تجربه و آزمایشخودروهای چینی

رانندگی با بی وای دی یانگ وانگ U8، بنتلی چینی سنگین، گران و ناکارآمد!

خودروی ۱۵۲ هزار دلاری یانگ‌وانگ U8 یک شاسی‌بلند الکتریکی با ژنراتور بنزینی است که هرچند اعداد و ارقام چشمگیری دارد اما در عمل خیلی بزرگ، سنگین و ناکارآمد احساس می‌شود.

یانگ‌وانگ برند لوکس جدید بی‌وای‌دی است که گران‌ترین خودروی چینی تولید انبوه تاریخ را به بازار فرستاده است. این یک شاسی‌بلند ۵.۳ متری بنام U8 است. این شاسی‌بلند بی‌وای‌دی یک آفرودر لوکس با قیمت ۱,۰۹۸,۰۰۰ یوآن معادل ۱۵۲ هزار دلار است. U8 از چهار موتور الکتریکی بهره می‌برد که مجموعاً ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ بنزینی هم وجود دارد که البته به چرخ‌ها متصل نیست و به‌عنوان ژنراتور برای شارژ باطری‌ها عمل می‌کند.

یانگ‌وانگ که در چین به‌عنوان بنتلی ساخت بی‌وای‌دی شناخته می‌شود، علاوه بر U8، سوپرکار الکتریکی U9 را هم عرضه می‌کند. فعلاً برنامه‌ای برای عرضهٔ این خودروها در اروپا وجود ندارد اما خود بی‌وای‌دی برای حضور در این قاره بسیار جدی بوده و طی ۱۲ ماه سه محصول مختلف را در اروپا عرضه کرده است. بااین‌حال، برای شناساندن U8 و یانگ‌وانگ به جهان، بی‌وای‌دی چهار نمونه از این شاسی‌بلند را به بریتانیا برده تا برخی رسانه‌های خودروی با آن رانندگی کنند.

یکی از دلایل عدم عرضهٔ U8 در بریتانیا، وزن است زیرا در این کشور رانندگی با خودروهایی که بیش از ۳.۵ تن وزن دارند به گواهینامهٔ خاص نیاز دارد. مهم‌ترین دلیل این وزن سنگین، باطری ۴۹ کیلووات ساعتی است که برای یک خودروی هیبرید ژنراتور بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. این باطری امکان پیمودن تا ۱۸۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند اما وقتی پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی وارد عمل شود، این رقم به ۱۰۰۰ کیلومتر می‌رسد.

همان‌طور که گفته شد، این پیشرانه به چرخ‌ها متصل نیست و با شارژ باطری‌ها انرژی موردنیاز چهار موتور الکتریکی را تأمین می‌کند. هرچند U8 وقتی صرفاً با برق کار می‌کند خودروی ساکتی است اما صدای یکنواخت پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی چندان خوشایند نخواهد بود. اعداد روی کاغذ نشان می‌دهند که با شاسی‌بلندی موشک مانند طرف هستیم اما حتی با اینکه یک پیست مسابقه برای آزمایش در اختیار داشتیم، U8 هرگز سرعتی که اعداد ادعایی نشان می‌دهد (شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه) را نداشت. هنگامی‌که گاز را تخته می‌کنید هرچند عقب خودرو پایین می‌رود اما احساس می‌شود خودرو فقط با یک‌چهارم قدرت اعلامی خود کار می‌کند.

دلیل اصلی این مشکل وزن است. با ورود به پیچ‌ها بدون کنترل بدنه‌ای که قادر به تحمل وزن ۳.۶ تنی باشد و با مرکز ثقل بالا، U8 و سرنشینانش دچار تلاطم می‌شوند. البته فرمان وزن خوبی دارد اما بدون شک در پیچ‌ها مرسدس بنز G کلاس چراغ‌های عقب خود را به بی‌وای‌دی نشان خواهد داد. یکی از دلایل این موضوع احتمالاً شاسی نردبانی سنتی U8 است که قطعاً در آفرود کمک‌کننده خواهد بود.

