نگاه نزدیک به فراری دیتونا SP3 - دوبله فارسی

یک‌شنبه 30 آبان 1400 - 17:30
مطالعه 3 دقیقه
laferrari_daytona sp3
تعداد افرادی که فرصت ملاقات با جدیدترین محصول فراری را داشته‌اند، اندک است. یک خبرنگار ایتالیایی با همراهی مدیر طراحی شرکت خودروسازی فراری، روز...
تبلیغات

تعداد افرادی که فرصت ملاقات با جدیدترین محصول فراری را داشته‌اند، اندک است. یک خبرنگار ایتالیایی با همراهی مدیر طراحی شرکت خودروسازی فراری، روز گذشته به نقد طراحی دیتونا SP3 پرداخته‌اند. حاصل این گفتگو به صورت فیلم کوتاه منتشر شده و حالا برای کاربران سایت پدال با دوبله فارسی در دسترس است.

در تاریخ فراری، به‌ندرت می‌توان خودروهایی با قیمت بیش از یک میلیون دلار و تیراژ بالاتر از 100 دستگاه یافت. این شرکت، با عرضه‌ی مونزا SP1 و  مونزا SP2 در سال 2019، به‌راحتی توانست حدود 500 دستگاه خودرو با آستانه قیمت بیش از 1/5 میلیون دلار را پیش‌فروش کند. چنین شرایطی، احتمالا مهم‌ترین عامل تشویق‌کننده برای فراری بوده است تا محصولی جدید با کد SP3 را برای عرضه‌ در سال 2022، رونمایی کند.

جذابیت دیتونا SP3  برای کلکسیونرها، فراتر از مونزا است. مدل جدید، نه‌تنها گران‌ترین خودروی تولیدی فراری با تیراژ بیش از 500 دستگاه محسوب می‌شود، بلکه طراحی بسیار هوشمندانه و آینده‌نگر نیز ارائه می‌کند. اتمام پیش‌فروش ظرفیت تولید دیتونا SP3، با تعداد 599 دستگاه و قیمت 2 میلیون یورو، ارزش بالای خودرو برای علاقه‌مندان خودروهای لوکس و اسپرت را نشان می‌دهد.

فراری برخلاف بسیاری از خودروسازان دنیا، نیازمند برگزاری مراسم پرزرق و برق برای رونمایی از محصول نیست. این شرکت، قبل از معرفی خودرو به خبرگزاری‌ها، با مشتریان منتخب تماس گرفته و مدل جدید را پیش‌فروش می‌کند. حتی زمانی که نمونه‌ی نهایی ساخته شده و اطلاعات رسمی منتشر می‌شود، تعداد انگشت‌شماری از خبرنگاران و رسانه‌ها، اجازه‌ی ملاقات با شاهکار جدید فرای را کسب می‌کنند.

الساندرو لاگو، ادیتور ارشد سایت موتوروان ایتالیا است. او علاوه‌بر حضور در محل رونمایی دیتونا SP3، شانس ملاقات با فلاویو مانزونی، مدیر تیم طراحی فراری را داشته است. مانزونی، از سال 2010 عهده‌دار مسئولیت در دپارتمان طراحی فراری بوده و خودروهایی ماندگار مثل F12 برلینتا و لافراری در زمان حضور او عرضه شدند.

به جرات می‌توان فراری دیتونا SP3 را یکی از پیچیده‌ترین خودروهای دنیا از نظر طراحی بدنه دانست. این مدل، موج‌های پرتعدادی روی بدنه دارد و ضمن حفظ زیبایی خود، خواص آیرودینامیک بسیار خوبی ارائه می‌دهد. جدیدترین محصول فراری، دارای چند حفره روی کاپوت، نمای جانبی و پشت اتاق است تا هدایت هوا به سمت پیشرانه و سیستم خنک‌کاری را بهبود دهد.

در ادامه‌ی مطلب، نگاه نزدیک به طراحی فراری SP3 با دوبله فارسی قابل مشاهده است. جهت اطلاع شما مخاطبان عزیز، متن این فیلم، ابتدا به صورت نرم‌افزاری از ایتالیایی به انگلیسی ترجمه شده و بعد با زبان فارسی هماهنگ شده است. به همین دلیل، امکان خطا در بازنشر مطلب توسط نگارنده وجود دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.