مسابقه درگ رم TRX و ریویان R1T، مصاف دو دنیای متفاوت!
رم TRX به خاطر پیشرانه غولآسای 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار و قدرت قابلتوجهش شناخته میشود. اگرچه نام این وانت با واژههای بزرگ و پرقدرت مترادف شده است اما اخیراً یک مسابقه درگ در صحرا برگزار شده است که میتواند نشان دهنده کاربرد همین واژهها برای خودروی دیگری نیز باشد. ادموندز در جدیدترین ویدئوی خود تصمیم گرفته است یک مسابقه درگ بین رم TRX و ریویان R1T برگزار کند. این مسابقه در صحرا برگزار شده است تا فهمیده شود آیا وانت الکتریکی ریویان میتواند بر فرمول سنتی قدرت زیاد غلبه کند یا خیر.
اگرچه رم به لطف قوس چرخ های پف کرده، ورودیهای هوای روی کاپوت و لاستیکهای بزرگ خودرویی گیراتر به نظر میرسد اما از نظر قدرت قافیه را به ریویان میبازد. درحالیکه نیروگاه 8 سیلندر رم قدرت 702 اسب بخاری و گشتاور 881 نیوتون متری تولید میکند، این ریویان است که با خروجی 835 اسبی و گشتاور 1231 نیوتون متری دست برتر را دارد. شاید تنها مزیت TRX به سقف سرعتش مربوط باشد که در این تست بکار نمیآید زیرا ادموندز فقط تست شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت و رکورد 400 متر را برگزار کرده است. در هر دو مسابقه درگ 400 متر از سکون و درگ رولینگ که برای حذف مزیت گشتاور آنی خودروهای الکتریکی تدارک دیده شده است ریویان به راحتی رم TRX را شکست داده است.
راننده رم میگوید این خودرو تا زمانی که در کنار ریویان قرار نگیرید بسیار احساسبرانگیز جلوه میکند اما پس از آن حس بزرگی و کرختی به شما دست خواهد داد. رم TRX با استفاده از لاستیکهای کارا و در سطح شنی مسیر شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.7 ثانیهای را بر جای گذاشته است و ریویان در همین مسیر شتاب 3.8 ثانیهای داشته است. هر دو خودرو با توجه به جنس مسیر زمانهای طی 400 متر قابلاحترامی داشتهاند که برای TRX برابر با 13.2 ثانیه و برای ریویان برابر با 12.4 ثانیه بوده است. اگرچه هر دو وانت ما را تحت تأثیر قرار دادهاند اما شاید TRX حسی شبیه زمان دایناسورها را تداعی کند حسی شبیه انقراض!