سایر خودروهای اروپایی

آغاز رسمی فروش اینیوس گرنادیر در بریتانیا با قیمتی کمتر از دیفندر

شرکت اینیوس فروش آفرودر خود، گرنادیر را از ماه آینده با قیمت پایهٔ ۴۹ هزار پوند در بریتانیا آغاز خواهد کرد. این قیمت متعلق به ارزان‌ترین نسخهٔ گرنادیر یعنی مدل دونفرهٔ واگن باری است که از فضای بار بزرگی با کف مسطح بهره می‌برد و برای رقابت با نسخه‌های تجاری لندروور دیفندر در نظر گرفته شده است. هرچند قیمت ارزان‌ترین دیفندر در نسخهٔ دودر ۹۰ با پیشرانهٔ ۲۰۰ اسب بخاری بیش از ۳ هزار پوند از گرنادیر کمتر است اما نمونه‌ای که از لحاظ فضا و قدرت پیشرانه با گرنادیر چهاردر قابل‌مقایسه باشد، دیفندر ۱۱۰ است که قیمت آن از ۵۳,۷۴۵ پوند آغاز می‌شود.

گرنادیر با دو پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به بازار عرضه می‌شود که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است و انتخاب هرکدام، تغییری در قیمت خودرو ایجاد نمی‌کند. هردوی این پیشرانه‌ها ساخت بی‌ام‌و هستند. موتور B57 دیزلی ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که موتور B58 بنزینی ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی هردو موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

گرنادیر با موتور بنزینی ظرف ۸.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخهٔ دیزلی برای انجام این کار به ۹.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت هردو مدل اما روی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. علاوه بر این موتورها اما اینیوس قصد دارد در آینده یک نسخهٔ هیدروژنی را هم برای گرنادیر ارائه کند و سرمایه‌گذاری زیادی روی آن کرده است.

فضای بار در گرنادیر واگن باری ۲۰۸۸ لیتر است درحالی‌که ظرفیت یدک کشی آن ۳۵۰۰ کیلوگرم بوده و به یک وینچ ۵۵۰۰ کیلوگرمی هم مجهز است. در نسخهٔ پنج‌نفره اما فضای بار به ۱۱۵۲ لیتر کاهش پیدا می‌کند. همچنین قیمت نسخهٔ مسافری هم گران‌تر بوده و از ۵۲ هزار پوند شروع می‌شود. گرنادیر در کارخانهٔ سابق اسمارت در فرانسه تولید می‌شود و جالب اینکه اینیوس قصد دارد آن را در بریتانیا از طریق نمایندگی‌های آئودی، فورد، بی‌ام‌و و حتی فراری برای فروش عرضه کند. در بریتانیا مجموعاً ۲۴ نمایندگی این خودرو را عرضه خواهند کرد.

گرنادیر سال آینده راهی بازار ایالات‌متحده هم خواهد شد اما هنوز اینیوس قیمت آن را برای این بازار اعلام نکرده است. گفته شده جزئیات این آفرودر جدید برای بازار آمریکا اواخر امسال اعلام خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    خیلی شبیه ی لندروور دیفیندر کلاسیکه، کسی خبر داره لندروور از این شرکت شکایتی کرده یا نه؟

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
    1. بیژن

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (36 ديدگاه)

      https://www.caranddriver.com/news/a33552851/ineos-grenadier-legal-challenge-land-rover-defender/
      ظاهرا شکایت کرده ولی بعلت اینکه ساختار بدنه هیچوقت ازسوی سازنده بعنوان طرح انحصاری ثبت نشده, دادگاه به نفعش رای نداده.
      بخش دیگری از حکم دادگاه هم میگه ازآنجاییکه همه مردم فرم لندرور رو نمیشناسن یا براشون اون فرم اهمیتی نداره, ساخت ماشین اینیوس با اون شکل ایرادی نداره!

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱
      1. مارکوپولو

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (9 ديدگاه)

        مثال معرف هست که جنگ هاروبایدباشمشیرهای نووجدیدامادرغلاف به ظاهرکهنه وقدیمی پیروزشد قیافه این ماشین غلط اندازه،اماقابلیتهایی می‌تونه درخارج ازجاده داشته باشه که یه جیپ چروکی رابه راحتی شکست میده علیرغم تمام قابلیتهای آفرودی که جیپ چروکی داره

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
        1. Iman99

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (697 ديدگاه)

          شما از سال چند اومدی؟
          جیپ چروکی کجا بود
          اینیوس گردنایر رو میتونیم بگیم یک آفرودر کلاسیک هست که در دوران مدرن ساخته شده و در نوع خودش بهترین هست
          این ماشین یه چیزی تو مایه های لندکروز سری ۷۰ هست ولی خیلی بهتره و با کارایی بالاتر از سری ۷۰ هم هست و لندکروز سری ۷۰ اگه باهاش مقایسه شه کم میاره و اصلا به پای این نمیرسه چون اینیوس گردنایر مهندسی و طراحی و کارایی و کیفیت خیلی بهتری داره
          به اینها میگن آفرودر کلاسیک که در ظاهر و ساختاری کلاسیک برای کاربرد های اقتصادی و اولیه مناسب هستن
          و برای پرکردن خلاء موجود در بازار برای کاربرد های مورد نیاز در زمینه خودشون هستن
          درکل آفرودر های مدرن میتونن خیلی بهتر از اینها باشن ولی مهم نیست چون اینها در کاربرد و جایگاه خودشون مناسب هستن

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
  2. بنیامین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    اینا چی فکر میکنن؟ فروش میکنه؟

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  3. GMA

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1463 ديدگاه)

    کاری به این ندارم که کپی هست یا نه، البته معتقدم ترکیبی از دیفندر قدیم و G واگن هست ولی من واقعا ازش خوشم اومد، البته که در طراحی کابین کم و کاستی داره ولی خیلی کیف میکنم از دیدنش

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۰
    1. مارکوپولو

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      تاحالااصلااین دیفندرارتقاءیافته توشرایط سخت خارج از جاده مثل گرندکنیون یامواب سنگ محک خورده؟نبردی جانانه وسخت درکنارجیپ رانگلر،فوردبرانکو،تویوتالندکروز باگرنادیرجدیدبرگزارکنندعالی وپربیننده میشه

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲
  4. Jdm باز

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (899 ديدگاه)

    این که کاملا کپیه😐

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
  5. مارکوپولو

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آیاامکان بارگذاری عکس هاوتصاویربارزولوشن وکیفیت تصویربسیاربالاتروفیلمهای۸Kدرمجله پدال هست جهت دانلود؟

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  6. Amard

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (406 ديدگاه)

    یه کپی بی ارزش با قیمت به مراتب کمتر میشه ماهیندارا طاهر یا بایک bj40 خرید این موارد از بابت گفتم که اونها هم شکل شمایل یه ماشین دیگرو با کمی تغییرات دارند و قیمت به مراتب کمتری دارند توان موتور شون هم نزدیک به این

    موافقم ۳
    مخالفم ۹
  7. ADAK

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1361 ديدگاه)

    چرا باید یه نفر ۵۰ هزارتا بده این رو بخره ! و دینفدر یا رانگلر نخره ؟!!

    موافقم ۹
    مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا