمک نورا را پشت سر گذاشت و سریع‌ترین خودروی الکتریکی تولیدی این پیست لقب گرفت.

شیائومی که بیشتر به خاطر گوشی‌های هوشمندش شناخته می‌شود، با ورود به صنعت خودروسازی گام بزرگی برداشته است. SU7 اولین مدل این شرکت است و نسخه پرقدرت اولترا آن پیش‌تر معرفی شده بود. اکتبر گذشته، پروتوتایپ این خودرو در پیست نوربرگ‌رینگ زمان خیره‌کننده ۶ دقیقه و ۴۶.۸ ثانیه را ثبت کرد. در آن زمان، شیائومی وعده داد که با نسخه تولیدی آماده فروش به «جهنم سبز» بازخواهد گشت و این آزمایش را تکرار خواهد کرد و حالا این اتفاق افتاده است. البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسخه تولیدی SU7 اولترا نتوانست به‌پای عملکرد پروتوتایپ سبک‌وزن برسد ئ بااین‌حال، ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴.۹۵ ثانیه دستاوردی قابل‌توجه است.

با این زمان، سدان الکتریکی شیائومی سریع‌ترین سدان الکتریکی نوربرگ‌رینگ یعنی پورشه تایکان توربو GT با تایم ۷ دقیقه و ۷.۵۵ را پشت سر گذاشته است. شیائومی SU7 اولترا همچنین اندکی سریع‌تر از ریمک نِوِرا عمل کرد و این هایپرکار الکتریکی کروات را از صدر جدول خودروهای الکتریکی تولیدی جهنم سبز کنار زد. ریمک این پیست را در ۷ دقیقه و ۵.۲۹ ثانیه پیموده بود. تمام زمان‌های ذکرشده مربوط به پیکربندی طولانی‌تر نوربرگ‌رینگ است که ۲۰.۸ کیلومتر طول دارد. رکورد سریع‌ترین خودروی این پیست همچنان در اختیار مرسدس AMG One است که سال گذشته با زمان ۶ دقیقه و ۲۹ ثانیه ثبت شد.

فیلم‌های داخل کابین شیائومی نشان می‌دهد SU7 اولترا در نوربرگ‌رینگ به سرعت ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است. این امر SU7 اولترا را به سریع‌ترین سدان تولیدی جهان در بین تمام مدل‌های بنزینی و الکتریکی تبدیل می‌کند. این عنوان پیش‌تر متعلق به مازراتی گیبلی ۳۳۴ آلتیما با حداکثر سرعت ۳۳۴ کیلومتر بر ساعت بود. شیائومی اعلام کرده که این خودرو می‌تواند حتی سریع‌تر عمل کند و با وجود مسافت کافی، SU7 اولترا قادر است از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رود. البته SU7 اولترا مورداستفاده در نوربرگ‌رینگ کاملاً استاندارد نبوده است و شیائومی از پکیج پیست سفارشی استفاده کرده ولی ازآنجایی‌که این پکیج توسط خریداران قبل سفارش است، خودرو مدلی تولیدی محسوب خواهد شد. برای یادآوری، SU7 اولترا با سه موتور الکتریکی، ۱۵۲۷ اسب بخار قدرت دارد و در چین با قیمت پایهٔ ۷۴ هزار دلار عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. R

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1392 ديدگاه)

    بذار یه چند روز بگذره مشکلات و تقلباش ازش فوران میکنه

    موافقم 29
    مخالفم 64
    1. Sina_carshow

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (559 ديدگاه)

      جسارت نباشه ولی گشادی شرکتای محبوبتون توساخت یه خودرو خلاقانه روح دار باحال رو اینطوری توجیه میکنید؟

      موافقم 65
      مخالفم 12
      1. R

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1392 ديدگاه)

        خودت فهمیدی چی گفتی؟ درگیری باخودت

        موافقم 10
        مخالفم 40
        1. Sina_carshow

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (559 ديدگاه)

