فراریلامبورگینی

دوئل لامبورگینی سیان و فراری SF90 استراداله

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه چهاردهم، هایپراسپرت‌ها، دوئل اول

همچنان در مرحلهٔ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز به یکی دیگر از گروه‌های جذاب این رقابت‌ها یعنی گروه هایپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت هایپرکار قدرتمند و گران‌قیمت به مصاف یکدیگر رفتند که از بین آن‌ها چهار خودرو شامل لامبورگینی سیان، فراری SF90، بوگاتی شیرون و کونیگزگ جسکو موفق شدند با مغلوب کردن آستون‌مارتین والکری، مک‌لارن اسپیدتیل، هنسی ونوم F5 و SSC تواتارا خود را به مرحلهٔ نیمه‌نهایی برسانند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم بین بوگاتی شیرون سوپراسپرت و هنسی ونوم F5 برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین بوگاتی شیرون سوپراسپرت و هنسی ونوم F5

مجموع آراء: ۱۹۵۲

آراء بوگاتی: ۱۱۰۲

آراء هنسی: ۸۵۰

پیروز دوئل: بوگاتی شیرون سوپراسپرت با کسب ۵۶ درصد از کل آراء

فراری SF90 استراداله

تاریخ معرفی: می ۲۰۱۹

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۶۴۳ دستگاه

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: شتاب دیوانه‌کننده، طراحی بیرونی چشم‌نواز، کابین لوکس و بسیار راحت، قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی هیولایی، برد تمام الکتریکی، چسبندگی چهارچرخ محرک

نقاط منفی: فقدان اندروید اتو، فضای بار اندک، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ محدود، فقدان پیشرانهٔ V12، قیمتی بسیار گران‌تر از اکثر سوپرکارهای فراری

چکیده: SF90 استراداله خودروی شگفت‌انگیزی است. ظاهر و قوای محرکهٔ این خودرو انقلابی هستند که ممکن است به مذاق برخی از طرفداران متعصب فراری خوش نیاید و کار با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن‌هم خیلی راحت نیست ولی این‌ها مشکلات بسیار کوچکی هستند. پیش از این هرگز هیچ هایپرکار ۱۰۰۰ اسب بخاری وجود نداشته که به این راحتی توسط افراد بی‌تجربه قابل هدایت باشد. SF90 با پرفورمنسی شگفت‌انگیز، نه‌تنها آیندهٔ محصولات فراری را نشان می‌دهد بلکه پرفورمنس هایپرکارها را با قیمتی بسیار کمتر ارائه می‌کند.

لامبورگینی سیان FKP37

تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۹

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰

تعداد ساخت: ۸۲ دستگاه

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی باشکوه و با غرشی دیوانه‌کننده، تعویض دنده‌های نرم‌تر گیربکس نسبت به اونتادور، طراحی بیرونی خیره‌کننده، استفاده از ابرخازن بجای باطری

نقاط منفی: فقدان ویژگی‌های هایپرکاری‌های پلاگین‌هیبریدی مثل قابلیت پیمایش تمام الکتریکی، مصرف سوخت وحشتناک با وجود سیستم هیبریدی، قیمت وحشتناک، کابین خفه با دید محدود

چکیده: سیستم هیبریدی خفیف لامبورگینی سیان عملکرد خوبی دارد اما این ماشین هنوز هم یک قلب بزرگ و ترسناک V12 در سینه دارد. به همین دلیل، از سیان نباید انتظار قابلیت‌های سوپرکارهای پلاگین‌هیبریدی را داشت. سیان صرفاً در انجام همان کارهایی که لامبورگینی‌ها به بهترین وجه انجام می‌دهند یعنی خودنمایی و جلب‌توجه بسیار عالی است و ویژگی خاص یا منحصربه‌فردی ندارد. بااین‌حال، موضوع کلیدی این است که سیان حرکت لامبورگینی به سمت الکتریکی‌سازی و نمایی اجمالی از آینده از این برند ایتالیایی را نشان می‌دهد

