هوش مصنوعی ریماک C-Two در خدمت بهبود مهارت رانندگی!
خب به سلامتی هایپرکار خیالانگیز خود را تحویل گرفته و در یک دورهمی دوستانه شرکت میکنید. شاید هم یک سفر آخر هفته را در نظر داشته باشید اما شما واقعاً نمیتوانید از حداکثر پرفورمنس خودروی خود استفاده کنید. پکیجهای حضور در پیست هم بیش از حد ترسناک هستند و برخی آموزشهای رانندگی پرفورمنس نیز خیلی چنگی به دل نمیزنند.
ریماک برای حل این مشکل روشی شگفتانگیز پیشنهاد میکند که مشتریان میتوانند با خودروهای خود ارتباط برقرار کنند. نه ما درباره دستورات صوتی یا دستیارهای دیجیتالی صحبت نمیکنیم بلکه به بازخورد واقعی اشاره داریم. "مربی راننده" یک هوش مصنوعی پیشرفته است که دادههای بسیاری از تحلیل کرده و به شما بهترین روش برای استفاده حداکثری از پرفورمنس خود در پیست را ارائه میکند. بهترین بخش این تکنولوژی امکان رانندگی توسط خود هوش مصنوعی است.
هایپرکار جدید ریماک C-Two برخی آمار هولناک را ارائه میکند: قدرت 1887 اسب بخاری و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت زیر 2 ثانیه جزو این موارد هستند. قدرت زیادی وجود دارد که شاید برای برخی رانندگان مشکلساز باشد اما پتانسیل زیادی هم برای لذت بردن از این هایپرکار وجود دارد. تاپ گیر با مدیر تیم خودران ریماک درباره این ایده جالب مصاحبه کرده است. او گفته است:
چیزی که ما در حال ساخت آن هستیم سیستمی است که هوش مصنوعی نقشی مهم در آموزش استفاده از خودرو به راننده ایفا میکند. همهی مشتریان ما رانندگان حرفهای نیستند اما ما میخواهیم آنها هم از خودروی خود لذت ببرند.
این سیستم از یک ابررایانه برای تحلیل و ذخیره 6 ترابایت داده در هر ساعت استفاده میکند. این دادهها از دوربینها، لیدار، رادار و 12 حسگر اولتراسونیک جمعآوری میشوند. این سیستم حتی میتواند تشخیص دهد که آیا راننده پس از رانندگی بسیار سریع ترسیده است یا خیر و با توجه به این مورد روش جدیدی را پیشنهاد کند تا از میزان پریشانحالی راننده کاسته شود. حتی سیستم میتواند هدایت خودرو را به دست گرفته و به راننده نشان دهد که چگونه باید از یک پیچ عبور کرد.
تکنولوژی موردبحث همچنین میتواند با دیگر خودروها و اشیا ارتباط برقرار کند. مدیر ریماک میگوید:
ما از رانندگان حرفهای در پیست استفاده کردیم تا یک لپ ایده آل را درک کنیم اما هوش مصنوعی هم میتواند لپ فوقالعادهای را محاسبه کند. سپس ما راننده حرفهای و سیستم خود را به پیست فرستادیم و تفاوت را مشاهده کردیم.
این تکنولوژی بهصورت استاندارد در ریماک C-Two وجود خواهد داشت.