          منظورمو نگرفتی گفتم شرکتای محبوبی که از نظرت خوبن بلد نیستن خودرو خوب بسازن تقصیر شیا چیه این وسط؟ اینکه یه تقلب هایی کرده دلیل بر اینه تو نوربرگرینگ هم تقلب کرده؟ مشخصه به شدت اعصابت خورد شده از نتیجه

          موافقم 39
          مخالفم 12
        2. R

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1392 ديدگاه)

          🤣شیا کیه اخه من اعصابم به خاطرش خراب شه تو گوشیت حتما شیاس که اینجوری ازش دفاع میکنی مراقب باش سی پی یوش نسوزه باتریشم به فنا نره

          موافقم 9
          مخالفم 33
        3. 2646.1

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (37 ديدگاه)

          کمپین های شکایات مشتریان این خودرو از شیائومی بابت مشکلات بدنه، اظهارات دروغین در رابطه با کارکرد کاپوت جلو، کاهش قدرت موتور بعد از اپدیت و … در جریان است.

          به زودی نسخه های خیابانی این ماشین تولید میشه و میره برای رکورد گیری. اونجا خواهیم دید چقدر این ادعا واقعی بوده.

          یه زمانی تو پدال ادعاهای خودروهای چینی رو بررسی می کردیم و بهشون می خندیدیم. جنس های چینی متاسفانه هنوز هم همون طوری هستند …
          https://www.pedal.ir/chinese/%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-nio-es6-%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DA%AF-%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/

          موافقم 15
          مخالفم 17
        4. Sina_carshow

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (559 ديدگاه)

          نسخه خیابونیش تست شده الان تو پیست

          موافقم 12
          مخالفم 3
        5. 2646.1

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (37 ديدگاه)

          ” البته SU7 اولترا مورداستفاده در نوربرگ‌رینگ کاملاً استاندارد نبوده است و شیائومی از پکیج پیست سفارشی استفاده کرده ولی ازآنجایی‌که این پکیج توسط خریداران قبل سفارش است، خودرو مدلی تولیدی محسوب خواهد شد. ”

          دوست من
          اولا که این ماشین از پکیج مخصوص پیست استفاده کرده و نسخه عادی نیست.

          دوما همین چند وقت پیش شرکت محبوبت به بهانه افزایش ایمنی رانندگان 650 اسب بخار و زمان آماده سازی لانچ را بدون اطلاع و اجازه از مالکین خودرو کاهش داد، بدون اینکه حتی در تبلیغات جدید این خودرو به این مورد اشاره کند.

          سوما داستان کاپوت فیبر کربنی 6000 دلاری بدون عملکرد این خودرو هنوز باز است و شیائومی بابت تمام ادعاهای دروغین اش در حال عذرخواهی است.

          خیلی باید احمق بود تا باور کرد قرار است خودروهای خیابانی این برند چنین عملکردی داشته باشند! مطمئنم به هزار بهانه واهی قدرت این ماشین رو کاهش میده تا برد و استهلاک خودرو به شرایط مطلوب برگرده.
          اگر قرار به چنین رفتاری است، شرکت های دیگه هم می تونن با دستکاری سیستم تعلیق، افزایش بوست، ریمپ و … توانایی خودروهاشون برای رکورد را افزایش دهند و رکوردهای بهتری ثبت کنند.

          موافقم 11
          مخالفم 11
        6. رامین صفایی

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (86 ديدگاه)

          هرگز اراجیف چینی ها را جدی
          نمی گیرم .‌

          موافقم 9
          مخالفم 13
      2. سوشیانت

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (218 ديدگاه)

        وقتی طراحی موتور بنزینی سخت تره و چینی ها نمیتونن بسازن یعنی شرکت های محبوب شما گشاد هستن🙏

        موافقم 16
        مخالفم 12
        1. Sina_carshow

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (559 ديدگاه)

          احسنت احسنت همونطور که اولین V8 مال کادیلاکه چینی هام نمیتونن درونسوز بسازن
          اصن هم گریت وال و هونگچی حساب نیستن
          اینارو ول کن سلطان
          از موتور v12 آمریکایی چه خبر؟

          موافقم 16
          مخالفم 10
        2. سوشیانت

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (218 ديدگاه)

          آره اونا حسابن مخصوصا موتور ۸ سیلندر هونگچی که بدون سیستم هیبرید با وجود حجم ۴ لیتری و توئین توربو کلا ۳۸۱ اسب قدرت میده یا ۱۲ سیلندرش که کلا ۴۰۰ اسبه😂 شورولت از موتور تنفس طبیعی ۸ سیلندر تو دهه ۶۰ ۴۳۵ اسب قدرت میگرفت

          موافقم 8
          مخالفم 7
    2. آرش

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (41 ديدگاه)

      احتمالا رکورد تقلبی اعلام کردن کاری که چین استاده

      موافقم 3
      مخالفم 35
      1. کسرا

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (254 ديدگاه)

        تا چه حد ساده لوحانه؟
        آخه مگه کشکه همینطوری تایم بدن؟
        چینی رفته آلمان با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و تایم سریع تر تو پروتوتایپ زمان دروغین بگه؟

        موافقم 16
        مخالفم 4
      2. KOP

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (102 ديدگاه)

        امکان همچین مسئله ای در نورنبرگ رینگ وجود نداره ، چون مرجع اعلام زمان و تایید اون مدیریت پیست هست نه خودرو سازان.
        گواهی و ثبت رکوردها نیز توسط نورنبرگ رینگ انجام میشود.

    3. Mohammad

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (316 ديدگاه)

      جز مسخره کردن کار دیگه ای هم بلدی ؟
      همینم شما نمیتونی بسازی

      موافقم 12
      مخالفم 3
  2. froG-driVer

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1228 ديدگاه)

    عه؟!🗿
    ولی خوشم میاد حتی نویسنده های سایتم از چینیا بدشون میاد😂👍🏻
    طرف با ماشینش اومده تایکان توربو جی تی و ریمک نورا رو لوله کرده ولی تیتر پدال اصن به هیچ جاش😂👍🏻

    موافقم 46
    مخالفم 10
    1. PURIYA

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (847 ديدگاه)

      شاید حتی می خواستن از کلمه متاسفانه هم استفاده کنن😂

      موافقم 32
      مخالفم 2
  3. Siyavash

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    یا ابلفضل این حالا مدل اولترا هست..مدلهای اولترا پرو…مدل اولترا پرو مکس…مدل اولترا پرو مکس ادیشن….
    اونا اگه بیان که دیگه هیچ..
    خدایش دیگه حال نمیده دنیای ماشین..
    یادمه سال ۸۶ چندتا مجله ماشین خریدن داشتم نگاه می‌کرد یهو چشمم به بوگاتی ویرون افتاد مشخصاتش رو که خوندم اون موقع عاشق دنیای خودو شدم شتاب صفر تا ۱۰۰..۲۰۰..۳۰۰..دیوانه کننده بود..
    یا سال ۹۱ یا ۹۲ بود اگه اشتباه نکنم مجله ماشین گرفتم یادمه نوشته بود نبرد لکسس LFA و فراری 458 .چقدر اون مقایسه رو دوست داشتم.
    یا وقتی که نیسان با GTR برا خودش تویه دنیای سوپراسپرت ها طوفان به پا کرد…یه معرفی اونتادو که انگار اصلا این ماشین فضایی بود و از زمان خودش تویه طراحی جلوتر بود…
    یا وقتی که دوج وایپر ACR رکورد نوربرگ رو زد..
    مرز بندی بین کلاس اسپرت..سوپر اسپرت.. هایپر..مشخص بود ولی الان دیگه تقریبا این مرز نابود شده…
    چینی ها و برقی ها دیگه جذابیتی آنچنانی برایه دنیای خودرو باقی نذاشتن…

    موافقم 23
    مخالفم 8
    1. PURIYA

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (847 ديدگاه)

