دوج چلنجر مدرن با ظاهر کلاسیک، بدنه فیبرکربن و پیشرانه همی؛ شاهکار eXoMod
تصور دوج چلنجر با بدنهی 1968 و موتور 6/2 لیتر سوپرشارژ 807 اسب بخار، رویای عاشقان خودروهای امریکایی است. این پروژه براساس نسخهی 2008 به ثمر رسید و حالا مشتریانی از سراسر جهان دارد.
دوج چلنجر، نماد خودروهای عضلانی است. هرچند که فورد موستانگ و شورولت کامارو نیز در این کلاس حضور دارند اما چلنجر با طراحی اصیل و پیشرانههای قدرتمند، همچنان توجه بیشتری به خود جلب میکند.
اولین چلنجر، سال 1969 معرفی شد و تا سال 1974 روی خط تولید باقی ماند. پیشتر، اواخر دههی 50 میلادی نیز خودرویی به نام چلنجر توسط دوج عرضه شد که البته، نسخهای از دوج کورونت (Dodge Coronet) بود. همچنین، دیگر خودروی مشهور دوج با نام چارجر، از نسل اول در سال 1966 تا اتمام تولید نسل پنجم در سال 1987، فقط با بدنهی دودر تولید میشد. به همین دلیل، تشخیص چارجر و چلنجر کلاسیک، نیازمند تجربه و دانش است. از سال 2006 تا امروز، چارجر با ساختار چهاردر عرضه میشود و چلنجر، دودر باقی مانده است.
شرکت تیونینگ eXoMod متخصص در ساخت بدنهی فیبرکربن، بهتازگی چلنجر مدرن را با بدنهی چارجر 1968 معرفی کرده است. در اصل، این مدل از چلنجر سال 2008 حاصل شده و به همین دلیل، پیشرانه مدرن دارد. شرکت سازنده ادعا میکند، امکان ساخت بدنهی مذکور برای انواع چلنجر SRT هلکت امروزی فراهم کرده و آماده جذب مشتری است.
چلنجر تیونیننگ اکسامود، نسبت به چارجر 1968 حدود 10 سانتیمتر پهنای بیشتر دارد. جالبتر اینکه به لطف فیبرکربن، 180 کیلوگرم سبکتر از چلنجر 2008 است. مهندسان شرکت، 1500 نفرساعت برای ساخت این بدنه، زمان صرف کردهاند.
پیشرانهی چلنجر eXoMod با نمونهی 6/2 لیتر سوپرشارژ تعویض شده است تا 807 اسب بخار قدرت و 972 نیوتنمتر گشتاور داشته باشد. همچنین جدیدترین مدل گیربکس 8 سرعته دوج و ترمزهای برمبو نیز روی خودرو نصب شده است. این مدل، چرخهای 20 اینچ سفارشی و تایرهایی نیتو (Nitto) با پهنای 255 میلیمتر در جلو و 300 میلیمتر در عقب دارد. با این تجهیزات، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت در حدود 3 تا 3/5 ثانیه خواهد بود.
قیمت دوج چلنجر eXoMod با بدنهی فیبرکربن و تجهیزات فنی جدید، 345 هزار دلار اعلام شده است. این مدل با نام کوئیکسیلور شناخته میشود. مالکان چلنجر مدل 2008 به بعد نیز میتوانند بدنهی eXoMod را سفارش دهند.