تیم ScrapLife Garage در پروژهای جسورانه، یک چلنجر هلکت را به پیشرانهٔ تقویتشدهٔ 2JZ تویوتا سوپرا با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت مجهز کرده است.
مانند موتورهای شورلت LS و فورد کایوت V8، موتور دوج هلکت یکی از گزینههای محبوب برای تعویض موتور در پروژههای تیونینگ است و تیونرها این موتور همی را تقریباً در هر خودرویی که فضای کافی برای آن داشته باشد، نصب میکنند. تیم ScrapLife Garage اما در پروژهای جالب، برعکس عمل کرده و یک دوج چلنجر هلکت را به پیشرانهٔ افسانهای 2JZ تویوتا مجهز کرده است.
اوایل امسال، تیم ScrapLife Garage پروژهای دیگر را رونمایی کرد که موتور هلفانت را در یک تویوتا سوپرا نسل چهار نصب شده بود. آن پروژه به دلیل ابعاد بزرگ موتور V8 همی و سوپرشارژر غولپیکرش چالشهای زیادی داشت. نصب چنین موتوری در سوپرا نیازمند حل مشکلات متعددی بود اما در مقابل، محفظه موتور یک دوج چلنجر هلکت فضای بسیار بیشتری ارائه میدهد. وقتی تیم فاصله بین برجکهای تعلیق را در هر دو خودرو اندازهگیری کرد، متوجه شد که چلنجر حدود ۲.۵ سانتیمتر فضای بیشتری نسبت به سوپرا دارد. حتی با نصب توربوشارژر عظیم گرت G42-1200 و منیفولد هوای Rex Speed، فضای کافی برای انجام این تعویض وجود داشت. علاوه بر این، موتور 2JZ تنها حدود ۶۳ سانتیمتر بلندتر از موتور V8 هلکت است و عمق زیاد محفظه موتور چلنجر به این معناست که هیچ نگرانی بابت فضای عمودی وجود ندارد.
تیم ScrapLife برای این پروژه از موتوری استفاده کرد که با قطعات باکیفیت بازسازی شده تا بتواند قدرتی تا ۱۲۰۰ اسب بخار تولید کند. هرچند پیشرانه همچنان از میللنگ استاندارد استفاده میکند اما برای تقویت موتور از سرسیلندر Headgames Motorworks GTE، توربوشارژر گرت G42-1200، پیستونهای Diamond، شاتونهای BC و میلسوپاپهای GSC 274 استفاده شده و نسبت تراکم به ۱۰ افزایش یافته است. ازآنجاکه تیم تصمیم گرفت این موتور را به گیربکس مگنوم T-56 متصل کند که ابعادی مشابه گیربکس استاندارد TR6060 دارد، کل مجموعه بهراحتی در محفظه موتور چلنجر جای گرفت. برای اطمینان از استحکام، دستهموتورها هم با نمونههای قویتری جایگزین شدند.
با وجود پیشرفتهای قابلتوجه، این دوج هلکت با موتور 2JZ هنوز برای راهاندازی کامل نیاز به کار دارد. ازآنجاکه بسیاری از قطعات این خودرو برای پروژه دیگری استفاده شدهاند، نیاز به یک دستهسیم جدید و قطعات اگزوز وجود دارد. هدف تیم این است که این چلنجر منحصربهفرد تا ۱۳ جولای برابر با ۲۳ تیر ۱۴۰۴ برای رویداد Race Motive در پیست پوکونو آماده رانندگی شود.
🇩🇪هیتلر»
۱۸ خرداد ۱۴۰۴عجیب اما جذاب💀
جرمی کلارکسون
۱۸ خرداد ۱۴۰۴آب تو هاون کوبیدن
موتور V8 اصیل آمریکایی رو با موتور ژاپنی عوض کردن اونم روی چه ماشینی
Arash2009
۱۸ خرداد ۱۴۰۴خودروی آمریکایی که موتورش v8 نباشه دیگه اون اصالت سابق رو نداره، عضلانی نیست، یه طوریه، ناخوشاینده
هرچند 2jz شاهکار به تمام معناست
مهدی میباخ
۱۸ خرداد ۱۴۰۴این اشتباهه
نمیدونم چرا ولی اشتباهه
Mr. gt c
۱۸ خرداد ۱۴۰۴عجب زمونه ای شده، دیگ وقتی برای سوپرا از موتور بی ام و زد ۴ استفاده میکنند جای تعجب هم نداره برای دوج از 2jz استفاده کنن؛ ولی ای کاش تویوتا همین 2jz کبیر رو برداره آپدیتش کنه برای سوپرای جدید که میخوان تولید کنند، قطعا هم صدر اخبار میشه هم تو فروش میترکونه
yektachafi
۱۸ خرداد ۱۴۰۴چه کار بیخودی
BlackWing
۱۸ خرداد ۱۴۰۴انگار قلب فیل رو در بیارن قلب یوزپلنگ بذارن توش !
SepehrV10
۱۸ خرداد ۱۴۰۴الان سوپرا فیله یا چلنجر😐
BlackWing
۱۸ خرداد ۱۴۰۴به جمله دقت نکردیا !
علی علوی
۱۸ خرداد ۱۴۰۴جناب آقای مهندس محمد رضا اشتری بزرگوار و معزز عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت حضرتعالی
اوقات شریف جنابعالی بخیر و سلامتی و تندرستی و موفقیت
غرض از مزاحمت مجدد اینکه بنده میخواستم ببینم که آیا صحت دارد که شاسی اسپرینتر در اصل توسط کمپانی معظم کرایسلر طراحی و توسعه و تولید شده است و به صورت قرضی در اختیار کمپانی مرسدس بنز قرار گرفته است؟؟؟
امیدوارم که همواره سلامت و موفق و موید و پاینده و برقرار باشید
علی علوی از مشهد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۴سلام اطلاعی ندارم
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ خرداد ۱۴۰۴یزیدتو اطلاعی ندارم نمیدانم🤣🤣🤣
Mr. gt c
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اقای اشتری از بالا متن شمارو خوندن تا پایین برسند احتمالا فراموش کردند در بالا چه گفتید، کوتاه تر بنویسید برادر من
طراحی و توسعه تولید ون مرسدس بنز اسپرینتر بطور کامل توسط مرسدس انجام شده و فقط اسپرینتر در یک دوره زمانی تحت برندهای مرتبط با کرایسلر در آمریکای شمالی به فروش میرسید، همین تمام شد رفت
علی کریمی
۱۸ خرداد ۱۴۰۴بزودی آمریکا تجزیه میشه و چین بخش های غربی آمریکا رو به قلمرو خودش اضافه میکنه. ایران هم ناوهای جنگی آمریکا رو توی خلیج فارس غرق میکنه. کمپانی معظم کرایسلر هم به زباله دان تاریخ فرستاده میشه.
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۴بجای اینکار یه موتور ۴۴۰ مگنوم میبستن روش با گیربکس ۷۲۷ و تمام
net
۱۸ خرداد ۱۴۰۴علی خوب فنی ماشین بلدی ولی من فنی خوب بلد نیستم و تخصصم زیبایی طراحی داخلی و بیرونی هست
Nismo
۱۸ خرداد ۱۴۰۴تخصص؟ مدرک چی داری؟ یا کجا آموزش دیدی؟
Boss 429
۱۸ خرداد ۱۴۰۴بزرگترین بی احترامیو بهش کردید.متاسفم براتون
فرق نداره همی، LS، ماژولار فورد و غیره به هیچ وجه نباید از سینه ی ماشین امریکایی بیرون بیاد اینا حتی با هم سواپ بشن فحش بحساب میاد چه برسه اروپایی و آسیایی سوارش کنی