      الان خودرو سازی یه جوری شده انگار که نسخه مُد شده هک سرعت بینهایتشو دانلود کردن
      یه ماشین پیکاپ ۳ تنی میاد یه ماشین کوپه که ۲ تن ازش سبک تره رو لوله میکنه
      واقعا دیگه حال نمیده
      اولین بارم تسلا اینکارو شروع کرد لعنت بهش
      ببین عزیز یه چیزی بهت بگم اونجور که من درک کردم
      دنیا از سال 2018 و اینا به بعد دیگه روحشو از دست داد تو همه ی زمینه ها کلا به قول مدیری این دنیا دیگه بدرد نمیخوره نمیدونم چرا ولی اینطور شده

      موافقم 30
      مخالفم 5
      1. BlackWing

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1545 ديدگاه)

        از تسلا مدل S شروع شد
        P85D و P90D شروع کننده درگ های عجیب غریب با سوپرکارها بودن

        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2615 ديدگاه)

          BlackWing جان …

          ببین چی نوشته پدال جون …

          فیلم‌های داخل کابین شیائومی نشان می‌دهد SU7 اولترا در نوربرگ‌رینگ به سرعت ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است …

          این امر SU7 اولترا را به سریع‌ترین سدان تولیدی جهان در بین تمام مدل‌های بنزینی و الکتریکی تبدیل می‌کند …

          این عنوان ( سریع‌ترین سدان تولیدی جهان در بین تمام مدل‌های بنزینی و الکتریکی ) پیش‌تر متعلق به :

          مازراتی گیبلی ۳۳۴ آلتیما با حداکثر سرعت ۳۳۴ کیلومتر بر ساعت بود …

          همون که به قول شما کادیلاک در ساخت محصول بلک وینگ CT5_V ، اصلا بهش نگاه هم نکرد …

          که اگه نگاه میکرد ، CT5_V به جای مازراتی ، میشد سریعترین سدان روی کره زمین …

          👌👌👌

    2. Ehsan Khamooshi

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      کره زمین داره نابود میشه. ب زودی همه چی باید برقی شه. وگرنه نسل های بعدی به فنا میرن
      تو برقی و تکنولوژی خودران هم‌چین حرف اول و آخر رو میزنه
      دوستان با حرفای بی محتوا و کیلویی هم نمیتونن تخریبش کنن

      موافقم 5
      مخالفم 10
  4. nissan skyline

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    چقدر راحت

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. Sina_carshow

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (559 ديدگاه)

    این خودرو از اولشم معلوم بود یه شاهکار مهندسی هس با قیمت 70 تا 80 هزار دلار میتونی سریعترین برقی و سریع ترین سدان جهان رو داشته باشید
    به عنوان یک سدان و اولین تجربش تو خودرو سازی واقعا کار بزرگی کرده… الان که دارم فکر میکنم میبینم منطقیه اپل خودرو نیومدش رو پروژش رو بست چون باید از این ماشین بهتر و سریعتر باشه اصن راهی جز این نداره کاری که عملن غیر ممکنه حتی پورشه هم توانایی ساخت همچین ev رو درحال حاضر نداره
    همین الانش تایکان توربو با قیمت پایه 230 هزار دلاره
    آینده درخشانی برا شیا تصور می‌کنم منتظرم ببینم ماشینای ایندش چی هس

    موافقم 25
    مخالفم 20
    1. سوشیانت

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (218 ديدگاه)

      پورشه تونسته موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت بالای ۶۰۰ اسب بسازه پس این شیائومی هست که ناتوانه در طراحی موتور های پیچیده قدرتمند

      موافقم 10
      مخالفم 11
      1. Sina_carshow

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (559 ديدگاه)

        شما مگه خودتون نمیگفتید برقی با برقی بنزینی با بنزینی مقایسه باید بشه؟ منم مقایسه کاملا درست کردم رقیب مستقیم این خودرو تایکان و لوسید ایر و تسلا مدل اس پلد و تونست شکستشون بده
        شیائومی شاهکار تاریخی انجام داد اولین خودروش از ریمک هم سریعتر بود

        موافقم 16
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (218 ديدگاه)

          کار شیائومی قابل احترام ولی اینو در نظر بگیر که پورشه رقیب برقی داره برای شیائومی ولی کل چین هیچ خودرویی برای رقابت با پانامرا توربو اس ندارن

          موافقم 9
          مخالفم 4
  6. PURIYA

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (847 ديدگاه)

    یا ابلفضل این راسته؟ رکورد ریمک نورا رو زده؟؟
    چینیا دارن جولان میدن

    موافقم 23
    مخالفم 4
  7. Sina_carshow

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (559 ديدگاه)

    بیاید واقع بین باشیم به جا اینکه به شرکتای چینی لقب بنجل ساز بدیم و بگیم متقلب و جاسوس و فلانن با این واقعیت روبرو شیم که شرکتای بزرگ محبوب ما کم کاری کردن و ضعف دارن و مقصر هم چینی ها نیستن
    بعد دیدن این نتیجه حتی برا بی وای دی هم که ادعا کرده رقیب 911 میده بیرون تعجب نمیکنم از 911 سریعتر باشه تو این پیست و هایپم براش چند برابر شد از الان
    شرکتای خودرو سازی اصیل واقعا تنبل شدن و نیاز به یه تلنگر از طرف چینی ها دارن به شدت محصولاتشون حوصله سر بر و فاقد خلاقیت شده (به قول دوستان بی روح شدن) و قیمت ها هم بی دلیل جوری سر به فلک شده که برا قشر متوسط جامعه حتی قشر تحصیل کرده دکتر مهندس براشون تو هرجای دنیا آرزو شده داشتن خودرو های پرچمدار اون شرکتای اصیل امیدوارم بعد این تست شیا از خواب زمستونی بیدار بشن و خودرو هاشون رو بهتر کنن

    موافقم 18
    مخالفم 7
  8. O

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (102 ديدگاه)

    حالا هر کس نظر خودشو داره و شاید خیلی دیس لایک بخورم اما من اینو به تمام تسلا ها ترجیح میدم چون روح داره ( نسبت به برقی ها دارم میگم)
    باز هم میگم نظر شخصی منه

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. MATIN

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      نه داداش دیسلایک چرا منم ترجیح میدم خیلیا ترجیح میدن
      حداقل از سایبرتراک که بدنش زنگ میزنه بهتره قطعا

      موافقم 9
      مخالفم 2
  9. AmooRoohee

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    همینکه یه (سدانه) (چینیه) و قیمتش اینه و تونسته همچین رکوردی داره واقعا دست مریزاد داره گرچه از همون اولشم نشون داد خودروی فوق العاده‌ایه

    موافقم 25
    مخالفم 5
  10. hosen

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1016 ديدگاه)

    عجب هیولایی این شیائومی واقعا دست خوش

    موافقم 22
    مخالفم 3
  11. yektachafi

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (174 ديدگاه)

    فرزند ندیده و نشناخته مکلارن ،حاصل سفر کاری دو روزه به چین بزرگ شده و رکورد میزنه.
    اشک از چشمانم جاریست..
    آقای علی خانی نمیخوای یکاری بکنی دعوتی چیزی

    موافقم 4
    مخالفم 3
  12. Aref

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    شاهکار مهندسی و ساخت اقتصادی (قیمت باورنکردنی برای رکورددار جهنم سبز).. رکورد در نوربررینگ، دیگه مسافت یک چهارم مایل و نیم مایل مستقیم نیست..دور پیست نوربررینگ یعنی پرفورمانس واقعی.. یعنی طراحی ایرودینامیک برتر.. یعنی پلتفورم بی نظیر.. یعنی دینامیک بی نظیر..

    موافقم 7
    مخالفم 3
  13. M power

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    الان چین چند ساله قطب اقتصادی دنیا شده ولی هنوز ما نمیخاییم قبول کنیم
    دلیلش چیه خدا میدونه

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا