فراریمرسدس بنز

دوئل فراری 812 کامپتیزیونه و مرسدس AMG GT بلک سریز

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه سیزدهم، سوپراسپرت‌های سطح بالا، دوئل اول

در مرحلهٔ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به گروه جذاب سوپراسپرت‌های سطح بالا رسیده‌ایم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت سوپرکار قدرتمند به مصاف یکدیگر رفتند. به همین دلیل، در گروه سوپراسپرت‌های سطح بالا مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی نداشتیم و از بین هشت شرکت‌کننده، چهار خودرو شامل لامبورگینی اونتادور، فراری F8 تریبوتو، مرسدس AMG GT بلک سریز و فراری ۸۱۲ مستقیماً به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم بین فراری ۸۱۲ و آستون‌مارتین DBS برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فراری ۸۱۲ و آستون‌مارتین DBS

مجموع آراء: ۱۴۶۵

آراء فراری: ۱۰۷۹

آراء آستون: ۳۸۶

پیروز دوئل: فراری ۸۱۲ با کسب ۷۳ درصد از کل آراء

فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ (نسخهٔ کامپتیزیونه در می ۲۰۲۱)

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰

تعداد ساخت: ۹۹۹ دستگاه

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی با قدرت و صدای فوق‌العاده، ظاهر خیره‌کننده، تنظیم عالی کنترل کشش و کنترل پایداری، هندلینگ عالی، شتاب خارق‌العاده، فضای بار نسبتاً بزرگ

نقاط منفی: مصرف سوخت بسیار بالا، فقدان اندروید اتو، ترمزهای ضعیف، قیمت وحشتناک گران، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ محدود، تعویض دنده‌های خشن گیربکس دوکلاچه

چکیده: فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه خودرویی فوق‌العاده است. پیشرانهٔ این ماشین به‌تنهایی یک شاهکار است که در نسخهٔ کامپتیزیونه این نیروگاه بی‌نقص با هندلینگ بی‌نظیری ترکیب شده است. این باعث شده رانندگی این فراری بسیار لذت‌بخش باشد. کامپتیزیونه راهی فوق‌العاده برای گرامیداشت پیشرانهٔ V12 افسانه‌ای فراری محسوب می‌شود و به‌عنوان آخرین محصول دوازده سیلندر تنفس طبیعی فراری یادآوری می‌کند که تا پیش از هیبریدی شدن، از آن نهایت لذت را ببریم

مرسدس AMG GT بلک سریز

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴ (نسخهٔ بلک سریز در جولای ۲۰۲۰)

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

تعداد ساخت: ۱۷۰۰ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 توئین توربو با صدا و قدرت فوق‌العاده، ظاهر جذاب و وحشی، دینامیک رانندگی عالی، بسیار توانمند در پیست و درعین‌حال مناسب برای رانندگی‌های شهری

نقاط منفی: قیمت بسیار گران‌تر از نسخه‌های پایین‌تر، کابین تنگ و خفه، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نه‌چندان خوب، تجربهٔ رانندگی آن به ۹۱۱ نمی‌رسد، سیستم‌های کمک‌راننده محدود، به‌اندازهٔ برخی رقبا سریع نیست

چکیده: مرسدس در نسخهٔ بلک سریز افراطی‌ترین عضو خانوادهٔ AMG GT را ارائه کرده است. این ماشین از پیشرانه‌ای وحشی، چسبندگی خیره‌کننده و تعادل شاسی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. علاوه بر این، AMG GT یک سوپرکار موتور جلوی واقعی است که می‌توان با آن هرروز هم در پیست رانندگی کرد و هم به محل کار رفت. به همین دلایل، بلک سریز خودرویی باورنکردنی است

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

AMG GT بلک سریز

۸۱۲ کامپتیزیونه

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۶.۵ لیتری V12
تنفس توئین توربو طبیعی
ردلاین ۷,۲۰۰ rpm ۹,۵۰۰ rpm
قدرت ۷۳۰ اسب بخار ۸۳۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۶۹۲ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۹ ثانیه ۲.۶ ثانیه
شتاب صفر تا ۲۰۰ ۹.۰ ثانیه ۷.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ ثانیه ۱۰.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۶.۸ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۵ لیتر ۹۲ لیتر
تولید آلایندگی ۲۹۲ گرم/کیلومتر ۳۸۵ گرم/کیلومتر
وزن ۱۶۵۰ کیلوگرم ۱۵۴۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۲ کیلو/اسب بخار ۱.۸ کیلو/اسب بخار
طول ۴,۶۰۲ میلی‌متر ۴,۶۹۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۳۴ میلی‌متر ۲,۷۲۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۲۸۵ لیتر ۵۱۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت ۳۲۶,۰۵۰ دلار ۶۰۱,۵۷۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. T

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    معلومه فراری بهتره
    فراری لایک
    مرسدس دیس لایک

    موافقم 129
    مخالفم 133
    1. Muty

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1853 ديدگاه)

      پس اون 60% ایی که اون بالا به فراری رای دادن کجان ؟!
      همه که دیسلایک دادن!!!

      اسیری شدیم بخدا هااا :-) :-) :-) :-)

      موافقم 27
      مخالفم 0
  2. مانی

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چرا سوپر فست نرمال رو نیوردین تا اختلاف قیمتی کمتر باشه؟
    مدل تولید محدود فکر می‌کنم بیشتر از اینها قیمتش باشه
    (شاید اسپایدرش بود که خیلی‌ گروتره)

    موافقم 22
    مخالفم 5
    1. Alan.r

      ۲۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      کاملا موافقم
      یا حد اقل نسخه track series رو برای درگ می‌آوردن

      موافقم 7
      مخالفم 3
  3. مهدی

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1624 ديدگاه)

    کامپتزیونه واقعا زیباترین سوپراسپرتی هست که تاحالا دیدم مخصوصا نمای عقب!

    موافقم 42
    مخالفم 27
    1. مازیار

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      بین فراری ها F12 TDF رو هم در نظر داشتی؟

      موافقم 8
      مخالفم 2
  4. MASIH

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (946 ديدگاه)

    مرسدس عالیه ولی فراری تو سوپراسپرت ها جایگاه بهتری داره

    موافقم 38
    مخالفم 8
  5. KHAN

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    درسته که مرسدس همیشه عالیه ولی فراری کلا یه چیزی میسازه که با مرور زمان میبینی چه شاهکاری ساخته بوده

    موافقم 31
    مخالفم 10
    1. Amir Ali Aventador

      ۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (33 ديدگاه)

      دقیقا مثل لافراری

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. RezaRs

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    بهم ربطی ندارن دلیل رای ها اینهمه زیاد هم به فراری قطعا منطق نبوده علاقه بوده اما من با علاقه و منطق میگم فقط بلک سریز

    موافقم 40
    مخالفم 36
    1. Ferrari

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      الکی سیس روشنفکری نگیر اتفاقا کسانی که به ۸۱۲ رای دادن با منطق رای دادن

      موافقم 38
      مخالفم 29
      1. Porsche 911

        ۲۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        حالا چرا عصبانی میشی سلیقشه باید از شما اجازه بگیره؟

        موافقم 12
        مخالفم 14
        1. Ferrari

          ۲۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1900 ديدگاه)

          کسی برای سلیقش نمیاد انتخاب دیگران رو از روی علاقه و انتخاب خودشو عقلانی و موجه جلوه بده شما هم اگر نمیتونی فرق این دو مورد رو از هم تشخیص بدی الکی ربپلایی نکن

          موافقم 20
          مخالفم 9
  7. Comodor

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    شیشصد هزار دلار؟ :))))
    شاید باید مدل معمولش اورده میشد تا اختلاف قیمت کمتر باشه. درمقابل ۸۱۲ سوپرفست هم باز من فراری رو بیشتر دوس دارم. راستش دلم نمیخواد ۳۰۰ هزار دلار پول ماشینی رو بدم که یکی با ۵۰ هزار دلار هم تونسته همون برند رو سوار شه 😁

    موافقم 22
    مخالفم 14
  8. amir

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    فراری❤

    موافقم 12
    مخالفم 8
  9. JDM lover

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من که فراری انتخابمه
    به نظرم قیمتش منطقیه و واقعا عملکردش فوق العاده هس

    موافقم 15
    مخالفم 6
  10. arshia

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    ۸۱۲ کامپتیزیونه بعد از SVJ هیولا ترین هیولاییه که دیدم

    موافقم 9
    مخالفم 7
  11. یوسف

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (963 ديدگاه)

    بلک سریز رو به خاطر عملکردش در پیست نوربورینگ که رکورد زد دوست دارم… اما رای من فراری هست…. اما سوالم اینه که چرا فراری با این همه قدرت و طراحی و مهندسی عالی که داره نمیتونه رکورد بلک سریز رو بزنه…. آیا اصلا اقدامی کرده یا نه….. آیا کمبود گشتاور این موتور نسبت به اسب بخار تولیدی دلیلش هست یا نه…. اساتید اگه اطلاعات دارن ممنون میشم

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چونکه فراری هیچوقت اقدام ب رکورد زنی تو نورنبرگ‌رینگ نکرد و نیازی هم ب این کار نداره،کلا فراری خودشو بالاتر از این میبینه ک بخواد ماشیناشو با رکورد زدن اثبات کنه،دلیل اصلی رکوردای مرسدس و پورشه تو نورنبرگ هم اینه ک اونا با پیست اشنایی دارن و راننده مخصوص دارن ک پیستو مثل کف دستشون بلدن،البته ب هیچ‌وجه منکر پرفورمنس بالاشون مخصوصا پورشه نمیشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علی

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    انتخابیم فراری !!! مرسدس شاه خودروهاست به استثنای این کلاس خودرو ، که فراری شاهه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  13. سام

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    مصرف سوخت فراری ۳لیتر بیشتر و وزنش ۱۰۰کیلوگرم کمتر هست
    اگه شرایط به نفع بنز برگردونیم باید مصرف سوخت فراری بشه صدی۱۰ که قدرتش خیلی میاد پایین و وزنش ۲۰۰کیلوگرم سنگین تر از بنز بشه در ضمن حداکثر قدرت فراری تو دورموتور ۸۰۰۰هزار بدست میاد که استهلاک موتور میره بالا
    صنعت فقط آلمان تو هرچیزی بهترینن

    موافقم 8
    مخالفم 2
  14. ارشک

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    طراحی ظاهری فراری خیلی دلنشین تره ولی طراحی داخلیش از بنز ضعیف تره.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. KHAN

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    تو این سگمنت با احترام به مرسدس قطعا فراری انتخابمه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. Trump

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    حالا اگر مکلارن بود و کل برتری ها باهاش بود و قط هزار دلار گرون تر بود همه میگفتن چون بنز 1000 دلار ارزون تره پس بنز انتخابمونه
    ولی اختلاف 300 هزارتایی الان اشکال نداره :))

    موافقم 7
    مخالفم 0
  17. Arian

    ۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خدایی دیگه بلک سیریز رو با ماشینای ایتالیا مقایسه نکنین که
    بنز بلک خداس اینو همه قبول دارن ولی وقتی فراری و لامبورگینی نباشن

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا