ایران خودروهزینه تعمیرات خودرو

هزینه و اجرت تعمیرات انواع ماشین وانت – 1402

در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات انواع وانت های حاضر در بازار کشور شامل تندر وانت، وانت آریسان و پیکان وانت را بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال ۱۴۰۲ تقدیم شما عزیزان می‌کنیم.

وانت پیکاپ ها جزو خودروهای کاری محسوب می‌شوند و اهمیت زیادی برای کشاورزان، صنعت‌کاران و مشاغل گوناگون دارند. صنعت خودروی کشور اگرچه وضعیت قابل قبولی ندارد اما در بخش وانت‌ها عقب‌ماندگی آن مشهودتر است و مثال بارز آن را می‌توان تولید خودروهایی همچون زامیاد ۲۴، آریسان و سایپا ۱۵۱ دانست. به دلیل ماهیت کاری این دسته از خودروها، مالکان توجه ویژه‌ای به هزینه و استهلاک قطعات دارند و به همین خاطر در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات انواع وانت را خدمت شما عزیزان تقدیم کرده‌ایم.

هزینه و اجرت تعمیرات تندر وانت

در جدول زیر می‌توانیم لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات تندر وانت در سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران مشاهده کنیم:

ردیف شرح خدمات تندر وانت
۱ تعمیر کامل موتور  ۴۴,۸۰۰,۰۰۰
۲ تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) ۳۵,۲۰۰,۰۰۰
۳ پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی ۲۲,۴۰۰,۰۰۰
۴ تعمیر کامل سر سیلندر ۱۷,۶۰۰,۰۰۰
۵ تعویض اورینگ منیفولد هوا ۳,۱۰۰,۰۰۰
۶ تعویض واشر منیفولد دود ۳,۹۵۰,۰۰۰
۷ تعویض واشر گلویی اگزوز ۱,۵۵۰,۰۰۰
۸ تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ ۱۱,۶۵۰,۰۰۰
۹ باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ ۱,۳۰۰,۰۰۰
۱۰ تعویض فشنگی روغن ۱,۳۰۰,۰۰۰
۱۱ تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم ۵,۵۰۰,۰۰۰
۱۲ تعویض تسمه تایمینگ ۴,۶۵۰,۰۰۰
۱۳ تعویض تسمه دینام ۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۴ تعویض تسمه کولر ۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۵ باز و بسته کردن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۱۶ تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها ۲,۴۰۰,۰۰۰
۱۷ تعویض کاتالیست ۲,۸۰۰,۰۰۰
۱۸ باز و بست کوئل جهت تعویض شمع ۸۵۰,۰۰۰
۱۹ باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور ۲,۴۰۰,۰۰۰
۲۰ تعویض هوزینگ ترموستات ۲,۰۰۰,۰۰۰
۲۱ تعویض ترموستات ۱,۳۰۰,۰۰۰
۲۲ تعویض رادیاتور آب ۳,۹۵۰,۰۰۰
۲۳ تعویض منبع انبساط ۱,۱۵۰,۰۰۰
۲۴ هواگیری و ریختن ضدیخ ۷۰۰,۰۰۰
۲۵ تعویض شلنگ از منبع به سه راهی ۱,۱۵۰,۰۰۰
۲۶ تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط ۸۵۰,۰۰۰
۲۷ تعویض شیلنگ بالای رادیاتور ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۸ تعویض شیلنگ پایین رادیاتور ۲,۰۰۰,۰۰۰
۲۹ تعویض شیلنگ بخاری کوتاه ۸۵۰,۰۰۰
۳۰ تعویض شیلنگ بخاری بلند ۱,۰۰۰,۰۰۰
۳۱ تعویض فشنگی آب ۱,۱۵۰,۰۰۰
۳۲ تعویض دسته موتور راست ۱,۵۵۰,۰۰۰
۳۳ تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) ۲,۴۰۰,۰۰۰
۳۴ تعویض دسته موتور شاتونی ۱,۱۵۰,۰۰۰
۳۵ تعویض باک بنزین توافقی
۳۶ تعویض پمپ بنزین ۲,۰۰۰,۰۰۰
۳۷ تعویض فیلتر بنزین ۷۰۰,۰۰۰
۳۸ تعویض لوله رفت بنزین ۲,۴۰۰,۰۰۰
۳۹ تعویض لوله برگشت بنزین ۲,۴۰۰,۰۰۰
۴۰ تعویض منبع کنیستر ۲,۰۰۰,۰۰۰
۴۱ تعمیر کامل گیربکس ۲۳,۸۰۰,۰۰۰
۴۲ تعویض کیت کلاچ ۹,۳۰۰,۰۰۰
۴۳ تعویض سیم کلاچ ۱,۵۵۰,۰۰۰
۴۴ تعویض لیور دنده ۲,۸۰۰,۰۰۰
۴۵ تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس ۱۹,۶۰۰,۰۰۰
۴۶ تعویض سنسور کیلومتر ۱,۳۰۰,۰۰۰
۴۷ باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ ۱۰,۱۰۰,۰۰۰
۴۸ باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس ۳,۰۰۰,۰۰۰
۴۹ باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس ۴,۵۰۰,۰۰۰
۵۰ تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس ۳,۳۰۰,۰۰۰
۵۱ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست ۳,۳۰۰,۰۰۰
۵۲ تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۵۳ تعویض رام زیر موتور ۸,۰۰۰,۰۰۰
۵۴ تعویض کمک های جلو هر عدد ۲,۲۵۰,۰۰۰
۵۵ باز و بستن طبق هر دو طرف ۳,۳۰۰,۰۰۰
۵۶ تعویض موج گیر جلو هر طرف ۸۰۰,۰۰۰
۵۷ تعویض قرقری فرمان هر طرف ۱,۷۰۰,۰۰۰
۵۸ تعویض سیبک فرمان هر طرف ۹۰۰,۰۰۰
۵۹ تعویض سیبک زیر کمک هر طرف ۲,۱۰۰,۰۰۰
۶۰ تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل ۱,۲۰۰,۰۰۰
۶۱ تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف ۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۲ تعویض کامل اکسل (ABS) ۸,۰۰۰,۰۰۰
۶۳ میزان فرمان دستی ۸۵۰,۰۰۰
۶۴ میزان فرمان با دستگاه ۱,۱۰۰,۰۰۰
۶۵ تعویض کمک عقب هر طرف ۱,۳۵۰,۰۰۰
۶۶ تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف ۲,۱۰۰,۰۰۰
۶۷ تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب هر طرف ۲,۰۰۰,۰۰۰
۶۸ باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان ۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۹ تعویض پمپ هیدرولیک ۴,۶۵۰,۰۰۰
۷۰ تعمیر پمپ هیدرولیک ۵,۹۰۰,۰۰۰
۷۲ تعویض منبع هیدرولیک ۸۵۰,۰۰۰
۷۳ تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک ۴,۲۰۰,۰۰۰
۷۴ تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک ۱,۶۵۰,۰۰۰
۷۵ تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان ۲,۲۵۰,۰۰۰
۷۶ تعویض پایه دینام ۵,۵۰۰,۰۰۰
۷۷ تعویض گردگیر فرمان چپ ۱,۸۰۰,۰۰۰
۷۸ تعویض گردگیر فرمان راست ۱,۸۰۰,۰۰۰
۷۹ تنظیم غربیلک فرمان ۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۰ تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک ۵,۵۰۰,۰۰۰
۸۱ تعویض چهارشاخه فرمان ۴,۶۵۰,۰۰۰
۸۲ باز و بستن تلسکوپی فرمان ۴,۶۵۰,۰۰۰
۸۳ تعویض فشنگی هیدرولیک ۱,۰۵۰,۰۰۰
۸۴ تعویض بوستر و باز و بستن پدال ۴,۳۵۰,۰۰۰
۸۵ تعویض موتور ABS و کالیبراسیون ۳,۹۵۰,۰۰۰
۸۶ تعویض سنسور ABS چرخ جلو ۱,۱۵۰,۰۰۰
۸۷ تعویض پمپ ترمز ۲,۸۰۰,۰۰۰
۸۸ تعویض کالیپر چرخ جلو ۱,۶۵۰,۰۰۰
۸۹ تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف ۱,۹۵۰,۰۰۰
۹۰ تعویض شلنگ ترمز جلو ۱,۱۵۰,۰۰۰
۹۱ تعویض لنت جلو دو طرف ۱,۰۰۰,۰۰۰
۹۲ بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی ۲,۰۰۰,۰۰۰
۹۳ تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف ۱,۱۵۰,۰۰۰
۹۴ تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف ۱,۱۵۰,۰۰۰
۹۵ تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف ۱,۳۰۰,۰۰۰
۹۶ تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف ۱,۱۵۰,۰۰۰
۹۷ تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف ۲,۰۰۰,۰۰۰
۹۸ تعویض سیم ترمز دستی راست ۱,۵۵۰,۰۰۰
۹۹ تعویض سیم ترمز دستی چپ ۱,۵۵۰,۰۰۰
۱۰۰ تعویض تفنگی ترمز دستی ۲,۴۰۰,۰۰۰

هزینه و اجرت تعمیرات وانت آریسان و پیکان وانت

در جدول زیر می‌توانیم لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات وانت آریسان و پیکان وانت در سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران مشاهده کنیم:

ردیف شرح خدمات وانت آریسان پیکان وانت
۱ تعمیر کامل موتور ۲۸,۱۰۰,۰۰۰ ۲۳,۱۰۰,۰۰۰
۲ تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ ۱۱,۶۰۰,۰۰۰
۳ پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ ۹,۹۰۰,۰۰۰
۴ تعمیر کامل سر سیلندر ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ ۶,۵۰۰,۰۰۰
۵ تعویض واشر منیفولد دود و بنزین ۴,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۲۰۰,۰۰۰
۶ تعویض واشر گلویی اگزوز ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۷ باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ ۲,۸۰۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۸ تعویض فشنگی روغن ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۹ تعویض واشر درب سوپاپ ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۱۰ فیلرگیری سوپاپ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۱۱ تعویض واتر پمپ ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۱۲ تعویض تسمه دینام ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۱۳ تعویض تسمه کولر ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۰
۱۴ باز و بسته کردن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۱۵ تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۰
۱۶ تعویض کاتالیست ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۰
۱۷ باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۱۸ باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰
۱۹ تعویض ترموستات ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۲۰ تعویض رادیاتور آب ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۲۱ هواگیری و ریختن ضدیخ ۸۵۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰
۲۲ تعویض شیلنگ بالای رادیاتور ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۲۳ تعویض شیلنگ پایین رادیاتور ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۲۴ تعویض شیلنگ بخاری کوتاه ۸۵۰,۰۰۰ ۰
۲۵ تعویض شیلنگ بخاری بلند ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۲۶ تعویض فشنگی آب ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۲۷ تعویض پایه دسته موتور راست ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۲۸ تعویض دسته موتور راست ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۲۹ تعویض دسته موتور چپ ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۳۰ تعویض باک بنزین توافقی توافقی
۳۱ تعویض پمپ بنزین ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۳۲ تعویض فیلتر بنزین ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۳۳ تعویض لوله رفت بنزین ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۳۴ تعویض لوله برگشت بنزین ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۳۵ تعویض منبع کنیستر ۹۵۰,۰۰۰ ۰
۳۶ تعمیر کامل گیربکس ۹,۶۰۰,۰۰۰ ۸,۰۰۰,۰۰۰
۳۷ تعویض کیت کلاچ ۴,۵۰۰,۰۰۰ ۳,۷۰۰,۰۰۰
۳۸ تعویض سیم کلاچ ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۳۹ تعویض کائوچویی پدال کلاچ ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۴۰ تعویض لیور دنده ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۰
۴۱ تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس ۵,۲۰۰,۰۰۰ ۵,۲۰۰,۰۰۰
۴۲ تعویض سنسور کیلومتر ۷۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰
۴۳ تعمیر پمپ کلاچ پایین و هواگیری ۰ ۹۵۰,۰۰۰
۴۴ تعمیر پمپ کلاچ بالا و هواگیری ۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۴۵ تعویض کاسه نمد ته میل لنگ ۵,۲۰۰,۰۰۰ ۵,۲۰۰,۰۰۰
۴۶ باز و بستن پلوس و تعویض بلبرینگ پلوس عقب ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۴۷ باز و بستن پلوس چپ و تعویض بلبرینگ پلوس عقب ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۴۸ تعویض رام زیر موتور ۳,۷۵۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۴۹ تعویض کمک های جلو هر عدد ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
۵۰ باز و بستن طبق و تعویض بوش ۱,۰۵۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۵۱ تعویض موج گیر جلو هر طرف ۷۵۰,۰۰۰ ۱,۰۵۰,۰۰۰
۵۲ تعویض قرقری فرمان هر طرف ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۵۳ تعویض سیبک فرمان هر طرف ۹۰۰,۰۰۰ ۹۰۰,۰۰۰
۵۴ تعویض سیبک زیر کمک هر طرف ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۵۵ تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل ۷۵۰,۰۰۰ ۷۵۰,۰۰۰
۵۶ تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۵۷ میزان فرمان دستی ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۵۸ میزان فرمان با دستگاه ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۵۹ باز و بست کمک عقب هر طرف ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰
۶۰ بادگیری فنرهای عقب دو طرف ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۱ تعویض کمک عقب هر طرف ۹۰۰,۰۰۰ ۹۰۰,۰۰۰
۶۲ باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۳,۳۰۰,۰۰۰
۶۳ تعویض پمپ هیدرولیک ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۰
۶۴ تعویض منبع هیدرولیک ۲,۴۵۰,۰۰۰ ۰
۶۵ تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک ۱,۶۵۰,۰۰۰ ۰
۶۶ تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۰
۶۷ تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان ۹۰۰,۰۰۰ ۰
۶۸ تعویض گردگیر فرمان چپ ۹۰۰,۰۰۰ ۰
۶۹ تعویض گردگیر فرمان راست ۹۰۰,۰۰۰ ۰
۷۰ تنظیم غربیلک فرمان ۷۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰
۷۱ تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۲ تعویض چهارشاخه فرمان ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۰
۷۳ باز و بستن تلسکوپی فرمان ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۰
۷۴ تعویض بوستر و باز و بستن پدال ۲,۷۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰
۷۵ تعویض موتور ABS و کالیبراسیون ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۰
۷۶ تعویض سنسور ABS چرخ جلو ۹۵۰,۰۰۰ ۰
۷۷ تعویض ترمینال ترمز ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۰
۷۸ تعویض پمپ ترمز ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۷۹ تعویض کالیپر چرخ جلو ۱,۰۵۰,۰۰۰ ۰
۸۰ تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۸۱ تعویض شلنگ ترمز جلو ۹۵۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰
۸۲ تعویض لنت جلو دو طرف ۷۵۰,۰۰۰ ۷۵۰,۰۰۰
۸۳ بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی ۱,۳۵۰,۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰
۸۴ تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف ۸۵۰,۰۰۰ ۰
۸۵ تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۸۶ تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف ۱,۲۵۰,۰۰۰ ۱,۲۵۰,۰۰۰
۸۷ تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰
۸۸ تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف ۸۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰
۸۹ تعویض سیم ترمز دستی بلند ۲,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۰۰,۰۰۰
۹۰ تعویض تفنگی ترمز دستی ۱,۱۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۰,۰۰۰

مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات وانت تندر، آریسان و پیکان وانت می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شماره‌های ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.

مشخصات فنی تندر وانت

تندر وانت
نوع موتور ۴ سیلندر K4M
حجم موتور (سی‌سی) ۱۶۰۰
قدرت (اسب بخار) ۱۰۵
گشتاور (نیوتون متر) ۱۴۰
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۷۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۰.۲
گیربکس ۵ دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۷.۶
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۴۵۰/۱۷۴۰/۱۶۴۰
فاصله بین دو محور چرخ‌های جلو و عقب (میلی‌متر) ۲۹۰۵
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) ۱۱۲۰
ظرفیت حمل بار (کیلوگرم) ۸۰۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۵۰

مشخصات فنی وانت آریسان

وانت آریسان
نوع موتور ۴ سیلندر OHGV II
حجم موتور (سی‌سی) ۱۶۹۶
قدرت (اسب بخار) ۸۶ بنزین/۷۳ گاز
گشتاور (نیوتون متر) ۱۴۰ بنزین/۱۲۸ گاز
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۶۰ بنزین/۱۴۵ گاز
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲.۷ بنزین/۱۴ گاز
گیربکس ۵ دنده دستی
مصرف سوخت بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۷.۳۳/۹.۲۵ بنزین – ۷.۳۳/۹.۹۲ گاز
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۶۸۰/۱۷۲۰/۱۴۶۵
فاصله بین دو محور چرخ‌های جلو و عقب (میلی‌متر) ۲۶۷۱
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) ۱۲۴۰
حداکثر وزن مجاز (کیلوگرم) ۷۵۰ با دو سرنشین/۶۰۰ بدون سرنشین
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۵۲ بنزین/۷۰ گاز

قیمت تندر وانت، وانت آریسان و پیکان وانت

همان‌طور که می‌دانید تندر وانت و پیکان وانت دیگر به‌صورت صفرکیلومتر قابل خریداری نیستند اما با توجه به مدل، کارکرد و تمیزی خودرو می‌توان نمونه‌های دست‌دوم آن‌ها را با قیمت ۱۵۰ تا ۶۴۰ میلیون تومان خریداری کرد. وانت آریسان با پیشرانه قدیمی OHGV II نیز تولید نمی‌شود و جای خود را به نمونه XU7P پژو پارس و طراحی دیفرانسیل جلو داده است. در جدول زیر قیمت وانت آریسان ۲ را مشاهده می‌کنید:

نام خودرو موتور قیمت کارخانه قیمت بازار
وانت آریسان ۲ CNG-XU7P ۳۸۳,۰۳۳,۰۰۰ ۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰

مزایا و معایب تندر وانت، وانت آریسان و پیکان وانت

تعداد وانت های کاری موجود در بازار از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی‌کند و بنابراین خریداران با انتخاب‌های بسیار محدود و از رده خارجی روبرو هستند. تندر وانت اگرچه خودرویی باکیفیت و به‌روزتر است اما به دلیل قطع تولید با مشکل قیمت بالای قطعات دست‌وپنجه نرم می‌کند. وانت آریسان نیز با پیشرانه جدیدتر عرضه می‌شود که اگرچه نرم‌تر و بهتر از قبل است اما به خاطر دیفرانسیل جلو بودن شاید توانایی‌های آریسان قبلی را نداشته باشد. همچنین هزینه‌های نگهداری این خودرو با پیشرانه جدید نیز بالاتر از قبل خواهد بود. نهایتاً به پیکان وانت می‌رسیم که جای بحث چندانی ندارد اما شاید با قیمت کمتر خرید و قطعات ارزان‌تر گزینه معقولی برای قشر کم‌درآمد باشد. هرچند این خودرو جزو ابتدایی‌ترین محصولات موجود در بازار است و نباید انتظار ویژگی خاصی به جز باربری را از آن داشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Heavy-Duty

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ظرفیت یدک کشی و ظرفیت بار پیکاپ ها را بر اساس چه معیار هایی اعلام می کنند؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
  2. Iran khodro

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کیفیتی که وانت اریسان ۲ در اختیار شما میزاره،هیچ کمپانی نمیزاره!!!!
    مثلا فورد f150 امریکایی،خبر اومده شاسیش هنگام بار زدن اسیب دیده ولی اریسان چی؟!!!
    ای ایران خودروی کبیر،به صغیران رحم کن!
    ماشالا پرشین کار ماشالا ایرانی ماشالاه💫💯💥🇮🇷🇮🇷💯💥

    موافقم 10
    مخالفم 46
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (262 ديدگاه)

      ایران خودرو به صغیران رهم کن :)))))))))به نظر تو از ایران خودرو صغیر تر هست؟ بازم یک ترول دیگه و بله اف ۱۵۰ کمر کج میکنه اریسان سالم تاره اگه اف ۱۵ کج میشه اون دیگه له میشه
      آقای اشتری از شما خواهشمندم این گونه ترول هارو درسایت نزارید که این سایت مثل بقیه سایت ها نشه
      متشکرم از شما

      موافقم 19
      مخالفم 4
    2. Anti Tesla

      ۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (815 ديدگاه)

      دوست عزیز شما رقیب خوبی برای Tesla جان هستید!
      چند وقت دیگی باید نام کاربری خود را به
      [Anti Iran khodro] تغییر بدهم!

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. datsun

        ۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3605 ديدگاه)

        چه جالب فن ایران خودرو هم داریم:)

        موافقم 6
        مخالفم 2
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    وانت باردو بهتره

    موافقم 22
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا