تیونینگ فوق‌العاده فراری 488 پیستا توسط نوویتک

پنج‌شنبه 24 مرداد 1398 - 14:30
مطالعه 5 دقیقه
novitec-ferrari-488-pista-18
فراری 488 پیستا جزو معدود خودروهایی است که به سختی می‌توان آن را روانه‌ی گاراژهای تیونینگ کرد چراکه اساساً نیازی به ارتقای فنی نداشته و از طرف...
تبلیغات

فراری 488 پیستا جزو معدود خودروهایی است که به سختی می‌توان آن را روانه‌ی گاراژهای تیونینگ کرد چراکه اساساً نیازی به ارتقای فنی نداشته و از طرف دیگر هم در شرایط استوک نیز ارزش‌های خود را به خوبی نشان می‌دهد.

در کل هرچه که باشد این خودرو از قوی‌ترین پیشرانه‌ی 8 سیلندر تاریخ فراری سود می‌برد. البته در نظر داشته باشید که همه مثل ما فکر نمی‌کنند و نوویتک هم این دسته از افراد را هدف گرفته و پکیج اسپورت جدیدش را برای مالکان این سوپرکار ایتالیایی معرفی کرده است. همان‌گونه که نام این پکیج نشان می‌دهد ما بیشتر با بهبودهای فنی پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی فراری طرف هستیم.

نوویتک با تنظیم ECU و استفاده از سیستم اگزوز پرفورمنس ساخته شده از فولاد ضدزنگ توانسته قدرت پیشرانه را به 802 اسب بخار و گشتاور را به 898 نیوتون متر برساند که افزایش قدرت 82 اسبی و گشتاور 128 نیوتون متری را نشان می‌دهد.

به عنوان نتیجه، این فراری 488 پیستا قادر است در عرض 2.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت 345 کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. پس شتاب این خودرو نیم ثانیه و حداکثر سرعت نیز 5 کیلومتر در ساعت بهبود یافته است. البته آمار و ارقام بازگو کننده‌ی تمام داستان نیستند چراکه نوویتک ادعا می‌کند این خودرو پاسخ گاز بهتر و قدرت گیراتری در جاده دارد.

علاوه بر بهبود پرفورمنس، این تیونر آلمانی قطعات بدنه‌ی ساخته شده از کربن را نیز عرضه می‌کند که شامل اسپویلر جلو، پانل‌های جانبی، آینه‌های بغل، اسپویلر لبه‌ای عقب و بخش کربنی اطراف چراغ‌های عقب می‌باشد. اکثر این قطعات با تمرکز روی آئرودینامیک ساخته شده‌اند و در تونل باد تست شده‌اند.

از دیگر تغییرات ظاهری می‌توان به نشان دهنده‌های تیره‌تر، چراغ‌ترمز سوم مشکی و رینگ‌های سفارشی NF10 اشاره کرد که با همکاری ووسن تولید شده‌اند. این رینگ‌ها خاص 488 پیستا بوده و ابعاد آن‌ها در جلو و عقب به ترتیب 21 و 22 اینچ می‌باشد.

نوویتک همچنین دستی بر سر و روی سیستم تعلیق خودرو کشیده و با استفاده از سیستم هیدرولیکی توانسته ارتفاع خودرو را حدود 35 میلی‌متر کمتر کند. سیستم لیفت جلو نیز می‌تواند ارتفاع دماغه را تا 40 میلی‌متر بالا ببرد.

نهایتاً مشتری می‌تواند چندین تریم مخصوص و پوشش چرم و آلکانترا را برای کابین خودروی خود سفارش دهد.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.