معرفی فراری ۱۲چیلیندری با تیونینگ نوویتک و اصلاح اشتباه طراحی!
نوویتک دست روی یکی از جدیدترین اسبهای سرکش مارانلو یعنی فراری دودیچی چیلیندری گذاشته و با مجموعهای از تغییرات هوشمندانه، نهتنها ظاهر آن را تهاجمیتر کرده، بلکه به عقیدهٔ بسیاری، یکی از ایرادات طراحی آن را نیز برطرف کرده است. این پکیج شامل قطعات آیرودینامیک از جنس فیبر کربن و یک سیستم اگزوز ویژه با روکش طلا است.
بهروزرسانیهای نوویتک با ظرافت خاصی انجام شده تا اصالت طراحی فراری را خدشهدار نکند. این تغییرات شامل یک اسپویلر از فیبر کربن در جلو است که داونفورس را افزایش داده و پایداری خودرو را در سرعتهای بالا بهبود میبخشد. در بخش عقب نیز یک اسپویلر لبهای و دیفیوزر جدید از همین جنس نصب شده است؛ اما بزرگترین تغییر، تصمیمی ساده اما هوشمندانه است. نوویتک نوار مشکیرنگ بین چراغهای جلو را که به نظر برخی وصلهٔ ناجوری بر طراحی دودیچی چیلیندری بود را به رنگ بدنهٔ خودرو درآورده است. این کار جلوهای یکپارچه و جذابتر به نمای جلوی دودیچی چیلیندری بخشیده که گویی خود فراری باید از ابتدا آن را در نظر میگرفت.
برای تکمیل این ظاهر جدید، نوویتک از رینگهای ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب که با همکاری شرکت ووسن توسعه یافته، استفاده کرده است. این رینگها با لاستیکهای ۲۷۵/۳۵ در جلو و ۳۲۵/۳۰ در عقب پوشیده شدهاند. همچنین، با استفاده از فنرهای اسپرت جدید، ارتفاع خودرو به میزان ۳۰ میلیمتر کاهش یافته و تا پایداری خودرو روی جاده بیشتر شود.
درنهایت، برجستهترین بخش این کیت، سیستم اگزوز عملکرد بالای آن است. این اگزوز از آلیاژ سبک و مقاوم اینکونل ساخته شده و مشتریان میتوانند آن را با روکش طلای خالص ۹۹۹ سفارش دهند که هم از نظر بصری و هم از نظر عملکرد، یک اثر هنری خواهد بود. مهندسان نوویتک همچنان در حال کار روی ارتقاء عملکرد پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی این خودرو هستند و این یعنی باید منتظر خبرهای هیجانانگیزتری نیز باشیم.