داج چلنجر هلکت گایگر، پروژهای متفاوت!
در چند سال اخیر پروژههای تیونینگ گیرا و گاها شگفتانگیزی را توسط تیونرهای آلمانی مشاهده کردهایم. تمرکز اصلی این شرکتها معمولاً روی خودروهای آلمانی همچون پورشه، آئودی، مرسدس و یا بامو میباشد؛ اما گایگر کارز با بقیه فرق دارد زیرا این کمپانی تیونینگ دوست دارد محصولات آمریکایی را ارتقا دهد و جدیدترین پروژهی آنها به بهبود داج چلنجر SRT هلکت تعلق دارد. گایکر این خودرو را سربروس مینامد.
همه میدانیم که چلنجر هلکت در حالت استاندارد قدرت 717 اسب بخاری دارد که کاملاً قابلتوجه است؛ اما گایگر کارز معتقد است فضا برای بهبود وجود داشته و البته این تیونر آلمانی حتی به قدرت 840 اسب بخاری به دست آمده توسط دیمن تولید محدود هم اکتفا نکرده و خروجی بسیار زیاد 890 اسب بخاری و گشتاور 1018 نیوتون متری را از دل این عضلانی محبوب بیرون کشیده است. این افزایش قدرت و گشتاور به لطف اعمال تغییرات در سوپرشارژری است که توسط نرمافزار بهروز پیشرانه مدیریت میشود. زیر کاپوت این خودرو همچنین شفت ارتقا یافتهای بکار رفته تا بتواند از عهدهی هندل کردن این قدرت عظیم برآید.
اما همهچیز به بطن خودرو محدود نمیشود زیرا گایگر از رینگهای سفارشی Devil که اساساً برای دیمن توسعه یافتهاند سود برده است. این خودرو همچنین دارای کیت بدنهی پهن مشاهده شده در چلنجر Redeye بوده و از کاپوت سفارشی با ورودی هوای پهن و نازک سود میبرد. نوارهای بزرگ روی بدنه نیز نشان میدهند با چلنجر استاندارد طرف نیستیم.
گایگر کارز قیمت این هیولای تیون شده را 129 هزار یورو اعلام کرده است. تنها توصیهی ما به خریداران این است که لاستیکهای زیادی بخرند، خیلی زیاد!