LCC راکت، فرزند کوچک مکلارن F1 با طراحی گوردون موری
هرچند نام گوردون موری بهنوعی با مکلارن F1 عجین شده است اما این طراح مشهور بریتانیایی در طول عمر خود در دهها پروژهٔ جذاب دیگر هم نقش داشته است که از مرسدس SLR مکلارن تا سوپرکارهای جدید T.33 و T.50 را شامل میشود. یکی از خودروهای جالبی که موری طراحی کرده نیز LCC راکت است که با همکاری رانندهٔ مسابقهٔ بریتانیایی و دوست قدیمیاش «کریس کرافت» ساخته شد.
راکت در سال 1991 معرفی شد یعنی یک سال پیش از اینکه مکلارن از F1 رونمایی کند. این یعنی موری همزمان روی هردو خودرو کار میکرد. هرچند این خودروها از لحاظ اندازه، قیمت و پرفورمنس کاملاً باهم متفاوت بودند اما هردو چیدمان صندلیهای غیرعادی داشتند. در هردوی این خودروها، راننده در وسط قرار میگرفت اما درحالیکه مکلارن F1 دو صندلی در طرفین راننده داشت، در راکت صندلی دوم پشت سر راننده نصب شده بود تا آرایش سرنشینان شبیه موتورسیکلت شود.
هرچند راکت خودرویی جادهای محسوب میشود و به تمام ملزومات تردد در جادهها مثل چراغ و پلاک مجهز است اما تنها 386 کیلوگرم وزن دارد. این ماشین به یک پیشرانهٔ 1000 سیسی چهار سیلندر خطی متعلق به موتورسیکلت یاماها مجهز شده بود که 145 اسب بخار قدرت تولید میکرد و ردلاین فوقالعادهٔ بیش از 11 هزار rpm داشت. این پیشرانه مثل خودروهای فرمول یک، بخشی از ساختار شاسی خودرو محسوب میشد و نیروی خود را از طریق یک گیربکس پنج سرعته سکوئنشال به چرخهای عقب انتقال میداد.
از راکت بین سالهای 1991 تا 1998 کمتر از 50 دستگاه ساخته شد و حالا یکی از آنها برای فروش گذاشته شده است. این خودرو که در نیویورک قرار دارد، از پیشرانهٔ ارتقاءیافته با حجم 1170 سیسی و تغییراتی در سرسیلندر، سوپاپها و دریچهٔ گاز بهره میبرد. موری اخیراً در مجلهٔ کلاسیک اند اسپرت کار راکت را از لحاظ تمرکز روی رانندگی، یک مینی مکلارن F1 توصیف کرده است. این خودرو با قیمت 295 هزار دلار فروخته شده که هرچند هرگز ارزان نیست اما قطعاً بسیار در دسترستر از F1 خواهد بود که این روزها بالای 25 میلیون دلار قیمت دارد.