دوج

مسابقه درگ رم TRX و ریویان R1T، مصاف دو دنیای متفاوت!

رم TRX به خاطر پیشرانه غول‌آسای ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار و قدرت قابل‌توجهش شناخته می‌شود. اگرچه نام این وانت با واژه‌های بزرگ و پرقدرت مترادف شده است اما اخیراً یک مسابقه درگ در صحرا برگزار شده است که می‌تواند نشان دهنده کاربرد همین واژه‌ها برای خودروی دیگری نیز باشد. ادموندز در جدیدترین ویدئوی خود تصمیم گرفته است یک مسابقه درگ بین رم TRX و ریویان R1T برگزار کند. این مسابقه در صحرا برگزار شده است تا فهمیده شود آیا وانت الکتریکی ریویان می‌تواند بر فرمول سنتی قدرت زیاد غلبه کند یا خیر.

اگرچه رم به لطف قوس چرخ های پف کرده، ورودی‌های هوای روی کاپوت و لاستیک‌های بزرگ خودرویی گیراتر به نظر می‌رسد اما از نظر قدرت قافیه را به ریویان می‌بازد. درحالی‌که نیروگاه ۸ سیلندر رم قدرت ۷۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری تولید می‌کند، این ریویان است که با خروجی ۸۳۵ اسبی و گشتاور ۱۲۳۱ نیوتون متری دست برتر را دارد. شاید تنها مزیت TRX به سقف سرعتش مربوط باشد که در این تست بکار نمی‌آید زیرا ادموندز فقط تست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت و رکورد ۴۰۰ متر را برگزار کرده است. در هر دو مسابقه درگ ۴۰۰ متر از سکون و درگ رولینگ که برای حذف مزیت گشتاور آنی خودروهای الکتریکی تدارک دیده شده است ریویان به راحتی رم TRX را شکست داده است.

راننده رم می‌گوید این خودرو تا زمانی که در کنار ریویان قرار نگیرید بسیار احساس‌برانگیز جلوه می‌کند اما پس از آن حس بزرگی و کرختی به شما دست خواهد داد. رم TRX با استفاده از لاستیک‌های کارا و در سطح شنی مسیر شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیه‌ای را بر جای گذاشته است و ریویان در همین مسیر شتاب ۳.۸ ثانیه‌ای داشته است. هر دو خودرو با توجه به جنس مسیر زمان‌های طی ۴۰۰ متر قابل‌احترامی داشته‌اند که برای TRX برابر با ۱۳.۲ ثانیه و برای ریویان برابر با ۱۲.۴ ثانیه بوده است. اگرچه هر دو وانت ما را تحت تأثیر قرار داده‌اند اما شاید TRX حسی شبیه زمان دایناسورها را تداعی کند حسی شبیه انقراض!

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (909 ديدگاه)

    به نطر من پیکاپ نباید الکتریکی باشه ولی خب دنیا در حال تغییره
    و توی این دوئل معلوم بود ریویان میبره

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۴
    1. فرامرز

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1582 ديدگاه)

      اتفاقا پیکاپ باید برقی باشه چون برقی ها گشتاور بالا دارن و کنترل گشتاور هر چرخ خیلی آسونتر و دقیقتره. بعد اینکه نگهداری خودرو برقی ذاتا آسونتر و کم هزینه تره (البته اگه با کیفیت ساخت مشابه باشه)

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۶
      1. RezaRs

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (278 ديدگاه)

        در برخی جهات موافقم و در برخی نه زیر ساخت پیکاپ برقی الان اونقدر خوب نیست کاش توی مزارع کشاورزی هم ایستگاه شارژ سریع باشه یه تعدادی نیاز میشه در اینده

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
    2. Reza Waffen SS

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (4559 ديدگاه)

      به هزارو یک دلیل انتخابم ریویان R1T

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
  2. Taha Malek

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (692 ديدگاه)

    واقعا واسه کسی هنوز جای سوال مونده که الکتریکی ها در خط مستقیم شتاب اولیه سریع تر از درون سوز هاس واقعا نیازه انقدر درگ نمیدونم شاید جذابه واسه بعضی از افراد

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
    1. Jdm باز

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      دقیقا
      دیگه این که الکتریکی ها تو خط مستقیم کمی سریعتر هستن کاملا مشخص شدس
      این درگ ها هم فقط برای گرفتن ویو هست و جذب مخاطب وگرنه هیچ چیزی رو مشخص نمیکنه
      الان مثلا چون دوج تو درگ باخت باعث میشه تو دیگه رم رو نخری؟؟؟ نه چون اصلا درگ چیزی نیست که بشه باهاش خوب یا بد بودن ماشین رو فهمید و بشه بهش استناد کرد ، بعدشم وانت اصلا برای درگ ساخته نشده و اساسا برای سرعت نیس، برای افرود و بار بردن هس

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  3. Alan.r

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (652 ديدگاه)

    به نظر من TRX بهتره
    یه پیکاپ احتیاجی به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر نداره

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  4. Jdm باز

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    تا وقتی ram trx با اون ناله سوپرشارژر جذابش هست،چرا برم سراغ پیکاپ الکتریکی؟؟

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  5. Jdm باز

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    رم trx طراحی فوق العادن مردونه و خفنی داره( ابهت ازش میباره) ولی طراحی ریویان اصلا حس وانت بودن رو منتقل نمیکنه

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  6. MOTORE PUSHROD

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    فقط رم با موتوره قدرتمند و نعره کش پوشراد
    butt حسودا که نمیتونند قدرت پوشراد و ببینن بسوزه

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
    1. viper

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1027 ديدگاه)

      big like
      just pushrod v8
      راستی سابقه کامنت هام شد ۴۵۵
      ۴۵۵ عدد مقدسیه
      ۴۵۵ نام موتور بیگ بلاک دلکو جلو بیوک هست که توی سال ۱۹۷۰ در حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشته و پلتفرمش با موتور بیگ بلاک ۴۵۴ یکی هست
      این موتور روی مدل های gnx و مخصوصا ریویرا بوده
      واقعا کاش بیوک از بین میرفت ولی به این روز نمی افتاد که ماشین اقتصادی بدون جذابیت تولید کنه . واقعا حیفشه .

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  7. امیرحسین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (271 ديدگاه)

    یعنی چ که یه الکتریکی رو با بنزینی دوئل بندازه

    اول وزن سنگین رم آخه قابل مقایسه هست با ریویان

    من انتخابم رم چون از نظرم برنده س

    ولی همین درون سوزش رو دوست دارم
    اما
    اما منتظر الکتریکیش هم میمونم تا با ریویان کل بندازه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  8. یاس ی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (958 ديدگاه)

    خداییش کی میتونه به جای trx ریویان را انتخاب کنه. لعنتی ابهت محض هستش. ریویان در مقابل رم حس اسباب بازی به آدم میده .از نظر من نه تنها رم که f150 ،رنجر، تاندرا یا تاکوما، سییرا یا سیلورادو همه اینا از نظر قیافه و جذبه و کاربردی بودن به ریویان ارجحیت دارن.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا