معرفی فراری پوروسانگوئه با تیونینگ نوویتک، افزایش قدرت در کالبد فیبر کربنی
نوویتک بار دیگر جادوی خود را روی یکی از داغترین خودروهای جهان پیاده کرده و این بار به سراغ اولین شاسیبلند فراری یعنی پوروسانگوئه رفته است. محصول نهایی که استسو نام گرفته، یک هیولای تمامعیار با ظاهری مخوف، بدنهای از فیبر کربن و قلبی تپنده است که حالا با قدرت ۷۵۵ اسب بخار، غرش مهیبتری سر میدهد. این پروژه، ترکیبی استادانه از هنر طراحی و مهندسی است که بدون لطمه زدن به اصالت ایتالیایی، کاراکتری تهاجمیتر به پوروسانگوئه بخشیده است.
در نگاه اول، شاید تغییرات چندان به چشم نیایند زیرا نوویتک به حفظ ظرافت در عین ابهت شهرت دارد اما با کمی دقت، جزئیات خیرهکننده خود را نمایان میکنند. یک کیت بدنهٔ آیرودینامیک پهنپیکر از جنس فیبر کربن، ظاهر خودرو را دگرگون کرده است. این کیت شامل کاپوت جدید با طراحی تهاجمیتر، سپری متفاوت، گلگیرهای برجسته در جلو و عقب و رکابهای جانبی عضلانیتر است. در بخش عقب نیز یک اسپویلر لبهای ظریف و یک بال بزرگتر روی سقف، پایداری خودرو در سرعتهای بالا را تضمین میکنند. پوشش مشکی مات بدنه در کنار قطعات فیبر کربنی براق و رینگهای Y شکل جدید، ظاهری یکپارچه و رعبانگیز به این اسب سرکش بخشیدهاند.
زیر کاپوت، همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی فراری قرار دارد که در حالت استاندارد، قدرتی معادل ۷۲۵ اسب بخار تولید میکند اما مهندسان نوویتک با نصب یک سیستم اگزوز جدید و پرفورمنس بالا، نهتنها صدای نفسگیری برای این شاسیبلند خلق کردهاند بلکه توانستهاند ۳۰ اسب بخار به قدرت آن اضافه کنند. درنتیجه، خروجی نهایی به ۷۵۵ اسب بخار رسیده که این اسب رقصان ایتالیایی را سریعتر و هیجانانگیزتر از همیشه میکند.
فضای داخلی خودرو نیز همگام با ظاهر بیرونی، دستخوش تغییراتی ظریف شده است. ترکیب چرم و جیر مشکی با دوخت و جزئیات قرمزرنگ، فضایی اسپرت و لوکس ایجاد کرده است. لوگوی اسب رقصان فراری نیز با نخ قرمز روی پشتسریها دوخته شده تا امضای مارانلو در این کابین سفارشی نیز به چشم بیاید. درمجموع، نوویتک استسو یک نسخهٔ بینقص و تکاملیافته از فراری پوروسانگوئه است؛ خودرویی که برای خاص بودن ساخته شده بود و حالا با این تغییرات، خاصتر از همیشه به نظر میرسد.