معرفی هایپرکار دتوماسو P900 با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و قیمت 3 میلیون دلار

چهارشنبه 9 آذر 1401 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
De-Tomaso-P900-2-1
هایپرکار تولید محدود دتوماسو P900 با پیشرانه V12 تنفس طبیعی معرفی شد. این خودرو فقط مخصوص پیست است و 900 اسب بخار قدرت دارد.
تبلیغات

هایپرکار تولید محدود دتوماسو P900 با پیشرانه V12 تنفس طبیعی معرفی شد. این خودرو فقط مخصوص پیست است و 900 اسب بخار قدرت دارد

دتوماسو از هایپرکار خود با نام P900 رونمایی کرده است. این خودرو که فقط مخصوص پیست است، در تعداد محدود 18 دستگاه با قیمت هرکدام 3 میلیون دلار تولید خواهد شد. P900 در بیرون به فرمول موفق سوپرکار P72 که در سال 2019 معرفی شد وفادار مانده و برخی قطعات آن مثل چراغ‌های جلو و کاناپی شیشه‌ای را از آن قرض گرفته است ولی بااین‌حال، اکثر قسمت‌های بدنهٔ P900 جدید هستند و از ویژگی‌های آئرودینامیکی بسیار افراطی بهره می‌برد.

در جلوی خودرو شاهد اسپلیتری با باله‌های بزرگ‌تر، ورودی هوای جدید روی کاپوت و آب‌شش‌های یکپارچه روی گلگیرها هستیم اما عقب خودرو تغییرات بیشتری را نسبت به P72 تجربه کرده است. در اینجا بال بسیار بزرگی با چراغ‌های LED و آئرودینامیک فعال به چشم می‌خورد که از طریق یک بالهٔ مرکزی به کاور پیشرانه با دریچه‌های هوا متصل شده است. چراغ‌های عقب LED دایره‌ای با طراحی توربین مانند و سر اگزوزهای گرد طلایی هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های این قسمت هستند. این هایپرکار نه‌تنها روی شاسی فیبر کربنی ساخته شده بلکه بدنهٔ آن‌هم از همین مادهٔ سبک‌وزن ساخته شده است. دتوماسو هنوز تصویری از داخل P900 منتشر نکرده است.

درحالی‌که این روزها هایپرکارهای الکتریکی را زیاد می‌بینیم، دتوماسو به خودروهای بی‌صدا علاقه‌ای ندارد و به همین دلیل، P900 را به یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی ساخت شرکت مهندسی آلمانی Capricorn مجهز کرده است. این شرکت تجربهٔ زیادی در موتوراسپرت دارد. به گفتهٔ دتوماسو، این پیشرانه با 220 کیلوگرم وزن، سبک‌ترین و کوچک‌ترین موتور V12 دنیا محسوب می‌شود. این پیشرانه که تا رقم فوق‌العادهٔ 12,300 rpm دور می‌گیرد و توانایی کار با سوخت‌های مصنوعی را دارد، 900 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این قدرت در کنار وزن خشک 900 کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن یک به یک را فراهم می‌کند. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس سکوئنشال به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

البته توسعهٔ این پیشرانهٔ V12 همچنان ادامه دارد و در سال 2024 تکمیل خواهد شد. به همین دلیل، برای خریدارانی که تمایل دارند P900 خود را زودتر تحویل بگیرند، یک پیشرانهٔ V10 جایگزین ارائه می‌شود که متعلق به خودروی فرمول یک بنتون B197 سال 1997 است. این پیشرانه به‌احتمال‌زیاد ضعیف‌تر از موتور V12 بود زیرا در نسخهٔ مسابقه‌ای 750 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما همچنان شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

اولین نمایش عمومی دتوماسو P900 در تابستان 2023 صورت خواهد گرفت و مشخصات بیشتری در مورد آن اعلام خواهد شد. 18 خریدار خوش‌شانس این خودرو با تیم پشتیبانی مهندسان دتوماسو در ارتباط خواهند بود تا خودرو را طبق خواسته‌های خود برای پیست تنظیم کنند. به گفتهٔ این شرکت، هنوز تعدادی P900 برای سفارش باقی مانده اما علاقه‌مندان باید عجله کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.