این شاسی‌بلند حداقل ۲۰۵ میلی‌متر از زمین فاصله دارد و از قابلیت شناور شدن بهره می‌برد که می‌تواند خودرو را به قایق تبدیل کند. کل این خودرو آب‌بندی شده و می‌تواند تا ۳۰ دقیقه روی آب حرکت کند اما این ویژگی باید فقط در شرایط اضطراری استفاده شود زیرا پس‌ازآن خودرو به بازرسی کامل نیاز خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب U8 قابلیت حفظ حرکت خودرو در خط مستقیم هنگام پنچری یکی از تایرها با استفاده از تنظیمات پیچیدهٔ قوای محرکهٔ چهار موتوره است.

علاوه بر این، شاسی‌بلند یانگ‌وانگ از قابلیت چرخش تانکی هم برخوردار است که با چرخاندن چرخ‌ها در جهت مختلف امکان چرخیدن روی هر سطحی را فراهم می‌کند. به گفتهٔ بی‌وای‌دی، این ویژگی در پارکینگ‌های تنگ مفید خواهد بود. ما این تکنولوژی را آزمایش کردیم و هرچند چشمگیر است اما نمی‌توان به آسیبی که استفادهٔ مکرر از این قابلیت به سیستم تعلیق و لاستیک‌ها وارد می‌کند اشاره نکرد.

در ابتدا از عبارت بنتلی چینی برای توصیف U8 استفاده کردیم و برای مطابقت با این ادعا، بی‌وای‌دی سنگ تمام گذاشته است. در اینجا علاوه بر صفحه آمپر مقابل راننده، یک نمایشگر برای سرنشین جلو، یکی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یکی در پشت هرکدام از صندلی‌های جلو وجود دارد. این شاسی‌بلند چینی همچنین از سیستم صوتی دالبی با ۲۲ بلندگو به‌علاوهٔ جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده با لیدار هم برخوردار است. متریالی که هر سطحی در داخل کابین را پوشانده‌اند مثل چوب و چرم ناپا نیز با استاندارد بسیار بالایی ساخته شده‌اند.

صندلی‌ها فوق‌العاده راحت هستند و تکیه‌گاه نرم و دسته‌های بزرگی دارند. به لطف نصب انتخاب‌گر دنده در ستون فرمان هم فضا برای تعبیهٔ دو پد شارژر بی‌سیم در کنسول مرکزی فراهم شده است. هرچند U8 به‌اندازهٔ یک دیفندر ۱۳۰ طول دارد اما فعلاً خبری از ارائهٔ نسخهٔ هفت‌نفره نیست و کابین برای پنج نفر کاملاً جادار است. صندوق بار خودرو هم با ۱۰۳۰ لیتر ظرفیت بسیار بزرگ است که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۲۰۵۰ لیتر می‌رسد. تنها مشکل در صندوق است به‌صورت افقی باز می‌شود و با چرخ زاپاس روی آن می‌تواند در جاهای تنگ دردسرساز شود.

جمع‌بندی

یانگ‌وانگ U8 بهترین مصداق برای این است که اندازهٔ بزرگ همیشه خوب نیست. این ماشین برای موفقیت در اروپا بسیار بزرگ، بسیار سنگین و بسیار ناکارآمد است. علاوه بر این، باید برند ناشناخته و قیمت بسیار بالا را هم در نظر گرفت. خودروسازان چینی مدل‌هایی ساخته‌اند که قابل‌توجه هستند اما اروپا برای این خودروها آماده نیست.

مشخصات فنی

Yangwang U8

قوای محرکه ۲ لیتری I4 توربو+۴ موتور الکتریکی
قدرت ۱۱۸۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت
باطری ۴۹ کیلووات ساعت
طول ۵,۳۱۹ میلی‌متر
عرض ۲,۰۵۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۳۰ میلی‌متر
برد ۱۸۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر
قیمت پایه ۱۵۲ هزار دلار

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۰ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2509 ديدگاه)

    یه ساندویچ مخلوط از عناصری که هیچ ربطی به هم ندارن
    مزخرف ۳/۶ تنی

    موافقم 8
    مخالفم 15
    1. دیجی

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      چراغ عقبشو از چراغ قرمز سر چهارراه ها کپی کردن

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        امروز چندتا محموله تریلی با بار کراس‌اوور گک دیدم نمیدونم چه مُدِلایی ، حقیقتاً چین دیگه کره هم پشت‌سر گذاشته و داره میره به جنگ نامدارانِ این صنعت آلمان ژاپن آمریکا!!!

        موافقم 10
        مخالفم 15
        1. Roham

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (731 ديدگاه)

          😂😂😂😂😂😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 9
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        اینکه چینیِ و من با چینی جماعت حال نمیکنم به کنار !!!
        ولی این مقاله چرا کامل توضیح نمیده که چرا این محصول ناکارآمد هست!!!
        میگه شتابش ۳/۶ ثانیه نیست ، خُب نیست ولی چندِ؟؟؟
        میگه کُنده؟؟؟
        ۱۰۰۰ اسب نباشه اصلاً ، گیریم نهایت در بدترین حالت ۵۰۰ اسب سرچرخ باشه ، یعنی بازم کندِ؟؟؟!!!
        روی آب شناور میشه تا نیم ساعت و این خودش یه شاهکاره!!!
        مثل تانک دورِ خودش میچرخه و به جای اینکه این آپشن را ستایش کنه از معایبش میگه ، مشخصِ چنین آپشنی پدر تایر را در میاره ولی وجودش نعمتِ در مواقع حساس!!!

        به نظر من که با این قیمت و این سطح آپشن‌ها و این قدرت یه شاهکارِ به تمام‌معناست که فقط با بهونه‌های خنده‌دار میشه پَسِش زد و اگر نه به تمام گران‌قیمت‌های دنیا ارزنده‌تره ولی خب اونی که رولزرویس یا بنتلی یا G میخره مطمئناً برندش رو میخره نه قابلیتش را و هدف اینه که در چشم باشه و خودمم که باشم اون‌هارو میخرم نه این چینی را ولی نمیشه قابلیت این چینی را با بهانه‌های خنده‌دار زیر سوال برد!!!

        اون که تسلا و پورشه برقی بودِ هم هیچ عملکردیش به نوشته‌های کاتالوگ و مسئولان شرکت نزدیک هم نبوده چه برسه به اینکه چینی هست!!!

        من که BYD را ستایش میکنم با محصولاتی چنین گسترده و در سطح قابلیت جهانی!!!

        موافقم 15
        مخالفم 8
        1. B

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (358 ديدگاه)

          اینکه بی وای دی میپستی باعث میشه واقعیتو نبینی ماشین ۳.۵ تنی هیچوقت نمیتونه آفرودر خوبی باشه قطعا به فورد برانکو جی واگن ، جیپ رانگلر نمیرسه آما خب این ماشین لوکسم هست پس بهتره با لکسوس و رنجرور و جی واگن مقایسه بشه که بازم بنظرم در حد و اندازه اونا نیست
          شناور بودن رو آب صحتم داشته باشه آپشن بی معنی ای هست

          موافقم 13
          مخالفم 10
        2. Taha Ayoobi

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          نوید نوید نوید
          خیلی داری تند میری
          ما نمیگیم چون 3/6 نیست پس بده
          وقتی کارخونه این عدد رو اعلام کرده، وقتی اون عدد رو نزنه پس خیلی از نظر ها برمیگرده.
          می روی آب شناور میمونه؟ اوکی
          اینم کارخونه گفته ولی تست نشده
          ‌میگی چرخش تانکی داره؟ اینو بعیده کسی ندونه که بنز قبلا داشتتش.
          بعد داری میگی بنتلی و رولزرویس پول برند میگیرن و کارایی ندارن؟ من دیگه حرفی ندارم واقعا

          موافقم 7
          مخالفم 11
        3. parhamiof

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (692 ديدگاه)

          نوید جان به تیتر توحه کردی؟
          سنگین، گران و ناکارآمد
          وزن 3.6 تن،یعنی عملا در هر نوع آفرودی گیر میکنه ،تو گل باشه،سراشیبی باشه یا…
          من میام میگم یه سوپر اسپرت میسازم 3000 اسب بخار با 500kmh تاپ اسپید،در نهایت میام یه ماشین معمولی میزنم با 500 اسب و 300kmh،درسته از نطر پرفورمنس ماشین خوبیه،ولی خیلی با اعداد اعلامی من فرق میکنه.
          دقیقا همون نقطه ضعف سایبرتراک.
          چرخش تانکی رو هم ماشینای قبل این داشتن و چیز جدیدی نیست.
          فرق یانگ وانگ با بنتلی و جی کلاس چیه؟اینه که اونا شاید تا هزار سال بتونن کار کنن بدون هیچ مشکلی و همچنان لوکش و خاص باشن،اما این نهایتا 5 سال عمر کنه و تازه برقی هم هست.
          ماشین لوکس چینی آفرود،سه تا کلمس که همش با هم در تضاده.

          موافقم 8
          مخالفم 8
        4. Navid_A.J

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          در این مورد باهات موافقم نوید. به نظرم که نکته ی این ماشین، در چقدر خوب یا بد بودنش نیست، در اینه که داره با بنتلی مقایسه میشه! حتی از بابت تبلیغات، نکته ی مثبتیه براش. شخصا فکر نمیکردم اینقدر خودشونو بکشن بالا. حتی این ماشین، مزخرف‌ترین مورد ممکن در این کلاس لاگژری باشه، ولی نسل بعدیش با اصلاحاتی ک میکنه، قطعا برای رقبا، گزینه ی قابل توجه و غیرقابل چشم پوشی ای خواهد بود.
          همینه که میگن زنگ خطر برای خودروسازان به صدا در اومده و چین، همه ی اقتصادها رو ممکنه ببلعه.

          موافقم 6
          مخالفم 2
        5. yaghoub

          ۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (297 ديدگاه)

          الان بهش گفتی شاهکار؟؟؟
          حالت خوبه ؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. حسین

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (72 ديدگاه)

        ۱۵۲ هزار دلار پول کمی نیست و اگر فکر کنی خودروهای برند و لوکسی مثل مردسدس بنز G کلاس یا لندرور و LX570 و غیره هستند که میشه خرید.

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. Ariyan

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (7 ديدگاه)

          به نظر من هر چی باشه از رنج روور دوام بالاتری داره .خودرو های رنج روور خیلی پرستیژ و کیفیت بالایی دارن ولی متاسفانه دوام اصلا خوبی ندارن .خودرو بنز جی کلاس خب قطعا قطعا قطعا از این خودرو هم سابقه بالاتری داره و خب توانایی آفرود بالاتری هم داره .چون من ویدئو هایی از آفرود این خودرو در مقایسه با رقبای چینی و آلمانی و آمریکاییش دیدم و یانگ وانگ با اینکه توانایی خیلی خوبی نشون داد اما در یک سری مسیر های گلی خیلی لیز و عمیق رقبای چینی مثل dong feng 917 mhero توانایی بالاتری رو نشون دادن و همینطور بنز جی کلاس آلمانی و لکسوس lx600 و… .البته این هم بگم که لاستیک خودرو یانگ وانگ لاستیک‌های مناسبی نبودن و راننده هم اصلا با تجربه نبود .با این تفاسیر خیلی به یکدیگر نزدیک هستن ولی یانگ وانگ با وزن بیشتر دردسر بیشتری هم توی افرود داره اما به این دلیل نیست که خودرو گیر کنه یا هرچیزی فقط با اختلاف کمی بقیه رقباش بهتر بودن.ولی من فکر می‌کنم اگر خودرو شرایطش مناسب تر باشه و لاستیک آفرودی و راننده بهتری داشته شرایطشون تقریبا یکسان خواهد بود .در نتیجه باید بگم که هنوز خودرو وارد اروپا نشده و باید از سوی ژورنالیست های حرفه ای مثل مت واتسون بررسی بشه و با رقبای مقایسه بشه تا همه چی رو به قطع گفت

          موافقم 3
          مخالفم 3
    2. پیام

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1586 ديدگاه)

      این بی وای دی یانگ وانگ چینگ چونگ وان جان، تقدیم به پرفسورهای تقدیر کننده برندای چینگ چونگ چانگ

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. parhamiof

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (692 ديدگاه)

        بنتلی چینی😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        وای خدا مردم.

        موافقم 11
        مخالفم 9
        1. Taha Ayoobi

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          پرهام خیلی خوب گفتی اون جمله آخر رو 😂
          سه تا کلمه تضاد👏🤣

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. parhamiof

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (692 ديدگاه)

          ممنون طاها جان.
          منکر پیشرفت چین که نیستم،بالاخره هنر داره از غده های سرطانی مثل ام وی ام 530 رسیدن به ماشین 1200 اسب بخاری،ولی اشتباهه مقایسشون با بزرگانی مثل جی کلاس و بنتایگا و کالینان و حتس برتر دونستشون.
          بالاخره الکی الکی رولزرویس اسم و رسم پیدا نکرده تو دوره 4 و 6 سیلندر یکی از بهترین 12 سیلندرای جهانو میزنه.
          قدرت 1200 اسب بخار و شتاب 3.6 ثانیه با 4 موتور الکتریکی به دست اومده خیلی ارزشی نداره.
          چون احتمالا تمام خودرو سازا بتونن همیچن مشخصاتی رو با خودوی برقی به دست بیارن.

          موافقم 6
          مخالفم 0
      2. جومونگ

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (203 ديدگاه)

        چین هم آفرودر ساخت اما کره نساخت 😂

        موافقم 12
        مخالفم 4
        1. Taha Ayoobi

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          جومونگ فرقش اینه که این فقط اسم آفرودر روشه و گرنه اسباب بازیه
          کره نمیاد اسباب بازی بزنه

          موافقم 3
          مخالفم 8
        2. سام

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          جومونگ باهات موافقم کره در مقابل ژاپنی ها هم کم آوردند الان هم دارن از چینی ها کم میارن چین نسبت به قدیم خیلی پیشرفت کرده ولی کره به جای پیشرفت پسرفت کرده قدیما ماشین های اسپرت چ
          جنسیس و سراتو کوپه و داشت الان فقط چند تا شاسی بلند لوکس دارند

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. احمدی

          ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (30 ديدگاه)

          سانگ یانگ دی کی آر و سانگ یانگ کی آر 10 پس چیه اصلا خود کمپانی سانگ یانگ بیشتر ماشین هاش برای افرود حتی یک نسخه زده به نام رکستون یولتایمت که اون کلا برای افرود

          موافقم 0
          مخالفم 3
    3. ممد ژانگولر

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3552 ديدگاه)

      واقعا اغوا کنندست . قیمتشم گرد میکردن به سمت بالا ۱۶۰۰۰۰هزار دلار به نظرم منطقی تر بود تا اینکه خورده داشته باشه.یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این بنتلی چینی اینه که ی دگمه میزنی مثل فرفره میچرخه و هر جا وایساد میتونی جایزه ببری .

      موافقم 6
      مخالفم 11
    4. میثم

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اندازه بزرگ خوب نیست، عجب…

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. مهرداد

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    من کاری به خوب و بد بودن این خودرو ندارم .ولی انتقادی که به این خودرو شده مسخره است .وظیفه این خودرو کیفیت سواری خوب و افرود خوب نه درگ در پیست .اصلا معیار سنجش خودرو ها خیلی بچه گانه شده .چون انگلیس مشکل داره با وزن .پس اشغال

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. فرشید

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (187 ديدگاه)

      موافقم. فلسفه ساخت و جامعه هدف هر ماشینی متفاوته. نباید همه رو با یک سنگ محک مثل شتاب سنجید

      موافقم 16
      مخالفم 4
    2. Ariyan

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      منم موافق هستم .این خودرو فقط در حد چند ساعت بررسی شده و اصلا معیار درستی برای تصمیم گیری درباره خودرو نیست.دوما جای خودرو در پیست Goodwood نیست بلکه در مکان های خارج جاده هستش .سوما این نویسندگان انگلیسی اصلا شتاب صفر تا صد رو با اینکه تست کردن نگفتن،درباره نرمی سیستم تعلیق حرفی نشده،درباره صدای ورودی بع کابین و ساکتی کابین صحبتی نشده وخودرو فقط معرفی شده.پس چرا الان میان نتیجه میگیرن که خودرو ناکارآمده ؟فقط به خاطر اینکه باید واسه سوار شدن این خودرو در بریتانیا گواهینامه کامیون و کامیونت داشته باشین؟واقعا مسخره اس.

      موافقم 14
      مخالفم 0
  3. OM.01

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    بنظر من ماشین جذابیه. جالبه چندوقت پیش شهردار کالیفرنیا یه سفری به چین داشته این ماشین رونده و ازش تعریف کرده.
    https://carnewschina.com/2023/10/24/california-governor-gavin-newsom-test-drove-byds-yangwang-u8-in-china/
    نکته اینجا نیست که byd U8 بهتر از رقباش هست یا نیست نکته اینجاس که 10 سال پیش byd توسط خود ایلان ماسک و خیلی ها مسخره شد اما حالا…

    دمشون گرم که فکر پیشرفت هستن.حس خیلی خفنی هست کشوری که توش زندگی میکنه همچین ماشینی بزنه. ما ایرانی ها که این حس رو تو صنعت خودرو بعید میدونم تا ده ها سال بعد تجربه کنیم…

    موافقم 16
    مخالفم 4
  4. ab0lf4zl

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (176 ديدگاه)

    نوشته ک صفر تا صد تست شده. پس چرا تایمش رو نزده؟

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. Taha Ayoobi

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    قیافه اش فوق‌العاده زشت و نامتناسبه
    گرافیک چراغ ها اصلا معلوم نیست هدف‌ چیه
    تنها مزیتی که میبینم صندوق جاداره.

    موافقم 9
    مخالفم 11
    1. سام

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      Taha Ayoobi در جواب کامنت قبلی چینی ها تونستند همون به قول شما مثلا ماشین آفرودی رو بسازند ولی کره بعد از این همه سال نتونست همون رو هم بسازه

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        من نمیخوام طرفداری کره رو بکنم
        ولی در برابر چین کره واقعا بالاتره
        اینکه آفرودی نداره دلیلش رو نمیدونم
        ولی همونطور که گفتم این ماشینی که توی مقاله اس فقط اسم آفرودر روشه
        کره برای چی باید بیاد یه چیزی بسازه که فقط اسم روش باشه

        موافقم 1
        مخالفم 2
  6. علی یوسفی

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت سبک طراحی این خودرو با الگوگیری از دیفندر نسل جدید پیاده سازی شده و البته بنظرم طراحی پخته و مناسبی داره مخصوصا طراحی چراغها زیبایی خاصی داره از نظر لوکس بودن هم بی وای دی خوب عمل کرده و در مجموع میتونه خودروی خوبی باشه و صرفا بخاطر وزن بالا و گرونی نمیشه گفت خودروی بدیه.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. Mamad

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    ولی کابینش قشنگه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  8. mercedes

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    هنوز که هنوزه چینیا نتونستن یه چیز کم نقص درست کنن توی صنعت خودرو سازی.
    آخه چی مگه درست کردی3.6تن وزنش باشه.

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. مانی

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (255 ديدگاه)

      هامر برقی چند تن وزنش هست؟ فکر کنم 4 تن….(اگر اشتباه گفتم لطفا تصحیح کند).

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        هامر برقی با اینکه سنگین تره و پیکاپ هم هست شتابش از این بیشتره

        موافقم 7
        مخالفم 6
      2. Amir Machine

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        هامر برقی 200 کیلووات ساعت باطری داره، یعنی چهار برابر این

        موافقم 9
        مخالفم 1
  9. Elmiraj

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    دقیقا یک تُن اضافه وزن داره که اصلا قابل توجیه نیست…

    تخصص چینی ها همون چهار چرخه های ۱۰۰ اسب بخاری زیر ۲۰ هزار دلار هست که فقط بدرد بازار خودشون میخوره .

    موافقم 5
    مخالفم 15
  10. مانی

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    از همان ابتدا تیتر را خواندم حدس زدم که این مقاله را امیر دهقان ترجمه کرده است.چون نکات منفی درباره یک ماشین چینی در این مقاله درج شده هست و صد البته امثال مترجم سخت مشتاق منفی نویسی و سیاه نویسی درباره خودروهای چینی هستند.اما روشی که برای تست این خودرو به کار رفته اصلا مناسب حال این ماشین نیست.این یک ماشین لوکس هست که جای آن در پیست مسابقه نیست بلکه باید راحتی سواری و کیفیت کابین و سکوت و عایق بندی و دوام قطعات آن ملاک سنجش باشد نه کل کل کردن در پیست های مسابقه ای….اینکه چون یک ماشین وزن بالایی دارد پس ناکارآمد هست،مسخره ترین استدلالی هست که تا به حال در تست های خودرو دیده ام.به نظرم مهمترین نکته منفی درباره این خودرو قیمت بسیار گران آن هست.بدیهی هست که با این قیمت بالا هیچ شانسی در بازار نخواهد داشت.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  11. faster

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (56 ديدگاه)

    این اروپاییها بدجور احساس خطر کردن از جانب چین بخصوص بی وای دی

    موافقم 8
    مخالفم 5
  12. Dark Knight

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    بنتلی !!؟ واقعا اسباب بازی چینی هیچ ربطی به بنتلی نداره این حداکثر رقیب تسلا باشه یا دیگه بگیم خیلی لاکچری بازی در آورده میتونه رقیب کادیلاک هم باشه ولی بیش تر نه ، تسلا با مدل y سال پبش بد جوری جوجه چینی ها رو فشاری کرد هر وقت تونستن به آمار فروش مدل y تو اروپا یا همه جا دنیا ( پرفروش ترین دنیا هست ) نزدیک بشن اون موقع اسم بنتلی رو خودشون بذارن و گرنه الان در حد تسلا هم نیستن 😂

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. سوشیانت

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1927 ديدگاه)

      این رو با کادیلاک مقایسه میکنی؟! سطحو نگاه😂

      موافقم 7
      مخالفم 8
  13. بهنام

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    چند به اصطلاح خبرنگار ندید بدید چنان با دیدن این ماشین ذوق زده شدن که ادم میمونه چی بگه ؟ همچین میگفتن داره میاد رنجرور و لندکروز و باقی رقبا رو تعطیل کنه انگار اصلا تا قبل از این اصلأ ماشین ندیده بودن .

    موافقم 4
    مخالفم 2
  14. Taha Ayoobi

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    با این قیمت هرکسی که عقل سالمی در بدنش داشته باشه میدونه کلی انتخاب های فوق‌العاده بهتر و سر تر از برند های دیگه مثل : تویوتا، لکسوس، فورد، جیپ و… . . میتونه داشته باشه.
    بی وای دی یه برند تازه وارد هست که خیلی مونده تا جا بیوفته.

    موافقم 4
    مخالفم 5
  15. شهرام

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    چرا هر کی یه چیز میزنه میگین بنتلی ، مگه شوخیه ۱۱۷سال تجربه شرکت!!!!! به خدا حیفه.

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      دقیقا شهرام
      چینی میاد چهار تا آپشن چندبار مصرف میریزه و یکم چرم کاری میکنه، خودشو هم رده رولزرویس و بنتلی میبینه.

      موافقم 6
      مخالفم 5
  16. Anti Tesla

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (618 ديدگاه)

    اصلا مقیاس سنجش این کلاس از خودرو،شتاب نیست.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. Siyavash

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    طراحی داخلی مخصوصا داشبورد ترکیبی از فراری.استون مارتین..کوروت.پورشه…

    موافقم 1
    مخالفم 4
  18. حسین

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (376 ديدگاه)

    بررسی جانبدارانه ای بود.

    اینکه یک اس یو وی با شاسی نردبانی رو بردن تو پیست تست کردن خودش گویای همه چیز هست. مثل اینه که لندکروز رو ببرن تو پیست بگن چون خوب نمیپیچه پس به درد نمیخوره!
    جالبه اگه جی کلاس چرخش تانک داشته باشه کاربردیه ولی بی‌وای‌دی داشته باشه به لاستیک و تعلیق صدمه میزنه؟!
    یا قابلیت شناور شدن که هیچ ماشینی نداره رو غیرکاربردی می‌دونه! حالا کافی بود همین رو جی کلاس می‌داشت..

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1927 ديدگاه)

      قابلیتی که فقط تو شرایط اضطراری میشه ازش استفاده کرد و بعدش ماشین نیاز به بازرسی کامل داره بدرد نمیخوره

      موافقم 2
      مخالفم 3
  19. حسین

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (376 ديدگاه)

    جالب اینجاست که چندتا سایت انگلیسی (car magazine, auto express, what car, auto car)همزمان این مدل رو بررسی کردن که به جز یکی بقیه مثبت هستن، ولی پدال دقیقا فقط همونی (auto express) که نظراتش منفی هست رو ترجمه کرده :)

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. بهزاد

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2417 ديدگاه)

      خودتو زیاد ناراحت نکن این ماشین محکوم به شکسته.
      با این قیمت و مشخصاتی که داره فقط یک جرقه در زمانه که زود خاموش میشه.

      موافقم 1
      مخالفم 8
      1. حسین

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (376 ديدگاه)

        این ماشین تا همینجا بهترین فروش رو داشته یعنی از جی کلاس در چین فروش بیشتری داشته، مخالفهاش ناراحتن :)

        موافقم 6
        مخالفم 3
    2. محمد

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نسبت به قیمتی که داره خیلی خوبه
      پدال کمی فشاری شده 😁

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. کیکاووس زروانی نادری

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    تو کشورهای عربی خلیج فارس
    میتونه موفق بشه و رقیب هامر برقی بشه تو آمریکای
    شمالی هم ازش استقبال میکنن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  21. محمد

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ولی هرچی هم باشه مردم خود چین میخرن و با این جمعیت یه پشتوانه خوب برای شرکتای خودشون میشه
    از تولید به مصرف

    موافقم 5
    مخالفم 0
  22. شکیبا

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    قیمتش منطقی نیست کی حاضره بجای اسکالید یا هامر اینو بخره با قیمت خیلی بالاتر شرکت های بزرگی مث پژو و فولکس واگن با صد سال سابقه تجربه نزدیک شدن به حریم خودروهای لوکس اشرافی رو دارن چه برسه به یه شرکت چینی به نظرم فقط این یه مانور تبلیغاتی برای نشون دادن عظمت چین کمونیسته محاله این پروژه بتونه سود اوری داشته باشه این فقط و فقط بدرد بازار چین میخوره

    موافقم 3
    مخالفم 6
  23. Ariyan

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    https://youtu.be/a3xsJ-YGPKo?si=BNc8jnOUYCokCrVO
    ویدئو های آفرود یانگ وانگ با تایر های غیر افرودی و راننده بی تجربه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا