در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات دنا در سال ۱۴۰۲ بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو خدمت شما عزیزان تقدیم میشود.
آنچه در این مطلب میخوانید:
اولین خودروی ملی ایرانخودرو بیش از ۲۰ سال پیش و با نام سمند تولید شد. همانطور که به کرات گفتهایم سمند بر پایه پژو ۴۰۵ شکل گرفته است و از پلتفرم و قوای محرکه آن استفاده میکند. با گذشت چندین سال از تولید سمند ایرانخودرو به فکر تولید نسخهای دگرگون شده از آن افتاد، خودرویی که طراحی جلو و عقب کاملاً جدیدی داشت اما در نمای جانبی همان روح سمند مشاهده میشد. این خودرو که دنا نام گرفت از طراحی جدیدی در کابین نیز استفاده میکرد. پس از عرضه دنا به بازار و انتقاداتی که به طراحی بخش جانبی آن صورت گرفت ایرانخودرو نسخه بهروزتر آن با نام دنا پلاس را معرفی کرد که در طراحی جانبی نیز تغییراتی را تجربه کرده بود. هماکنون نسخههای گوناگونی از خودروی موردبحث تولید و عرضه میشود و آگاهی از هزینه و اجرت تعمیرات دنا برای مالکان اهمیت زیادی دارد.
هزینه و اجرت تعمیرات دنا
بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال ۱۴۰۲، هزینه و اجرت تعمیرات دنا به شرح زیر است:
ردیف | شرح خدمات | دنا | دنا پلاس دندهای توربو | دنا پلاس اتوماتیک | دنا پلاس اتوماتیک توربو |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۵۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۵۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۵۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۶۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | ۴۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۴۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۴۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۴۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۲۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۲۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۲۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۱۷,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۲۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۵ | باز و بست منیفولد هوا | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۶ | باز و بست منیفولد دود | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۸ | تعویض دنده میل سوپاپ CVVT | ۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۵۰,۰۰۰ |
۹ | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۱۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض فشنگی روغن | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۲,۰۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۵۰,۰۰۰ |
۱۳ | تعویض واشر درب سوپاپ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۴ | سرویس یا تعویض شیر OCV | ۰ | ۰ | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | ۲,۴۵۰,۰۰۰ |
۱۵ | باز و بست اویل ماژول | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه و بلبرینگ تایمینگ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض تسمه دینام | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض کاتالیست | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۵۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض شمع | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۲۳ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض ترموستات | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض رادیاتور آب | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض منبع انبساط | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض شیلنگ بخاری بلند | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض فشنگی آب | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض پایه دسته موتور راست | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض دسته موتور راست | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی |
۳۹ | تعویض پمپ بنزین | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعویض فیلتر بنزین | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض لوله رفت بنزین | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۴۳ | تعویض منبع کنیستر | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعمیر کامل گیربکس | ۱۰,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۸۰۰,۰۰ | ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۶ | تعویض سیم کلاچ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۷ | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۸ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۹ | تعویض قیفی گیربکس | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۰ | تعویض لیور دنده داخل اتاق | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۱ | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۲ | تعویض ماهک دنده هر کدام | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۳ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۴ | تعویض سنسور کیلومتر | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۵۵ | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۵,۹۵۰,۰۰۰ | ۵,۹۵۰,۰۰۰ | ۵,۹۵۰,۰۰۰ | ۵,۹۵۰,۰۰۰ |
۵۶ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۵۷ | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۵۸ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۱ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض رام زیر موتور | ۵,۶۵۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۴ | باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۸۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۶۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ |
۶۸ | تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ |
۶۹ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | باز و بست اکسل جهت تعمیرات | ۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۹,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۲ | میزان فرمان دستی | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۷۳ | میزان فرمان با دستگاه | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ |
۷۶ | تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۷۷ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۲۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض منبع هیدرولیک | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۸۲ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض پایه دینام | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ |
۸۶ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض کمک فرمان | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض لوله های کمک فرمان | ۲,۰۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۸۹ | تنظیم غربیلک فرمان | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۴,۱۵۰,۰۰۰ | ۴,۱۵۰,۰۰۰ | ۴,۱۵۰,۰۰۰ | ۴,۱۵۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۲ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۹۶ | تعویض پمپ ترمز | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | تعویض کالیپر چرخ عقب | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۰۴ | تعویض دیسک چرخ عقب دو طرف | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۵ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۱۰۶ | تعویض شلنگ ترمز عقب | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۰۷ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۸ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۹ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۱۰ | تعویض سیم ترمز دستی بلند | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۱۱۱ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات دنا میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی دنا
در جدول زیر مشخصات فنی مدلهای مختلف دنا ذکر شده است:
دنا معمولی | دنا پلاس دندهای ساده | دنا پلاس دندهای توربو | دنا پلاس اتوماتیک توربو | |
نوع موتور | ۴ سیلندر EF7 | ۴ سیلندر EF7 | ۴ سیلندر EF7 TC | ۴ سیلندر EF7 TC |
حجم موتور (سیسی) | ۱۶۴۵ | ۱۶۴۵ | ۱۶۴۵ | ۱۶۴۵ |
قدرت (اسب بخار) | ۱۱۳ | ۱۱۳ | ۱۵۰ | ۱۵۰ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۱۵۵ | ۱۵۵ | ۲۱۵ | ۲۱۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۸۹ | ۱۸۹ | ۲۰۵ | ۲۰۵ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۲.۰۳ | ۱۲.۰۳ | ۱۰ | ۱۰.۵ |
گیربکس | ۵ دنده دستی | ۵ دنده دستی | ۶ دنده دستی | ۶ دنده اتوماتیک |
مصرف سوخت بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۵.۹/۷.۴۳ | ۵.۹/۷.۴۳ | ۶.۱/۷.۸۲ | ۶.۳۹/۸.۱۲ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۵۵۹/۱۹۴۴/۱۴۶۰ | ۴۵۵۹/۱۹۴۴/۱۴۶۰ | ۴۵۵۹/۱۹۳۳/۱۴۶۰ | ۴۵۵۹/۱۹۳۳/۱۴۶۰ |
فاصله بین دو محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | ۲۶۷۱ | ۲۶۷۱ | ۲۶۷۱ | ۲۶۷۱ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) | ۱۲۵۸ | ۱۲۵۸ | ۱۳۳۴ | ۱۴۰۰ |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | ۵۰۰ | ۵۰۰ | ۵۰۰ | ۵۰۰ |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | ۶۰ | ۶۰ | ۶۰ | ۶۰ |
قیمت دنا
در ادامه قیمت مدلهای مختلف دنا خدمت شما تقدیم میشود:
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
دنا پلاس تیپ ۱ | قالپاق+کاسهای | ۳۴۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۶۲۳,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس توربو | دستی ۶ سرعته فرمان برقی | ۴۸۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس توربو | اتوماتیک | ۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا جوانان | موتور EFP-اتوماتیک | ۵۹۱,۸۰۰,۰۰۰ | به زودی |
مزایا و معایب دنا
دنا بر پایه سمند تولید شده است و بنابراین خودرویی با تکنولوژی قدیمی به شمار میرود. از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی نسبتاً بهتر در مقایسه با سایر رقبای بازار، پیشرانه نرم و با قدرت مناسب، خدمات پس از فروش گسترده و بازار خریدوفروش خوب اشاره کرد. دنا البته معایبی هم دارد که شامل استهلاک و هزینههای نگهداری بالا، قیمت زیاد قطعات یدکی، فضای کم کابین و کیفیت نه چندان بالای قطعات خواهد بود.
datsun
۳۱ شهریور ۱۴۰۲قیمتها به ریاله یا تومن!
هزینها رو با قطعات حساب کردن یا فقط دست مزد
شاهین
۳۱ شهریور ۱۴۰۲قیمت ها به ریال هست و فقط دستمزد تعمیرکار ذکر شده.
reza342
۳۱ شهریور ۱۴۰۲قیمتها به تومان هست. کجا مثلا با ۵ میلیون تومن برای شما موتور دنا باز میکنن؟؟؟؟!!!
شاهین
۳۱ شهریور ۱۴۰۲کاربر reza342 برای بار هزارم عرض میکنم که قیمت ها به ریال هست و فقط اجرت و دستمزد تعمیرکار ذکر شده. قیمت قطعات جداست و اونهارو خود شما تهیه می کنی. به قول دوستمون شما برای باز کردن موتور به تعمیرکار ۵۰ میلیون تومن دستمزد میدی؟
—————————————————————————————
داتسون جان بله متاسفانه این قیمت ها توسط اکثر تعمیرکاران رعایت نمیشن. برای دیسک و صفحه تیبا من پارسال ۱ میلیون فقط دستمزد دادم در حالی که در این نرخنامه نصف اون برای سال ۱۴۰۲ ذکر شده.
datsun
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ممنون شاهین جان ولی یه سریش خیلی بیشتر میگرن مثله همین دیسک و صفحه یکی از دوستان برا پارس تی یو عوض کرد فقط دو تومن ازش دست مزد گرفتن، رضا یعنی تو ۵۱ تومن میدی دست مزد تعمیر کامل دنا فقط دست مزد؟!
علی جردن
۳۱ شهریور ۱۴۰۲دنا ماشین خوبیه نسبت به پارس و ۴۰۵ اما
هر جور حساب کنی تارا بهتره از دنا عه
H2
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ماشین ایرانی یعنی آشغال – برند و قیمتش اصلا مهم نیست – همگی آشغالن
بخاطر همین اگه کسی میتونه با پولش کار کنه (سرمایه گذاری) بصرفه تره که یه ارزون و کم خرجش رو بخره و باقی پولشو کار کنه و با فرمول بهره مرکب بیشترش کنه تا کم کم بتونه سوئیچ کنه رو ماشین وارداتی (غیر از چینی)
X
۳۱ شهریور ۱۴۰۲کاملا موافقم با شما به نظر من بهترین خودرو ایران خودرو و سایپا پراید بود
هیچ کس نمیتونه دلیلی بر برتر بودن محصولات دیگه بیاره حتی از لحاظ ایمنی دیدم زد پشت پژو خشک صندوق و گلگیر های پژو رو از زیر رو به بالا خم کرد
شاهین
۳۱ شهریور ۱۴۰۲اقای هیدروژنی شما همونی نیستی که تیکه انداختی بهم و بعدش که جوابتو گرفتی یهو غیب شدی؟ حالا فهمیدی قیمتها به تومنه یا ریال؟
X
۳۱ شهریور ۱۴۰۲هیدروژن توسط شاهینِ سایت شکار شدی
H2
۳۱ شهریور ۱۴۰۲بله خودمم
من به شما تیکه ننداختم
یه اشتباهی شد که فکر کردم قیمتها به تومنه و میبینی که خیلی ها این اشتباهو میکنن چیز خاصی نیست
مشکل کامنت من این بود که کمی لحنم بد بود و از شما بابتش معذرت میخوام
غیب هم نشدم فقط وقتهایی که فرصت کنم میام پدال
یه وقتایی روزی چند بار میام یه وقتایی هم یه هفته فرصت نمیکنم
شاهین
۱ مهر ۱۴۰۲فدای سرت برادر
بیشتر بهمون سر بزن در خدمتت هستیم 🌷🙏
Enzo Ferrari 2008
۳۱ شهریور ۱۴۰۲یا خدا
new reventon
۳۱ شهریور ۱۴۰۲من حیرونم چطور بعضیا میگن این زباله قشنگه، هیچجاش تناسب نداره، نه بغل نه جلو. فقط عقبش یکم بهتره
abbas
۳۱ شهریور ۱۴۰۲قبلا تیبا داشتم
الان توربو ۶ دنده
اونایی ک دارن حتتتتما بدن ریمپ بشه موتور
زمین تا اسمون فرق میکنه بعد ریمپ
ریمپ هم بردم اپکو سمت موزه خودرو های تاریخی دو سه هفته پیش جشنواره داشتن
شتاب اش بعد ریمپ خوب شده
ولی بدی وحشتناک داره این ماشین یکی کپ موتور تو سربالایی هاس ک واقعا تو درد سر میندازه آدمو
اونم سر وزن بالاش بیخود برداشتن سنگین کردنش بحدی که گاهی تو شیب تند اگر پارک کنید حتتتما ماشین باید تو دنده باشه وگرنه تو دستی تکون میخوره
مورد دیگم موتورش حسابی حساس ب بنزین معمولی و الانم سوپر تو تهران نایاب
Majied
۳۱ شهریور ۱۴۰۲سلام ریپ یعنی چی برای دنا پلاسم خوبه
abbas
۱ مهر ۱۴۰۲تو اینترنت بزنید میاره
اینا برداشتن جهت اینکه مثلا مصرف سوخت رو بیارت پایین و خودرو رو با بنزین یورو پنج ( ک تو کل ایران نیست ) تطبیق بدن ای سی یو رو جوری تنظیم کردن ک موتور قدرت اصلی اش رو نتونه ب چرخ ها بده و اگر دقت کنید تو سر بالایی کولر روشن با سرنشین کامل ماشین گاز نمیخوره و مدام بوست اصطلاح تا دور زیر دو خالی
ریمپ ک کنید ظاهر تنظیمات ای سی یو میاد رو حالت یورو ک تطبیق بهتری با سوخت داره
توانایی و راندمان ماشین فوق العاده الخصوص تو دنده یک و دو بهتر میشه
تو سربالایی ها دیگ انچنان بی جونی ماشین اذیتت نمیکنه
البته من جز ریمپ دادم شمع های ماشینمم همونجا عوض کردن و مارک بوش انداختن
ولی باز حضوری اگ شد برید اونجا
همه چی هم با گارانتی انجام میشه و گارانتی خود کارخونه هم پابرجاست ( اگ ریمپ رو بیرون انجام بدید گارانتی ایرانخودرو از بین میره فقط ریمپ اپکو مورد قبول )
Ahmad
۳۱ شهریور ۱۴۰۲قیمت بازار تقریبا ۲ برابر این نرخ نامه هست مثلا باز بست گیربکس فقط یک تومان هست حالا اگه گیربکس سرویس هم بخواد این نرخ تو بازار به ۳.۵ تا ۴ هم میرسه بدون لوازم ، جالبی کار اینه خود گیربکس مثلا be3 الان حدودا ۱۵ تومانه اما باز بست و سرویسش بین ۲ تا ۶ میلیون هزینه داره و هیچ وقت هم گیربکس سرویس شده مثل گیربکس نو نمیشه
Abolfazl
۱ مهر ۱۴۰۲سلام شاهین جام دوست عزیز داخل همین سایت همه چیز هارو میگید تا کانالی چیزی دارید به من هم معرفی کنید
شاهین
۱ مهر ۱۴۰۲سلام وقت بخیر
من دقیق اطلاع ندارم از سایر شبکه ها اما فکر کنم با سرچ کردن نام سایت بصورت انگلیسی در شبکه های اجتماعی بتونین مال پدال رو پیدا کنین.