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

لامبورگینی سیان

فراری SF90

پیشرانه بنزینی۶.۵ لیتری V12۴.۰ لیتری V8
تنفسطبیعیتوئین توربو
قدرت۷۸۵ اسب بخار۷۸۰ اسب بخار
گشتاور۷۲۰ نیوتن متر۸۰۰ نیوتن متر
موتور الکتریکی۱ عدد۳ عدد
قدرت۳۵ اسب بخار۲۲۰ اسب بخار
مجموع قدرت۸۲۰ اسب بخار۱۰۰۰ اسب بخار
گیربکس۷ سرعته ISR۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۲.۵ ثانیه۲.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۰.۳ ثانیه۹.۹ ثانیه
حداکثر سرعت۳۵۵ کیلومتر/ساعت۳۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۲۳.۵ لیتر ترکیبی۱۳.۰ لیتر ترکیبی
باطریابرخازن۷.۹ کیلووات ساعت
برد تمام الکتریکیندارد۲۵ کیلومتر
وزن۱۷۹۰ کیلوگرم۱۶۲۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت۲.۲ کیلو/اسب بخار۱.۶ کیلو/اسب بخار
طول۴,۹۸۰ میلی‌متر۴,۷۱۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۷۰۰ میلی‌متر۲,۶۵۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار۱۴۰ لیتر۷۵ لیتر
ظرفیت سرنشین۲ نفر۲ نفر
قیمت۳ میلیون دلار۵۱۱,۲۵۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    میدونی چیه… ؟ این نظر سنجی ها تو این مملکت کاملا مسخرس…چرا؟ چون خیلی تعصبی و کورکورانه نظر میدن و همشم میگن قیمت و مصرف بنزین😂 کسی که بخواد اونجا خرج کنه اینا پشیزی براش ارزش نداره که ماشین ۳ میلیون دلاره یا ۵۰۰ هزارتا یا مصرف بنزینش ۲۳ تاس یا ۱۳ تا، یارو داره لندکروز و پورشه کاین و مازراتی و… سوار میشه با مصرف بیش از ۲۰تا، این حرفا چیه😐😂
    متاسفانه پدال هم آخر هر دوئل میاد میگه این دوئل ها بر اساس قیمت و مصرف سوخت و… 😂
    کسی که سیان میگیره، نمیره تو شهر باهاش تو فروشگاه خرید کنه یا بره خونه فاملیش یا حتی کارای روزمره شو انجام بده، نهایت دور دور و یه ریس کوچیک و از این کارا، یه کلکسیونره!
    اصن این ملاکا براش مهم نیست
    نظرات بعضیاتون واقعا مضحکه😶
    سیان با ۲۰۰ اسب کمتر همون پرفورمنس sf90 رو ارائه میده و با وزن تقریبا ۱۰۰kg سنگین تر
    در جواب اون دوستی که گفت لامبو اصیل نیست و فراری اصیله، جفتشون اصیل ترین خودروسازی ایتالیایی هستن، چون مالک لامبو فولکس واگن دلیل بر دخالت مهندسین آلمانی تو این کمپانی نمیشه.
    ایتالیا و کمپانی لامبورگینی خودشون کم مهندس و کاربلد ندارن!
    با احترام و تشکر از همگی❤️💙

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۶
  2. Archi KHAN

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2093 ديدگاه)

    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه ”
    :-)

    موافقم ۹
    مخالفم ۸
  3. Aa

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یعنی هر ماشینی که آمده یه خودی نشون بده لامبورگینی اومده از روش رد شده لهش کرده

    موافقم ۷
    مخالفم ۹
  4. Amir mahdi @-1387

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    فراری sf90 و لامبورگینی سیان ولی طراحی فراری زیبا تر
    هست

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  5. Sobhan

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    صد درصد لامبور‌ 🥰🥰

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا