فراری کالیفرنیا تی و بازگشت به توربوشارژر
عصر موتورهای توربوشارژر در فراری آغاز شده است. امروز با معرفی فراری کالیفرنیا T در نمایشگاه ژنو، نسلی جدید از اسبهای های توربو به پا خواهند خواست. پیش از این در سال 1992 با مدل F40 نیز شاهد حضور توربینها در پیشرانه فراری بودیم. اما پس از آن تمرکز فراری روی موتورهای با تنفس طبیعی و دریافت بالاترین راندمان از حجم موتور بود.
پایینترین مدل تولیدی مارانللو، نشانههایی هایی از مدلهای بالاتر خود نظیر FF و F12 برلینتا را دارد. سقف بازشوی الکتریکی کالیفرنیا T در ظرف مدت 14 ثانیه باز یا بسته میشود.
در داخل کابین از چرم نیمه آنیلین و کنسول مرکزی بازطراحی شده و صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی با یک سیستم بروز شده سرگرمی باید نام برد. سیستم صوتی از مارک JBL حرفه ای با 12 بلندگو و آمپلی فایر 16 کانال با توان 1280 وات انتخاب شده است.
اما بیایید به زیر هود سری بزنیم. جایی که مهندسان فراری یک موتور V8 با حجم 3.8 لیتر را به توربوشارژر کردهاند تا 560 اسب بخار نیرو و 775 نیوتن متر گشتاور، خروجی آن باشد. این پیشرانه پیش از این توسط مازراتی در مدلهای کواتروپورته و گیبلی هم استفاده شده بود اما فراری بهینهسازیهایی روی آن انجام داده که منجر به افزایش راندمان و بهبود توان و تورک خروجی آن شده است.
کالیفرنیا T در 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت شتاب میگیرد و در 11.2 ثانیه هم سرعت آن به 200 کیلومتر بر ساعت میرسد. این در حالی است که نهایت سرعت آن 316 کیلومتر بر ساعت میباشد. علاوه بر قدرت و سرعت بیشتر نسبت به مدلهای قبلی کالیفرنیا، اکنون 15 درصد در مصرف سوخت و 20 درصد در تولید گازهای گلخانه ای شاهد کاهش هستیم. بنابراین این مدل، مقرون صرفهترین ترین خودروی فراری خواهد بود. [دانلود معرفی رسمی کالیفرنیا T]
[jwplayer mediaid="64461"]
سیستم تعلیق با فنرها کمکهای های جدید، بهینه شده است و همچنین سیستم کنترل کشش F1 و ترمزهای کربن سرامیک آن هم توجهاند اند. [دانلود ویدئوی رونمایی در نمایشگاه ژنو]
[jwplayer mediaid="64462"]