درگ 1000 اسب بخار هنسی، رم TRX و دوج چارجر هلکت

پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 08:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
دو خودرویی که توسط هنسی تیونینگ شده و هردو 1000 اسب بخار قدرت دارند به مصاف هم رفته‌اند اما یکی از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک و دیگری از وزن سبک‌تر...
تبلیغات

دو خودرویی که توسط هنسی تیونینگ شده و هردو 1000 اسب بخار قدرت دارند به مصاف هم رفته‌اند اما یکی از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک و دیگری از وزن سبک‌تر بهره می‌برد.

هرچند تولید دوج چارجر خاتمه پیدا کرده و رم TRX هم روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کند اما هنوز هم می‌توانیم از دیدن مسابقات درگ این ماشین‌های جذاب لذت ببریم خصوصاً اگر با تیونینگ هنسی همراه باشد. جدیدترین نمونهٔ این رقابت را می‌توانیم در ویدئوی کارواو ببینیم جایی که مت واتسون راهی پیست هنسی شده و یک رم TRX را در برابر چارجر هلکت قرار داده است. این‌ها اما خودروهای معمولی نیستند و هردو توسط تیونر دیوانهٔ تگزاسی موردعنایت قرار گرفته‌اند. هنسی برای TRX تیون خود نام ماموت را انتخاب کرده درحالی‌که چارجر هلکت جیل‌بریک را به هیولایی بنام H1000 تبدیل کرده است.

هردو ماشین به نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت مجهز هستند که خروجی این موتور توسط هنسی در ماموت به 1012 اسب بخار قدرت و 1314 نیوتن متر گشتاور و در چارجر به 1000 اسب بخار قدرت و 1285 نیوتن متر گشتاور رسیده است. ماموت اما با وزن 2921 کیلوگرم، بسیار از چارجر 2086 کیلوگرمی سنگین‌تر است اما در عوض این پیکاپ غول‌پیکر از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد که برای انتقال چنین نیروی عظیمی به مسیر بسیار مفید خواهد بود درحالی‌که در چارجر تمام 1000 اسب بخار قدرت فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

این تفاوت در مسابقهٔ درگ کاملاً خود را نشان می‌دهد زیرا درحالی‌که ماموت با وجود وزن سه تنی مثل موشک شلیک می‌شود، چارجر کاملاً در آغاز حرکت و کشش چرخ‌های عقب مشکل دارد. به همین دلیل، در هر پنج درگی که برگزار شد، تنها چیزی که نصیب چارجر شد فاصله‌ای در حدود دو طول خودرو با ماموت بود. بااین‌حال، در مسابقهٔ رولینگ که برتری چهارچرخ محرک از بین می‌رود، چارجر نهایتاً توانست قدرت عظیم خود را به آسفالت منتقل کند و برادر سنگین‌وزن خود را شکست دهد.

پس‌ازاین، مسابقهٔ متفاوتی برگزار شد. این بار ماموت حرکت را از سکون آغاز کرد درحالی‌که چارجر مسابقه را در حالت رولینگ شروع کرد. البته برای اینکه شرایط کمی عادلانه‌تر شود، دوج باید در حال دریفت کشیدن به رقابت می‌پیوست! به همین دلیل، این بار هم چارجر نتوانست به پیروزی برسد. در آخر هم نوبت به آزمایش ترمز از سرعت 110 کیلومتر بر ساعت رسید که سدان دوج به دلیل وزن سبک‌تر توانست زودتر متوقف شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.