فراری 296 GTB با تیونینگ DMC

شنبه 2 بهمن 1400 - 09:30
مطالعه 4 دقیقه
DMC-Ferrari-296-GTB-8
برای نخستین بار در تاریخ، یک فراری با موتوری V6 از کارخانه بیرون آمد تا نظرات متفاوتی را نسبت به این سوپراسپرت ساز ایتالیایی برانگیزد. 296 GTB در...
تبلیغات

برای نخستین بار در تاریخ، یک فراری با موتوری V6 از کارخانه بیرون آمد تا نظرات متفاوتی را نسبت به این سوپراسپرت ساز ایتالیایی برانگیزد. 296 GTB در عین سنت‌شکنی، یک شاهکار مهندسی با طراحی آشنای فراری و قوای هیبریدی است. حالا DMC دست روی این خودرو گذاشته و با افزودن قدرت بیشتر و قطعات آئرودینامیک سفارشی، آن را جذاب‌تر کرده است.

وقتی یک 296 GTB از کارخانه فراری در فیورانو خارج می‌شود 819 اسب بخار قدرت دارد که 654 اسب از موتور V6 بنزینی با زاویه بلوک سیلندرهای 120 درجه‌ای حاصل می‌شود. 165 اسب دیگر هم از موتور الکتریکی ارسال می‌شود که البته می‌تواند خودرو را به‌تنهایی با نیروی الکتریکی تا مسافت 25 کیلومتر براند.

باوجود رانندگی سرگرم‌کننده، برخی از طرفداران فراری از تغییر به یک پیشرانه هیبریدی خرسند نیستند و برخی دیگر نیز این خودرو را بیش‌ازحد رام شده می‌دانند. اینجاست که پکیج تیونینگ جدید دی‌ام سی وارد می‌شود. فراری 296 GTB دی‌ام سی در هر قسمتی، کمی تیزتر، کمی شیک‌تر، یا کمی قدرتمندتر شده است.

آن‌ها با یک تنظیم موتور ساده شروع کرده‌اند که البته بسیار مؤثر بوده و 80 اسب بخار به قدرت موتور افزوده است. موتور با تغییراتی در تزریق سوخت و زمان جرقه‌زنی درمجموع 888 اسب بخار در حالت ترکیبی تولید می‌کند. DMC این تغییرات را از طریق ماژول کنترل خود مدیریت می‌کند.

به گفته DMC این فراری می‌تواند در 2.8 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که البته تنها 0.1 ثانیه با نسخه استوک تفاوت دارد. هرچند این رقم تفاوت زیادی با نسخه عادی ندارد اما در این سطح هرگونه پیشرفتی، چشمگیر است و مهم‌تر اینکه این تغییرات بدون تعویض اجزای فیزیکی و تنها به‌صورت نرم‌افزاری حاصل می‌شود.

دی‌ام سی برای این خودرو نام Squalo یا کوسه را انتخاب کرده و برای تمایز ظاهری با نسخه استاندارد، کیت آئرودینامیکی شامل اسپویلر عقب با نیروی رو به پایین بیشتر، رکاب‌ها کناری جدید و اجزای فیبر کربنی دیگری را نیز در نظر گرفته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.