رسانههای خودرویی آمریکا در مصاحبه با نمایندگیهای برند دوج به این نتیجه رسیدهاند که نسخه جدید چارجر بنزینی تا تابستان سال آینده دردسترس مشتریان این برند قرار خواهد گرفت. این خودروی جدید که با نام چارجر سیکسپک شناخته میشود و درحقیقت معادل بنزینی نسخه دیتونا 2025 تمام برقی خواهد بود، نهایتا تا ماه ژوئن به نمایندگیهای یادشده میرسد.
مقالات مرتبط:
- اولین رانندگی با دوج چارجر دیتونا برقی، انتقال خودروی عضلانی به عصر الکتریکی
- کارلوس تاوارس، دلیل پایان تولید پیشرانههای V8 همی دوج
نسخه برقی و شاید بتوان گفت، اصلی، این خودرو که چندی دردسترس عموم قرار گرفت، نخستینبار و بههمراه نمونه بنزینی در ماه مارس 2024 رونمایی شد اما به موعد تابستان 2024 نرسید و با تاخیر تحویل مواجه شد. دوج این تغییرات را بهدلیل وضعیت سیاسی درونی استلانتیس میداند؛ این برند به استعفای مدیراسبق فیات-کرایسلر و مدیرعامل شرکت مادر، «کارلوس تاوارس»، اشاره دارد.
تنها انتخاب کنونی دوج برای عرضه این خودرو، استفاده پیشرانه دردسترس 3 لیتری تویین توربوی 6 سیلندر خطی هوریکان است که در دو نسخه 420 و 550 اسب بخاری تولید میشود. برنامه دوج بر آن است تا نسخه بنزینی را هم مانند دیتونا در دو نسخه دو و چهار در هم به دست مشتریان برساند و بهرهمندی از سیستم چهار چرخ محرک را هم بهعنوان یک آپشن قرار دهد. بهجز موارد یادشده، اطلاعات دقیق دیگری دردسترس رسانهها نیست و باید منتظر اطلاعیههای بعدی دوج ماند.
اعلامیه عرضه خودروهای بنزینی دوج در تابستان جاری درحالی منتشر شده است که برندهای آمریکایی زیرمجموعه استلانتیس همگی با افت فروش مواجه شدند و این مسئله، آنها را بر آن داشت تا تاوارس را فرابخوانند. مدیر فروش این برند بزرگ در آمریکا، «جفری کومور»، میگوید:
با نگاه به سال پیش رو متوجه میشویم که نمایندگیهایمان پیش از هر چیزی، خواستار تداوم هستند. ما پس از روبهرو شدن با چالشهایی 2024 بهطور مستقیم به نمایندگیهایمان گفتیم که تداوم را حفظ خواهیم کرد و روی کسب دوباره اعتماد آنها تمرکز خواهیم داشت؛ بهویژه زمانی که بحث محصولات، قیمت و دریافتی خودمان باشد.
به نظر شما، آیا برای عرضه نسخه بنزینی محصول برقی دوج دیر شده است؟ آیا مردم آمریکا خاطره چارجر را از یاد بردهاند؟