نگاهی به قوای محرکه فراری SF90 استراداله
فراری SF90 استراداله اولین خودروی پلاگین هیبریدی تاریخ این خودروساز است. همچنین این سوپرکار عنوان قویترین خودروی تولیدی جادهای فراری را یدک کشیده و قوای محرکهی آن در محصولات آیندهی این برند هم بکار خواهد رفت. اساساً پیشرانهی 8 سیلندر 4 لیتری هیبریدی شدهی این خودرو قدم مهمی در پیشبرد اهداف الکتریکی سازی فراری برداشته و فراری هم میخواهد شما این موضوع را بدانید. به همین خاطر است که ویدئوهایی جدید از SF90 استراداله منتشر شده و جزئیات مربوط به سیستم هیبریدی آن ذکر شده است.
درست همانند اکثر مدلهای پلاگین هیبریدی امروزی، سوپرکار فراری را میتوان در حالت تمام الکتریکی راند. این خودرو برد 25 کیلومتری در حالت الکتریکی داشته و پس از آن پیشرانه درونسوز وارد مدار میشود. مأموریت اصلی خودرو در حالت هیبریدی دستیابی به بالاترین راندمان ممکن است. اگر حالت پرفورمنس را انتخاب کنید پیشرانهی درونسوز اولویت را به شارژ باتری میدهد. در حالت کوالیفای هم تمرکز روی ایجاد حداکثر پرفورمنس قوای محرکه است.
سیستم هیبریدی SF90 استراداله از سه پیشرانهی الکتریکی و همان پیشرانهی 8 سیلندر یاد شده تشکیل میشود. دو پیشرانهی الکتریکی در جلو و یک پیشرانهی دیگر بین پیشرانه درونسوز و گیربکس جای گرفته است. پیشرانهی 8 سیلندر این خودرو قدرت 769 اسبی و گشتاور 800 نیوتون متری داشته و همین نیروگاه به قویترین پیشرانهی 8 سیلندر تاریخ فراری بدل شده است. پیشرانههای الکتریکی هم 217 اسب بخار دیگر را به این مجموعه اضافه میکنند. با قدرت کل 986 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری، فراری SF90 استراداله میتواند در عرض 2.5 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 340 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.