سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب فراری

سه‌شنبه 28 مهر 1394 - 05:39
مطالعه 2 دقیقه
Ferrari F12tdf rear wheel steering system
پس از رونمایی از موتور V12 آپگرید شده در مدل F12tdf، فراری با یک ویدیو از نحوه عملکرد سیستم فرمان چرخ‌های عقب خود بازگشته است. سیستم جدید فرمان...
تبلیغات

پس از رونمایی از موتور V12 آپگرید شده در مدل F12tdf، فراری با یک ویدیو از نحوه عملکرد سیستم فرمان چرخ‌های عقب خود بازگشته است. سیستم جدید فرمان چرخ‌های عقب فراری که با عنوان «فاصله محور کوتاه مجازی» یا Passo Corto Virtuale شناخته می‌شود، اولین بار در مدل F12tdf استفاده می‌گردد و هدف از آن، افزایش پایداری این سوپرماشین در طول عبور از پیچ‌ها با سرعت بالا و همین‌طور افزایش واکنش‌پذیری آن است.

این سخت‌افزار جدید با استفاده از یک کنترلگر منطقی، به صورت اتوماتیک چرخ‌های عقب را با توجه به سرعت خودرو، ورودیِ فرمان و زاویه فرمان در چرخ‌های جلو، تنظیم می‌کند. در نتیجه، فرصتی برای فراری فراهم شده که از تایرهای‌های عریض‌‌تر (275 نسبت به 255 در F12 برلینتا) و ابعاد بزرگتر در دریچه‌های جلو (۱۰ اینچ در مقابل ۹/۵ اینچ) برای F12tdf استفاده ‌کند؛ آن هم بدون خطر افزایش بیش‌فرمانی.

البته قیمت این مدل هنوز به صورت راز و رمز باقی مانده است، ولی با توجه به بهینه‌سازی‌های گسترده و تعداد محدود آن (۷۹۹ دستگاه)، مسلماً قیمت بسیار بیشتری نسبت به نسخه استاندارد F12 خواهد داشت. [دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.