سایر خودروهای اروپایی

زاگاتو موسترو بارچتا هفت سال پس از نسخه کوپه معرفی شد!

زاگاتو موسترو سال ۲۰۱۵ با پیشرانه ۸ سیلندر مزراتی و سقف تولید ۵ دستگاه را به خاطر می‌آورید؟ درست هفت سال بعد یعنی امروز شاهد بازگشت این برند ایتالیایی به گردهمایی خودرویی Villa d’Este و معرفی نسخه روباز این خودرو با نام موسترو بارچتا هستیم. بارچتا از نظر ظاهری تقریباً مشابه نسخه استاندارد موسترو بوده اما این نکته بدی نیست زیرا طراحی رتروی خودرو از مزراتی ۴۵۰S کوپه زاگاتو ۱۹۵۷ الهام گرفته است. جدای از نبود سقف که چیره‌دستی طراحان خودرو در حفظ تناسبات را نشان می‌دهد، بارچتا از بخش عقب بازنگری شده سود می‌برد و در عین دیگر پانل‌های بدنه عضلانی همچنان در جای خود باقی مانده‌اند.

دنیا از سال ۲۰۱۵ تاکنون تغییر کرده است و محصول ۲۰۲۲ زاگاتو با دو نوع پیشرانه ساخت مزراتی معرفی می‌شود. شما می‌توانید این خودرو را با نیروگاه آهنین ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی که قدرت ۴۱۴ اسبی دارد سفارش دهید. گزینه بعدی هم پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بای توربوی جدید MC20 با خروجی ۶۲۱ اسب بخاری خواهد بود.

هر دو پیشرانه در بخش جلو نصب شده‌اند و توزیع وزن ۵۰/۵۰ را برای این خودروی ۱۲۰۰ کیلوگرمی به ارمغان آورده‌اند. نیروی تولیدی پیشرانه‌ها نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال با استایل مسابقه‌ای به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. البته خبری از کنترل کشش الکترونیکی در این خودرو نیست.

موسترو بارچتا بر پایه شاسی مونوسل فیبر کربنی شکل می‌گیرد و ساختار کامپوزیتی برای فریم شیشه جلو دارد. همچنین از ساب فریم عقب فولادی برای نصب سیستم تعلیق عقب، اگزوز و باک سوخت استفاده شده است. طراحی سیستم تعلیق جلو و عقب نیز از نوع دوبل جناغی با حالت پوش رود بوده و جذب کننده‌های شوک قابل تنظیم نیز در آن به چشم می‌خورند. رینگ‌های ۱۹ اینچی تک پیچ هم با لاستیک‌های پهن همراه شده‌اند. پشت رینگ‌ها نیز کالیپرهای ترمز AP ریسینگ خودنمایی می‌کنند.

درست همانند نسخه کوپه موسترو، بارچتا زاگاتو نیز به تعداد ۵ دستگاه تولید خواهد شد. این خودروها به مشتریان خاص فروخته شده‌اند و هر خودرو بر اساس سلیقه خریدار شخصی‌سازی خواهد شد. هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده است اما با توجه به دیگر پروژه‌های تولید محدود زاگاتو و سقف تولید پایین موسترو بارچتا، احتمالاً شاهد خودرویی با قیمت هفت‌رقمی خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. نوید

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    بجز زیبایی، چیزی میبینین؟ رقم میلیون دلاری برازندشه.

    موافقم 10
    مخالفم 13
  2. زیزیگولو

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    بدنه تمام فیبر کربن و موتور V8 با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گیربکس شش سرعته تو سال ۲۰۱۵ واقعاً یه شاهکار به حساب میومده

    موافقم 17
    مخالفم 2
  3. یوسف

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (742 ديدگاه)

    زاگاتو استودیو محبوب منه، چندان پرکار نیست ولی هر چی که میده بیرون شاهکاره. نکته جالب دیگه اینکه برخلاف پینین فارینا و ایتال دیزاین که به شرکت های دیگه فروخته شدن، زاگاتو هنوز توسط خانواده زاگاتو اداره میشه.

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. Mercede kaviani

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (551 ديدگاه)

    آیا امکان استفاده ممکن است آیا سوخت پراکسید هیدروژن برای اتومبیل های موتور پیستونی وجود دارد؟
    ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا