فراری

فراری ۲۹۶ GTB با تیونینگ DMC

برای نخستین بار در تاریخ، یک فراری با موتوری V6 از کارخانه بیرون آمد تا نظرات متفاوتی را نسبت به این سوپراسپرت ساز ایتالیایی برانگیزد. ۲۹۶ GTB در عین سنت‌شکنی، یک شاهکار مهندسی با طراحی آشنای فراری و قوای هیبریدی است. حالا DMC دست روی این خودرو گذاشته و با افزودن قدرت بیشتر و قطعات آئرودینامیک سفارشی، آن را جذاب‌تر کرده است.

DMC-Ferrari-296-GTB

وقتی یک ۲۹۶ GTB از کارخانه فراری در فیورانو خارج می‌شود ۸۱۹ اسب بخار قدرت دارد که ۶۵۴ اسب از موتور V6 بنزینی با زاویه بلوک سیلندرهای ۱۲۰ درجه‌ای حاصل می‌شود. ۱۶۵ اسب دیگر هم از موتور الکتریکی ارسال می‌شود که البته می‌تواند خودرو را به‌تنهایی با نیروی الکتریکی تا مسافت ۲۵ کیلومتر براند.

DMC-Ferrari-296-GTB

باوجود رانندگی سرگرم‌کننده، برخی از طرفداران فراری از تغییر به یک پیشرانه هیبریدی خرسند نیستند و برخی دیگر نیز این خودرو را بیش‌ازحد رام شده می‌دانند. اینجاست که پکیج تیونینگ جدید دی‌ام سی وارد می‌شود. فراری ۲۹۶ GTB دی‌ام سی در هر قسمتی، کمی تیزتر، کمی شیک‌تر، یا کمی قدرتمندتر شده است.

DMC-Ferrari-296-GTB

آن‌ها با یک تنظیم موتور ساده شروع کرده‌اند که البته بسیار مؤثر بوده و ۸۰ اسب بخار به قدرت موتور افزوده است. موتور با تغییراتی در تزریق سوخت و زمان جرقه‌زنی درمجموع ۸۸۸ اسب بخار در حالت ترکیبی تولید می‌کند. DMC این تغییرات را از طریق ماژول کنترل خود مدیریت می‌کند.

به گفته DMC این فراری می‌تواند در ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد که البته تنها ۰.۱ ثانیه با نسخه استوک تفاوت دارد. هرچند این رقم تفاوت زیادی با نسخه عادی ندارد اما در این سطح هرگونه پیشرفتی، چشمگیر است و مهم‌تر اینکه این تغییرات بدون تعویض اجزای فیزیکی و تنها به‌صورت نرم‌افزاری حاصل می‌شود.

دی‌ام سی برای این خودرو نام Squalo یا کوسه را انتخاب کرده و برای تمایز ظاهری با نسخه استاندارد، کیت آئرودینامیکی شامل اسپویلر عقب با نیروی رو به پایین بیشتر، رکاب‌ها کناری جدید و اجزای فیبر کربنی دیگری را نیز در نظر گرفته است.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. sam

    ۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1137 ديدگاه)

    فراری Dino 246 GT اولین فراری V6 بود نه این

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
    1. shirko

      ۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (100 ديدگاه)

      بسیار زیبا ، ولی نمای کلی این و sf90 همون فراری ۴۸۸ هستش که تغیراتی روش انجام دادن .

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
  2. محمد امین

    ۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1893 ديدگاه)

    فراری های v6 جاده ای قبل از v8 جاده ای در دهه شصت به تولید رسیدن ، مثل dino 206 و ۲۴۶ و محصولات انقالابی بودن مخصوصا در شکل گیری پلت‌فرم v8 های موتور وسط فراری و همینطور گسترش پلت فرم موتور وسط به شکل امروزی
    نسخه های مسابقه ای هم بسیار گسترده تر هستند
    در کل ۲۹۶ gtb با ۸۳۰ اسب قدرت و سیستم هیبرید و پر از تکنولوژی های فرمول یک و قیمت ۳۲۰ هزار دلار ، بهترین سوپرکار سطح بالا فعلی هست البته این نظر من نیست ، سال ۲۰۲۲ میتونید این موضوع رو روی کاغد هم ببینید

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  3. امیرحسین

    ۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (240 ديدگاه)

    از لحاظ شتاب کار خیلی خاصی نکرد
    ولی خب هشتاد اسب بخار کشیدن بیرون خودش هنر
    اما ظاهر بیرونی جذابی با تیون نداده
    کلا از تیون این تیونر نمیشه رضایت داشت

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  4. فريد

    ۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (294 ديدگاه)

    اونقد فراری نیست به نظرم 🤔

    موافقم ۵
    مخالفم ۷
  5. Scuderia Ferrari

    ۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    سلطان دینامیک و لذت رانندگی به گفته فراری
    شاسی عالی ، فرمان پذیری دقیق ، پاسخ فوری به پدال گاز
    نزدیک ترین و اصلی ترین رقیبش مکلارن آرتورا هست که فکر نمیکنم چه در پیست و چه در خط مستقیم حریفش بشه ؛ هرچند باید منتظر مقایسه ای کامل بین این دو باشیم
    شیفت از V12 تنفس طبیعی به V6 هیبریدی شاید برای تیفوسی ها خوشایند نباشه ولی اون صلابت و قدرت همیشگی فراری ادامه داره ….

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  6. Al pachino

    ۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    این درجه که برای احتراق به کار میبرن دقیقا چیه؟؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  7. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (355 ديدگاه)

    برای نخستین بار در تاریخ، یک فراری با موتوری V6 از کارخانه بیرون آمد تا نظرات متفاوتی را نسبت به این سوپراسپرت ساز ایتالیایی برانگیزد.
    این اشتباهه دینو اولین فراری ۶ سیلندر بود

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  8. Ali Keyhani

    ۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (658 ديدگاه)

    جدا از بحث فنی،حقیقتش یکی از معدود فراری هایی هست که زیاد با طراحیش حال نمیکنم و به دلم نمیشینه
    شاید در آینده نظرم عوض شه

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  9. محمد مختاری آذر

    ۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    کاملا زشت و نامناسب شده

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  10. RKH7787

    ۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (266 ديدگاه)

    چقد محیط عکس شبیه گاراژ بازی csr 2 هست!

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  11. آرین

    ۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (271 ديدگاه)

    طراحیش من رو یاد فورد gt انداخت 🙁

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  12. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (133 ديدگاه)

    ❤☺👏

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا