سوپرکارهای مدرن چگونه تولید میشوند؟!
خلاقیت و نبوغ کافی نیستند. این روزها برای تولید سوپرکاری درخور نیازمند تیمی واقعی هستید که تجربه و تخصص بالایی داشته باشند. روزهایی که فقط صنعتگران ماهر میتوانستند چنین محصولاتی را تولید کنند رفته است؛ اما خودروها سریعتر و سریعتر شده و البته بالاتر از همه آنها ایمنتر نیز شدهاند. در اینجا به چگونگی تغییر روشهای تولیدی و تولد سوپرکارها خواهیم پرداخت.
- پروژهای پیچیده
سالهایی بود که تولید سوپرکارها بسیار سادهتر بود. خبری از تکنولوژیهای مدرن، قوانین پیچیده یا حتی بازاریابی نبود. تولید این خودروها عموماً به دست صنعت گران سپرده شده بود. یکی از مهمترین فاکتورها در این فرایند battilastra بود که به معنی کار کردن با فولاد است. مهندسان و صنعت گران با چکشکاری و خم کردن فولاد شکل یک خودرو را ایجاد میکردند و این کار تا جایی ادامه پیدا میکرد که نتیجه نهایی به دست میآمد.
امروزه تولید یک خودرو بسیار پیچیدهتر شده است. کار اصلی ابتدا با اسکچ های طراحی شروع میشود اما این کار دیگر روی کاغذ انجام نمیشود بلکه کامپیوترهای قدرتمند به میدان آمدهاند. البته طراحان محدودیتهایی درباره خلاقیتهای خود دارند.
آنها در طول کار خود مجبور به هماهنگی با متخصصان دیگری هستند. شکل یک خودرو در واقع باید با قوانین ایمنی و آئرودینامیکی هماهنگی داشته و تمامی قطعات نیز در جای خود شکل متعادلی داشته باشند.
- ایدهی تولید
زمانی که فاز اول پروژه سپری شد خودرو تقریباً متولد میشود. پس از تولید فایلهای طراحی در کامپیوتر ما به پروتوتایپ گلی و تستهای تونل باد میرسیم.
یک خودروی آئرودینامیک سرعت بالاتری داشته و سوخت کمتری مصرف میکند. این جنبه از پروژه در آینده اهمیت بیشتری خواهد داشت چراکه خودروساز بهبود پرفورمنس و شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی خواهد بود. در واقع فراری و لامبورگینی قبلاً اعلام کردهاند در سالهای آتی سوپرکارهایی الکتریکی تولید خواهند کرد.
زمانی که تستهای استاتیک کامل شد ارتباط اصلی بین بدنه و قوای محرکه برقرار میشود. پس از آن است که هزاران کیلومتر تستهای جادهای با پروتوتایپ های استتار شده که جذابیتهای زیادی برای رسانهها و طرفداران دارند شروع میشود.
پس از معرفی رسمی زمان تولید اولین نمونهها و تحویل خودروی جدید به مشتریان خوششانس فرا میرسد.