سایر خودروهای اروپایی

معرفی هوایرا R Evo با صدای جذاب و قوی‌ترین پیشرانه در تاریخ پاگانی

پاگانی با انتشار تیزری هیجان‌انگیز از ابر خودروی ۱۲ سیلندر هوایرا R Evo نوید تولید محصولی متمایز را داده است.

این شرکت ایتالیایی اخیر تیزری از صدای پیشرانه ۱۲ سیلندر و تصاویری از هوایرا R Evo جدید را منتشر کرده است که نسخه پیست محور از هوایرا محسوب می‌شود. همان‌طور که مشخص است صدای تولیدی این ابر خودرو بسیار جذاب و فوق‌العاده خواهد بود و البته از شرکتی که محصولاتی همچون یوتوپیا، زوندا R و هوایرا BC را ساخته چیزی غیر از این انتظار نمی‌رود.

تیزر موردبحث با تصویری مبهم از یک هایپرکار زیر پوششی خاکستری شروع می‌شود. با دقت در جزئیات شکی وجود ندارد که با یک پاگانی مدرن روبرو هستیم چراکه شکل گلگیرهای جلو و سقف چنین چیزی را نشان می‌دهند؛ اما چیزی که با دیگر محصولات پاگانی متفاوت است بخش پشتی خودروست که بال بزرگی در آنجا خودنمایی می‌کند. قوس چرخ عقب نیز به وضوح مشخص شده و به نظر می‌رسد بال یاد شده در ارتفاع بسیار بالاتری نصب شده است.

بخش دوم تیزر به تصاویر پیست‌های مشهور دنیا همچون ایمولا، کاتالونیا و یاس مارینا اختصاص دارد و در پس‌زمینه آن‌ها صدای جذاب پیشرانه ۱۲ سیلندر آن به گوش می‌رسد. این پیشرانه همان نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی ساخت AMG خواهد بود. در حالی که هوایرای استاندارد ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۶ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و قدرت بیشتر خیلی ضروری نیست اما همه از خروجی بالاتر استقبال خواهند کرد. نسخه R Evo قدرتی ۹۰۰ اسبی و گشتاوری ۷۷۰ نیوتن متری دارد که آن را به قدرتمندترین محصول پاگانی تبدیل می‌نماید. این نیروگاه که با کد M158 شناخته می‌شود علیرغم استفاده از دو توربو صدایی فوق‌العاده و مشابه پیشرانه‌های تنفس طبیعی دارد.

برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس ۶ سرعته سکوونشیال یا متوالی استفاده شده که تنها ۸۰ کیلوگرم وزن دارد. این خودرو برای پیست تدارک دیده شده و وزن آن تنها ۱۰۶۰ کیلوگرم بوده که ۶۸ کیلوگرم از یک مزدا میاتا هم سبک‌تر است. حداکثر سرعت این نسخه ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

پاگانی در طول این سال‌ها نشان داده که علاقه‌ای به خداحافظی با هوایرا ندارد. این برند ایتالیایی همچنین نسخه‌های R از محصولات خود را با اندکی فاصله بیشتر نسبت به مدل‌های استاندارد معرفی می‌کند باید گفت همواره شاهد محصولاتی با بهترین مهندسی، طراحی باشکوه و لذت غیرقابل وصف رانندگی هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. yaghoub

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    عجب رنگی
    واقعا چشم نوازه

    موافقم 44
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      جدی اونی که خودشو تو اتاق حبس میکنه رو کاغذ اینو طرح میزنه زنده میخوام 😢 ، مطمئنم طراحش حاج‌آقا پاگانی از یه طرف دست خداست 👑👑👑

      موافقم 29
      مخالفم 6
    2. خاص

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (212 ديدگاه)

      تویین توربو نیست.
      پدال اصلاح کن.
      تنفس طبیعیه.

      موافقم 10
      مخالفم 4
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (999 ديدگاه)

    ترکیب رنگی بدنه اش خیلی زیباست

    موافقم 23
    مخالفم 7
  3. iamPOUYAN

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    حیفه این طراحی نبود که با اون یوتوپیای بد قواره جایگزین شد؟

    موافقم 27
    مخالفم 14
    1. AMANTE

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1855 ديدگاه)

      پاگانی زوندا R توی پیست Nurburgring زمان 6:30 رو ثبت کرده و الان باید منتظر موند هوایرا R Evo چه زمانی ثبت میکنه.
      اینم بگم هوایرا R Evo ده کیلو از زوندا R سبک تر و 150 اسب بخار قویتر هست.

      اشتباه شد قرار نبود ریپلای بزنم.

      موافقم 15
      مخالفم 6
  4. LAMBORGHINI

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    زیبا و خطر ناک 🔥

    موافقم 17
    مخالفم 4
  5. LAMBORGHINI

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    ولی حیف که توربو داره
    اما میدونم رکورد های زیادی جابه جا می‌شود

    موافقم 6
    مخالفم 6
  6. Taha Ayoobi

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1273 ديدگاه)

    از طراحی های پاگانی خوشم میاد اصلا به جز هوایرا.

    موافقم 5
    مخالفم 11
  7. ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3317 ديدگاه)

    چراغ جلوش شبیه چراغای جلو بنز الگانسه😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 33
    1. رضا

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (209 ديدگاه)

      متاسفم برای خودم که همچین کامنتی رو دیدم.

      موافقم 20
      مخالفم 4
      1. ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3317 ديدگاه)

        یعنی به عقل جن هم نمی‌رسد این کامنتی که گفتم رو 😂😂😂😂👌👌👌👌👌👌👌👌👌

        موافقم 2
        مخالفم 13
        1. amir

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2351 ديدگاه)

          والا جن هم در برابر شما سر تعظیم فرود میاره

          موافقم 10
          مخالفم 2
  8. Piero Ferrari

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    زیبای خاص

    موافقم 8
    مخالفم 2
  9. R@min

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1682 ديدگاه)

    با این حجم صدا یه دور باهاش بزنی چند درصد از شنوایی گوش از بین میره.

    موافقم 2
    مخالفم 12
  10. BMW

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    واو چی بگم ،اصلا چی دارم بگم من ،لال بشم بهتره🥲😎👍

    موافقم 1
    مخالفم 4
  11. مهدی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    مثل این مدل از طراحی هیچ پاگانی خوشم نیومده. از نظرم پر از خطوط ناهماهنگه

    موافقم 2
    مخالفم 9
  12. علی یوسفی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت یکی از خودروهایی که پر از جزئیات و ظرایف مهندسی و آیرودینامیکیه همین پاگانیه یه ماکت هوایرا رودستر مدل bc رو دارم پر از شکاف ها و دریچه ها و توری هاییه که در عین زیبایی کارایی هم داره واقعا عکس های این خودروها هرچقدر هم خوب گرفته شده باشه نشون دهنده ی عظمت و زیبایی حداکثری اونا نیست به قول بابام و البته برخی عزیزان کامنت گذار پاگانی مث مینیاتور میمونه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. همایون

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    من عاشق اینم که انجین پاگانی همون نسخه برپایخ پیشرانه اتاق تانک حاک برونئی هست و قدرت و اعتماد مرسدس توی انجینش وجود داره ولی یه فانتزی دارم که پاگانی با کونیکسگ همکاری بکنه و از اون انجین بگیره پاگانی و کونیکسگ تنها خودروسازای سوپر اسپرتی هستند که تونستند جدیو به بازی بزرگان اضافه بشند و جا خوش کنند ولی پاگانی با هنر ایتالیایی و زیبایی و مهندسی منحصر بفرد فرمول یکی که از رئیسش به این برند منتقل شد و کونیکسگ با نواوری مهندسیو خلاقیت زیاد مهندسینش به این جایگاه رسید هر چی نباشه سوئدیه ترکیب این دو یه فن اخر استاده کونیکسگی که از یه پیشرانه سه سیلندر به اندازخ انجین فعلی پاگانی تونست قدرت بگیره و یه گیربکس ساخته که ام میتونه کاملا دنده دستی باشه هم با یه حرکت یه اتوماتیک تیز و هوشمند از گیربکس بدون دنده تا یه عالمه نواوری تو بحث مهندسی انجیم که حتی روی کازورث رو هم حسابی سفید کرده اگه یه انجین برای پاگانی بسازه به راحتی اب خوردن میتونه یه انجین هزار و چند اسبی براس طراحی کنه اونوقته که تمام سوپر اسپرت سازخای دیگه باید فقط بزنند کنار و دست بزنند،انیدوارم بوگاتی هم به خودش بیاد و یه محصگل جدید بسازخ تا بتونه بجای کلکسیون پولدارها سرعت واقعی و رکورد گینسی پونصد کیلومتر بر ساعت رو رد بکنه و یخورده سبک تر و وحشی تر و روکوردی تر از سبرون ها باشه درست چیزی که ویرون بود و یه اختلاف عجیب وغریب با بقیه داشت ولی احساس میکنم برای اینکار یا باید هایبرید بشه یا این پیشرانش رو کنار بزاره فکر نمیکنم پیشرانه بوگاتی بیشتر از این توانایی قدرت بیشتر داشته باشه وقتشه از ریماک صاحب جدیدش کمک بگیره تا یه بوگاتی هایبرید که بتونه پونصد اسب بخار رو ثبت کنه بدست بیاد

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا