خبری از ساخت دومین خودروی برقی فراری نخواهد بود

شنبه 11 مرداد 1404 - 20:00
مطالعه 2 دقیقه
خودروی برقی فراری
مدیرعامل فراری شایعات درباره تأخیر توسعهٔ خودروی الکتریکی دوم این شرکت را رد کرد و گفت اصلاً برنامه‌ای برای ساخت این خودرو وجود ندارد.
تبلیغات

سه سال از زمانی که فراری اعلام کرد اولین خودروی الکتریکی خود را خواهد ساخت می‌گذرد. رونمایی اولیه و خصوصی اولین اسب سرکش بدون پیشرانه بنزینی در 9 اکتبر (18 مهر 1404) صورت خواهد گرفت درحالی‌که رونمایی کامل برای اواخر سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است. در این میان، شایعاتی در جریان است که فراری تصمیم گرفته عرضه خودروی الکتریکی دوم خود را به تعویق بیندازد. رویترز در ژوئن گزارش داد که این مدل نه یک‌بار بلکه دو بار به دلیل تقاضای صفر به تأخیر افتاده است. این خبرگزاری با استناد به منابع آگاه ادعا کرد که خودروی الکتریکی دوم تا پیش از 2028 عرضه نخواهد شد. بااین‌حال، مدیرعامل فراری، بندتو وینیا اکنون این شایعات را رد و اشاره کرده که اصلاً برنامه‌ای برای ساخت این خودرو وجود نداشته است.

وینیا توضیح داد:

ما هرگز درباره خودروی الکتریکی دوم یا سوم صحبت نکردیم

در همین حال، مدیرعامل فراری کاملاً مطمئن است که اولین خودروی الکتریکی این برند موفق خواهد بود و افزود که برای این خودرو حتی یک ساعت تأخیر هم وجود ندارد. وینیا گفت چند هفته پیش فرصت رانندگی با پروتوتایپ این ماشین را در پیست داشته است:

نمی‌توانم بگویم چقدر برای رونمایی پیش رو هیجان‌زده هستیم

او از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد اما نمونه‌های آزمایشی با بدنه مازراتی لوانته دیده شده‌اند. این ممکن است نشان دهد که خودرو یک سوپرکار خالص نیست، بلکه نوعی گرند تورر خواهد بود. هنوز قیمت این خودرو هم مشخص نیست اما گزارش‌ها حاکی از قیمتی بیش از ۵۰۰ هزار دلار است. همچنین انتظار می‌رود این مدل تولیدی محدود داشته باشد.

باوجودی که مدیرعامل فراری اساساً ساخت خودروی الکتریکی دوم را رد کرده، هدف اعلام قبلی شرکت برای اختصاص 40 درصد از فروش سالانه به خودروهای الکتریکی تا سال 2030 بدون تغییر باقی‌مانده است. 40 درصد دیگر خودروهای هیبریدی خواهند بود و 20 درصد نهایی به خودروهای تمام بنزینی اختصاص خواهد داشت. درحالی‌که فراری قصد دارد اولین خودروی الکتریکی خود را در سال 2026 عرضه کند، رقیب اصلی‌اش یعنی لامبورگینی عرضه لانزادور را به سال 2029 به تعویق انداخته و حتی ممکن است قوای محرکه آن را به پلاگین‌هیبریدی تغییر دهد. دیگر سازندگان سوپرکار مثل کونیگزگ و پاگانی هم گفته‌اند مشتریانشان به خودروهای الکتریکی علاقه ندارند درحالی‌که مدیرعامل بوگاتی ریماک سال گذشته اعلام کرد که مشتریان ثروتمند دیگر به هایپرکارهای الکتریکی علاقه ندارند که این یکی از دلایل دشواری فروش نورا با وجود ثبت چندین رکورد است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.