دوئل فینال، جیپ واگنییر یا تویوتا سکویا؟
مرحلهٔ نهایی، گروه بیستم، شاسیبلندهای فول سایز
درحالیکه تنها چهار دوئل دیگر به پایان این سری از رقابتهای خودرویی پدال باقیمانده، امروز نوبت به گروه بیستم رسیده است یعنی گروهی که به شاسیبلندهای فول سایز اختصاص دارد. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شش خودرو حضور داشتند که از بین آنها سه شرکتکننده شامل تویوتا سکویا، دوج دورانگو و جیپ واگنییر با پیروزی در دوئلها مستقیماً راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند و برای زوج شدن این تعداد، نیسان آرمادا هم که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها ملحق شد. سپس از بین این چهار شاسیبلند بزرگ، بار رأی شما دو خودرو به فینال رسیدند که امروز شاهد رقابت آنها خواهیم بود تا نهایتاً برندهٔ این گروه مشخص شود. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای فول سایز در مرحلهٔ قبلی هم بین دوج دورانگو و تویوتا سکویا برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین دوج دورانگو و تویوتا سکویا
مجموع آراء: 1923
آراء تویوتا: 1086
آراء دوج: 837
پیروز دوئل: تویوتا سکویا با کسب 56 درصد از کل آراء
جیپ واگنییر
تاریخ معرفی: مارس 2021
پلتفرم: DT رم
امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 2,675 دستگاه
فروش سال 2022 در آمریکا: 36,221 دستگاه
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تعلیق و سواری نرم، محیط لوکس کابین، تواناییهای آفرود واقعی، ارائهٔ سیستم تعلیق بادی، کابین جادار با ظرفیت حمل حداکثر هشت نفر، ارائهٔ نسخهٔ کشیده با پیشرانهٔ شش سیلندر فوقالعاده
نقاط منفی: ابعاد خیلی بزرگ، هندلینگ ناشیانه و سنگین، قیمت پایهٔ گرانتر از رقبا، ظاهر جعبهای شکل با تناسبات نامناسب از برخی زوایا، برخی متریال ارزانقیمت در داخل
چکیده: واگنییر یک شاسیبلند خانوادگی مدرن و مجهز است که شایستهٔ نام تاریخی خود بوده و هرچند ابعاد بزرگ و کابین جاداری دارد اما همچنان تواناییهای برادران چابکتر خود برای رفتن به هر مسیری را حفظ کرده است
تویوتا سکویا
تاریخ معرفی: ژانویه 2022
پلتفرم: TNGA-F تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: 7.5 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 8,070 دستگاه
فروش سال 2022 در آمریکا: 5,313 دستگاه
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 90 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر جدید زیبا و درعینحال باابهت، پیشرانه هیبریدی قدرتمند و نسبتاً کممصرف، کابین ساکت، دسترسی آسان به صندلیهای ردیف سوم
نقاط منفی: فضای سر محدود در صندلیهای عقب، فقدان پویایی و چابکی رانندگی، سواری نهچندان راحت، صندلیهای ردیف سوم بهخوبی در کف صندوق جمع نمیشوند
چکیده: نسل جدید تویوتا سکویا با مصرف سوخت کمتر و برخورداری از تکنولوژیها و تجهیزات مدرن فراوان، به رقبای خود نزدیکتر شده است دارد ولی بهتر بود تویوتا توجه بیشتری به کارایی داخلی و شخصیت رانندگی آن میکرد
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ واگنییر | تویوتا سکویا | |
پیشرانه | 5.7 لیتری V8 | 3.5 لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو هیبریدی |
قدرت | 392 اسب بخار | 437 اسب بخار |
گشتاور | 548 نیوتن متر | 790 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 10 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 6.7 ثانیه | 5.6 ثانیه |
مسافت 400 متر | 15.1 ثانیه | 14.3 ثانیه |
توقف از 110 | 60.0 متر | 59.1 متر |
شتاب جانبی | 0.69 جی | 0.76 جی |
پیست Figure-8 | 30.4 ثانیه | 28.4 ثانیه |
حداکثر سرعت | 190 کیلومتر/ساعت | 175 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 13.8 لیتر ترکیبی | 11.7 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 100 لیتر | 85 لیتر |
وزن | 2830 کیلوگرم | 2800 کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | 4500 کیلوگرم | 4100 کیلوگرم |
طول | 5,453 میلیمتر | ۵,۲۸۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 3,124 میلیمتر | ۳,۰۹۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | 760 لیتر | 340 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 7 یا 8 نفر | 7 یا 8 نفر |
قیمت | 63,995 دلار | 62,960 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="136"]