درگ سؤالبرانگیز هنسی دورانگو و لامبورگینی آونتادور
در همین ابتدا باید گفت شاید برخی افراد اعتقادی به این مسابقه درگ جدید هنسی پرفورمنس نداشته باشند. این تیونر با داج دورانگو SRT هلکت HPE 1000 خود در این مسابقه حضور یافته و به عنوان بخش از تستهای تأییدیه پیش از تحویل به مالک، این خودرو در برابر لامبورگینی آونتادور 730 اسب بخاری قرار گرفته است.
بله این دورانگوی سوپرشارژردار میتواند سوپر اسپورت ایتالیاییها را شکست دهد. در واقع شاسیبلند تیون شده هنسی بهطور قابلتوجهی در دو مسابقه درگ بر آونتادور غلبه کرده است. با توجه به سیستم چهار چرخ محرک آونتادور S و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 3 ثانیه، هنسی باید کار زیادی روی ارتقای دورانگو انجام داده باشد؛ اما یک سؤال وجود دارد و آن اینکه آیا آونتادور موردبحث همه قدرت خود را صرف مسابقه کرده است یا خیر. با توجه به اینکه هدف از این ویدئو تبلیغ زیر پوستی هنسی دورانگو بوده بنابراین سؤالاتی از این نظر وجود خواهد داشت.
مسابقه اول از حالت سکون شروع شده و دورانگو پیش میافتد. ما چنین چیزی را از آونتادور و سیستم لانچ کنترلش انتظار داشتیم اما خب به نظر میرسد این خودرو از لانچ کنترل استفاده نکرده است. به همین خاطر است که دورانگو تنها در عرض چند ثانیه به فاصله چندین خودرو از ایتالیاییها پیش میافتد.
درگ دوم در حالت رولینگ برگزار شده و خبری از فریاد و دود و صدای آونتادور نیست. جالب آنکه راننده آونتادور میگوید این خودرو "سگِ پایان خط است" و خب مشخص نیست که این سوپر اسپورت چگونه به حداکثر پرفورمنس خود میرسد. خوشبختانه طرفداران لامبورگینی به حد کافی هوشیار هستند اما باید گفت در سالهای پیش ویدئوهای زیادی از لانچ های استثنایی آونتادور S منتشر شده است.
خب حالا که به نکات سؤالبرانگیز این ویدئو و درگ اشاره شد شاید بهتر باشد روی دیگر سکه را نیز ببینیم. این لامبورگینی در واقع اجاره شده و استفاده از لانچ کنترل برای قوای محرکه خودرو کاملاً پرفشار میباشد. شاید راننده هم اجازه استفاده از لانچ کنترل را نداشته است؛ و یا شاید سیستم لانچ کنترل دورانگو نمیتوانسته قدرت 1000 اسب بخاری را تحمل کند و به همین خاطر هیچیک از خودروها از لانچ کنترل استفاده نکردهاند. در کل ابهامات زیادی در این زمینه وجود دارد.
شاید هم هنسی خواسته نشان دهد دورانگو همانند یک موشک فوقالعاده سریع عمل میکند. نظر شما چیست؟