درس‌های آموزنده چین به سازندگان خودروی برقی در اروپا از زبان پاگانی!

دوشنبه 6 آذر 1402 - 09:30
مطالعه 4 دقیقه
Horacio-and-Christopher-with-Huayra-BC-Roadster-Pagani-Visits-MotorTrend
هوراچیو پاگانی موسس و رئیس شرکت پاگانی در گفت‌وگو با رسانه‌ها به درس‌های آموزنده کشور چین به اروپا در زمینه تولید خودروهای برقی اشاره داشت.
تبلیغات

شرکت پاگانی به دنبال بررسی تکنولوژی‌های جدید از جمله خودروهای برقی است. کشور چین در این زمینه می‌تواند به کمک برندهای اروپایی بیاید. البته استفاده از قوای محرکه برقی در شرکتی همچون پاگانی زمان‌بر خواهد بود زیرا وزن باتری‌ها تأثیر زیادی روی پرفورمنس محصولات دارد. پاگانی می‌گوید همین موضوع درباره خریداران چنین خودروهایی نیز صدق می‌کند زیرا آن‌ها ویژگی‌هایی همچون پیشرانه‌های درون‌سوز و گیربکس‌های دستی را دوست دارند. هوراچیو پاگانی در مصاحبه با بلومبرگ می‌گوید:

خودروهای چینی ارزان‌تر از مدل‌های اروپایی هستند و بنابراین تولیدکنندگان خودرو در قاره همیشه‌سبز باید توجه و تلاش زیادی را صرف حفظ جنبه‌های رقابتی خود در بازار کنند.

پاگانی که در دهه 90 میلادی تأسیس شده جزو معدود برندهای لوکس ساز دنیاست که هنوز به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند. این شرکت در مودنا ایتالیا مستقر است و در سال حدود 50 خودرو گران‌قیمت تولید می‌کند.

کریستوفر پسر هوراچیو می‌گوید پیش‌فروش محصولات تا سال 2025 تکمیل است. این پدر و پسر برای معرفی یوتوپیا جدیدترین محصول پاگانی به هنگ‌کنگ سفر کرده‌اند. پاگانی تنها 99 نسخه کوپه از این خودرو را با آستانه قیمت 2.2 میلیون دلار تولید خواهد کرد. به لطف استفاده از فریم فیبر کربنی وزن یوتوپیا کمتر از 1300 کیلوگرم خواهد بود. پاگانی و شرکتش به تولید محصولات سفارشی و دست‌ساز مشهور هستند. از سال 2018 نیز پژوهش و بررسی پاگانی در زمینه تولید خودروهای برقی شروع شده اما تا زمانی که باتری‌هایی سبک‌تر و با زمان شارژ سریع‌تر تولید نشوند این شرکت محصولی تمام برقی نخواهد ساخت.

پسر هوراچیو بدون اشاره به تاریخ دقیق تولید محصولات برقی پاگانی می‌گوید تکنولوژی کنونی باتری‌ها اجازه تولید خودروهای پرفورمنس را نمی‌دهد چراکه پس از طی چندین دور در پیست شاهد خالی شدن باتری آن‌ها خواهیم بود. او خاطرنشان می‌سازد:

این موضوع به حدی مهم است که شما هیجان رانندگی را از دست می‌دهید.

هوراچیو پاگانی می‌گوید خودروسازان باید در زمینه تولید خودروهای برقی از چین الگو بگیرند:

فرصت‌های زیادی برای برندهای چینی در زمینه تولید خودروهای برقی وجود دارد و آن‌ها از نظر محصول و قیمت‌گذاری بسیار خوب عمل می‌کنند.

چین بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی را دارد و امسال سهم 60 درصدی از فروش 14.1 میلیون خودروی بدون آلایندگی در جهان را به خود اختصاص خواهد داد. برندهای داخلی همچون بی وای دی پیشتاز عرضه و فروش چنین محصولاتی در چین هستند و برای اولین بار شرکت‌های خارجی را پشت سر می‌گذارند. برخلاف چشم‌انداز نه چندان مشخص اقتصاد جهانی، تقاضا برای خودروهای فوق لوکس نیز قوی به نظر می‌رسد. فراری که در سال 2015 راهی بازار بورس شد با فروش 13221 خودرو در سال قبل رکورد فروش و سوددهی جدیدی بر جای گذاشت. لامبورگینی نیز 9233 دستگاه خودرو فروخت تا رکورد جدیدی را در تاریخ خود ثبت کند.

تنها حدود 500 دستگاه خودروی پاگانی در دنیا وجود دارد و بنابراین این شرکت کاملاً انحصاری به شمار می‌رود. سامر وانگ مشاور پاگانی می‌گوید تاکنون هیچ‌یک از خودروهای پاگانی با قیمتی کمتر از قیمت اولیه خود فروخته نشده‌اند. برای مثال لوئیس همیلتون راننده فرمول یک در سال 2014 یک دستگاه زوندا سفارشی را با قیمت 1.5 میلیون دلار خریداری کرد و آن را در سال 2022 با بهای حدود 11 میلیون دلار فروخت. هوراچیو از همان ابتدا سایر اعضای خانواده را نیز در کسب‌وکارش وارد کرد و کریستوفر و لئوناردو کار خود را از شستن خودروها شروع کردند و حالا مسئولیت‌های مختلفی در کارخانه بر عهده دارند. کریستوفر می‌گوید شرکت پاگانی از نظر طی کردن گام‌های بعدی همیشه تصمیم‌های درستی را اتخاذ می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.