جانشین فراری SF90 برای اولین بار در حال آزمایش دیده شد

پنج‌شنبه 9 مرداد 1404 - 16:00
مطالعه 2 دقیقه
جانشین فراری SF90
فراری در حال آزمایش جانشین SF90 است. این سوپرکار پلاگین‌هیبریدی با ترکیبی از طراحی 296 و SF90 XX، قدرت بیشتر و آیرودینامیک پیشرفته‌تر ارائه می‌دهد.
تبلیغات

فراری تولید SF90 را از سال 2019 آغاز کرد و حالا زمان معرفی جانشین آن فرارسیده که برای اولین بار در حال آزمایش در جاده‌های عمومی دیده شده است. این سوپرکار جدید که هنوز نامش مشخص نیست و قرار است در سپتامبر امسال (شهریور) رونمایی شود، ترکیبی از المان‌های 296 و SF90 XX را به نمایش می‌گذارد. این خودرو که در داخل شرکت با کد F173M شناخته می‌شود، اخیراً در آلمان دیده شده است. این نمونه کاملاً استتارشده بیشتر به 296 شباهت دارد تا SF90 XX به‌ویژه در طراحی شیشه‌ها، قاب آینه‌ها و خط سقف.

زیر استتار، نوار باریکی از چراغ‌های LED دیده می‌شود که از نسخه ویژه SF90 XX الهام گرفته است. بخش عقبی کشیده‌تر و ورودی‌های هوای سپر جلوی بزرگ‌تر، نشان‌دهنده فلسفه آیرودینامیکی متمرکز بر داون‌فورس بیشتر است. جانشین SF90 از ستون‌های عقب به بعد نیز کمی از هایپرکار F80 الهام گرفته است. مشابه مدل جدید آمالفی، فرمان این خودرو باید کنترل‌های فیزیکی بیشتری مثل دکمه استارت واقعی داشته باشد. انتظار تغییرات جزئی در طراحی داشبورد و بهبودهایی در سیستم اطلاعات‌سرگرمی نیز می‌رود.

F173M به موتور V8 سری F154 وفادار می‌ماند. این خانواده موتور در سال 2013 با نسخه 3.8 لیتری میل‌لنگ صلیبی کارتل خیس در مازراتی کواتروپورته GTS معرفی شد. نسخه فراری این موتور با سیستم روغن‌کاری کارتل خشک و میل‌لنگ تخت تولید می‌شود. در SF90 استراداله، این موتور 4 لیتری 780 اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که این رقم در نسخهٔ قوی‌تر XX به 797 اسب بخار رسیده است و با ترکیب سیستم پلاگین‌هیبریدی مجموعاً 1030 اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد. هنوز قدرت جانشین SF90 مشخص نیست ولی با توجه به معرفی 296 اسپشاله با 880 اسب بخار قدرت، افزایش قدرت قطعی خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.