دوئل لامبورگینی سیان و فراری SF90 استراداله

چهارشنبه 29 تیر 1401 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Cars-9
همچنان در مرحلهٔ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز به یکی دیگر از گروه‌های جذاب این رقابت‌ها یعنی گروه هایپراسپرت‌ها رسیده‌ایم....
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه چهاردهم، هایپراسپرت‌ها، دوئل اول

همچنان در مرحلهٔ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز به یکی دیگر از گروه‌های جذاب این رقابت‌ها یعنی گروه هایپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت هایپرکار قدرتمند و گران‌قیمت به مصاف یکدیگر رفتند که از بین آن‌ها چهار خودرو شامل لامبورگینی سیان، فراری SF90، بوگاتی شیرون و کونیگزگ جسکو موفق شدند با مغلوب کردن آستون‌مارتین والکری، مک‌لارن اسپیدتیل، هنسی ونوم F5 و SSC تواتارا خود را به مرحلهٔ نیمه‌نهایی برسانند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم بین بوگاتی شیرون سوپراسپرت و هنسی ونوم F5 برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

کپی لینک

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین بوگاتی شیرون سوپراسپرت و هنسی ونوم F5

مجموع آراء: 1952

آراء بوگاتی: 1102

آراء هنسی: 850

پیروز دوئل: بوگاتی شیرون سوپراسپرت با کسب 56 درصد از کل آراء

کپی لینک

فراری SF90 استراداله

تاریخ معرفی: می 2019

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0

فروش سال 2021 در اروپا: 643 دستگاه

گارانتی: 3 سال بدون محدودیت پیمایش

گارانتی قوای محرکه: 3 سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: شتاب دیوانه‌کننده، طراحی بیرونی چشم‌نواز، کابین لوکس و بسیار راحت، قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی هیولایی، برد تمام الکتریکی، چسبندگی چهارچرخ محرک

نقاط منفی: فقدان اندروید اتو، فضای بار اندک، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ محدود، فقدان پیشرانهٔ V12، قیمتی بسیار گران‌تر از اکثر سوپرکارهای فراری

چکیده: SF90 استراداله خودروی شگفت‌انگیزی است. ظاهر و قوای محرکهٔ این خودرو انقلابی هستند که ممکن است به مذاق برخی از طرفداران متعصب فراری خوش نیاید و کار با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن‌هم خیلی راحت نیست ولی این‌ها مشکلات بسیار کوچکی هستند. پیش از این هرگز هیچ هایپرکار 1000 اسب بخاری وجود نداشته که به این راحتی توسط افراد بی‌تجربه قابل هدایت باشد. SF90 با پرفورمنسی شگفت‌انگیز، نه‌تنها آیندهٔ محصولات فراری را نشان می‌دهد بلکه پرفورمنس هایپرکارها را با قیمتی بسیار کمتر ارائه می‌کند.

کپی لینک

لامبورگینی سیان FKP37

تاریخ معرفی: سپتامبر 2019

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0

تعداد ساخت: 82 دستگاه

گارانتی: 3 سال بدون محدودیت پیمایش

گارانتی قوای محرکه: 3 سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی باشکوه و با غرشی دیوانه‌کننده، تعویض دنده‌های نرم‌تر گیربکس نسبت به اونتادور، طراحی بیرونی خیره‌کننده، استفاده از ابرخازن بجای باطری

نقاط منفی: فقدان ویژگی‌های هایپرکاری‌های پلاگین‌هیبریدی مثل قابلیت پیمایش تمام الکتریکی، مصرف سوخت وحشتناک با وجود سیستم هیبریدی، قیمت وحشتناک، کابین خفه با دید محدود

چکیده: سیستم هیبریدی خفیف لامبورگینی سیان عملکرد خوبی دارد اما این ماشین هنوز هم یک قلب بزرگ و ترسناک V12 در سینه دارد. به همین دلیل، از سیان نباید انتظار قابلیت‌های سوپرکارهای پلاگین‌هیبریدی را داشت. سیان صرفاً در انجام همان کارهایی که لامبورگینی‌ها به بهترین وجه انجام می‌دهند یعنی خودنمایی و جلب‌توجه بسیار عالی است و ویژگی خاص یا منحصربه‌فردی ندارد. بااین‌حال، موضوع کلیدی این است که سیان حرکت لامبورگینی به سمت الکتریکی‌سازی و نمایی اجمالی از آینده از این برند ایتالیایی را نشان می‌دهد

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

لامبورگینی سیان

فراری SF90

پیشرانه بنزینی

6.5 لیتری V12

4.0 لیتری V8

تنفس

طبیعی

توئین توربو

قدرت

785 اسب بخار

780 اسب بخار

گشتاور

720 نیوتن متر

800 نیوتن متر

موتور الکتریکی

1 عدد

3 عدد

قدرت

35 اسب بخار

220 اسب بخار

مجموع قدرت

820 اسب بخار

1000 اسب بخار

گیربکس

7 سرعته ISR

8 سرعته دوکلاچه

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

شتاب صفر تا 96

2.5 ثانیه

2.3 ثانیه

مسافت 400 متر

10.3 ثانیه

9.9 ثانیه

حداکثر سرعت

355 کیلومتر/ساعت

340 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

23.5 لیتر ترکیبی

13.0 لیتر ترکیبی

باطری

ابرخازن

7.9 کیلووات ساعت

برد تمام الکتریکی

ندارد

25 کیلومتر

وزن

1790 کیلوگرم

1620 کیلوگرم

نسبت وزن به قدرت

2.2 کیلو/اسب بخار

1.6 کیلو/اسب بخار

طول

4,980 میلی‌متر

4,710 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,700 میلی‌متر

2,650 میلی‌متر

حجم صندوق بار

140 لیتر

75 لیتر

ظرفیت سرنشین

2 نفر

2 نفر

قیمت

3 میلیون دلار

511,250 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

https://poll.fm/11162462

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.