دوئل فراری F8 تریبوتو و لامبورگینی اونتادور
مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه سیزدهم، سوپراسپرتهای سطح بالا، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فراری 812 و مرسدس AMG GT بلک سریز
مجموع آراء: 2295
آراء فراری: 1367
آراء مرسدس: 928
پیروز دوئل: فراری 812 با کسب 59 درصد از کل آراء
فراری F8 تریبوتو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2019
امتیاز از کارانددرایور: 10 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
فروش سال 2021 در اروپا: 2,265 دستگاه
فروش شش ماه اول 2022 در اروپا: 797 دستگاه
گارانتی: 3 سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: 3 سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: ظاهر بسیار جذاب، سواری بهطور شگفتآوری راحت با تعلیق تطبیقی، چابکی هیجانانگیز، هندلینگ باورنکردنی، پرفورمنس فوقالعاده، شتابی همچون گلوله
نقاط منفی: آپشنهای گرانقیمتی که باید استاندارد باشند، پدال ترمز سفت با بازهٔ حرکتی کوتاه، دید ضعیف عقب، صدای موتور V8 بهاندازهٔ دیگر فراریها جذاب نیست، حرکت روی شیبها بهراحتی به دیفیوزر عقب آسیب میزند
چکیده: F8 تریبوتو با ترکیبی از ظاهری خیرهکننده و پرفورمنس کمنظیر، یک سوپرکار تمامعیار و یکی از بهترین ساختههای فراری محسوب میشود
لامبورگینی اونتادور
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2011
امتیاز از کارانددرایور: 10 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0
فروش سال 2021 در اروپا: 292 دستگاه
فروش شش ماه اول 2022 در اروپا: 185 دستگاه
گارانتی: 3 سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: 3 سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: بعد از این همه سال هنوز هم هنوز هم ظاهر بسیار جذاب و چشمگیری دارد، نیروگاه V12 جذاب با صدایی ماورایی، پرفورمنس باورنکردنی، هندلینگ عالی، چابکتر چیزی که ابعاد آن نشان میدهد، شاسی پیشرفته
نقاط منفی: سواری خشک، گیربکس خشن با عملکردی وحشیانه و آزاردهنده، مصرف سوخت بسیار بالا، کابین پرسروصدا، ورود و خروج دشوار، فقدان محفظهٔ اشیاء در داخل
چکیده: اونتادور هنوز هم خودرویی فوقالعاده جذاب، پرسروصدا و باشکوه است هرچند که ویژگیهای کاربردی روزمرهٔ آن تقریباً صفر هستند
مقایسهٔ مشخصات فنی
اونتادور اولتیمائه | فراری F8 تریبوتو | |
پیشرانه | 6.5 لیتری V12 | 3.9 لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
ردلاین | 8,700 rpm | 8,000 rpm |
قدرت | 780 اسب بخار | 720 اسب بخار |
گشتاور | 720 نیوتن متر | 770 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته ISR | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 2.7 ثانیه | 2.7 ثانیه |
شتاب صفر تا 160 | 5.9 ثانیه | 5.2 ثانیه |
مسافت 400 متر | 10.5 ثانیه | 10.1 ثانیه |
حداکثر سرعت | 355 کیلومتر/ساعت | 340 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 21.4 لیتر ترکیبی | 14.7 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 85 لیتر | 78 لیتر |
وزن | 1720 کیلوگرم | 1520 کیلوگرم |
نسبت وزن به قدرت | 2.2 کیلو/اسب بخار | 2.1 کیلو/اسب بخار |
طول | 4,869 میلیمتر | 4,610 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,700 میلیمتر | 2,649 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 140 لیتر | 200 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 2 نفر | 2 نفر |
قیمت | 507,353 دلار | 283,950 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11189072