معرفی دوج اتیتیود 2025؛ نشان چارجر و چلنجر روی گک امپو چینی!

چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 16:33
مطالعه 3 دقیقه
Dodge-Attitude-2025-4
نسل جدید دوج اتیتیود که خودرویی مخصوص بازار مکزیک است، با ری‌بج کردن سدان چینی گک امپو شکل گرفته و از پیشرانهٔ 1.5 لیتری استفاده می‌کند.
تبلیغات

جدیدترین محصول دوج، نسل جدید چلنجر یا دورانگو نیست بلکه خودرویی بنام اتیتیود (Attitude) است که اساساً چیزی بیش از نسخهٔ ری‌بج شدهٔ گک امپو با برند دوج نیست. امپو همان خودرویی است که توسط راسا موتور به کشورمان هم وارد شده است. اتیتیود خودرویی مخصوص بازار مکزیک است که نسل قبلی آن نسخهٔ ری‌بج شدهٔ میتسوبیشی میراژ بود و حالا این مدل جدید بر پایهٔ سدانی چینی با قیمت پایهٔ 400 هزار پزو معادل 21 هزار دلار قرار است در مکزیک جایگزین نمونهٔ قبلی شود. شرکت آمریکایی قبلاً کراس‌اوور گک GS5 را هم با نام دوج جورنی در مکزیک عرضه کرده بود.

همچنین بخوانید: تجربه رانندگی با گک امپو، سدان وارداتی راسا موتور

امپو اما طراحی تهاجمی و جذابی دارد که بی‌شباهت به خودروهای دوج نیست. این سدان چینی در سه تیپ مختلف در مکزیک عرضه خواهد شد. تیپ پایه که SXT نام دارد، به سنسور باران، سیستم اگزوز اسپرت، رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی و چراغ‌های جلوی خودکار با دی‌لایت‌های LED مجهز است. کابین اتیتیود با صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 10.25 اینچی، نسبتاً زیبا به نظر می‌رسد و به کروز کنترل، دوربین دید عقب و سنسور پارک عقب مجهز است.

تیپ بعدی که اسپرت نام دارد و با قیمت 455 هزار پزو معادل 24 هزار دلار به فروش می‌رسد، در بیرون با سیستم اگزوز پرفورمنس و رینگ‌های 18 اینچی بزرگ‌تر، نمای تهاجمی‌تری دارد. این تیپ در داخل نیز به صندلی‌های جلوی چرم مصنوعی با تهویه و تنظیم برقی پنج جهته برای صندلی راننده، صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ‌تر 10.25 اینچی، غربیلک فرمان D شکل چرمی و سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای مجهز است. برای تیپ اسپرت سیستم‌های کمک‌رانندهٔ بیشتری شامل سنسورهای پارک جلو، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، دستیار ترافیک، نوربالای خودکار، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو و سیستم تشخیص علائم ترافیکی در نظر گرفته شده است.

در آخر هم به بالاترین تیپ اتیتیود با نام GT و قیمت 489 هزار پزو معادل 26 هزار دلار می‌رسیم. این تیپ با رینگ‌های 18 اینچی مشکی، اسپویلر عقب و تریم داخلی دورنگ از دو تیپ قبلی متمایز می‌شود. تیپ GT از امکانات بیشتری مثل شارژر بی‌سیم گوشی، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو و سیستم تشخیص نقاط کور هم بهره می‌برد. هر سه تیپ با یک پیشرانه عرضه خواهند شد که گفته می‌شود قدرت بی‌بدیل دوج را ارائه خواهد کرد! این توصیف تبلیغاتی دوج خنده‌دار به نظر می‌رسد زیرا اتیچود به یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربو با تنها 170 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور مجهز است که به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل می‌شود.

درحالی‌که این قوای محرکه اصلاً هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسد، شرکت آمریکایی وعدهٔ ارائهٔ هندلینگ اسپرتی وفادار به میراث دوج را در اتیچود داده است ولی مشخص نیست که این میراث به هیوندای بازمی‌گردد یا میتسوبیشی زیرا نسل‌های اول و دوم اتیچود نسخهٔ ری‌بج شدهٔ هیوندای اکسنت بودند و نسل سوم هم همان‌طور که اشاره شد، بر اساس میتسوبیشی میراژ ساخته شده بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.