نسل نهم این مسابقهدهنده ایتالیایی از موتوری V6 و ۶۸۱ اسب بخار قدرت سود میبرد.
آخرین مسابقه فصل اخیر رقابتهای «فراری چلنج» تا دو روز دیگر در پیست زیبای «موگِلو» برگزار خواهد شد. این رقابت یکبار برای همیشه به دوران باشکوه زندگی ۴۸۸ چلنج در رقابتها پایان میدهد. این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد تا اینکه سه سال بعد، نسخه «ایوو» آن روانه بازار شد. با گذر زمان و معرفی کوپه ۲۹۶GTB، وقتی آن رسیده بود که مسابقهدهنده فراری نیز بهروزرسانی شود. نخستین مسابقه رسمی ۲۹۶ چلنج در فصل ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.
با وجود اینکه اسب تازهنفس فراری بر پایه کوپه ۲۹۶GTB توسعه داده شده است اما مشترکات زیادی را با برادر بزرگتر و موفق خود دارد. برای نمونه، ۲۹۶ چلنج نیز بدون سیستم هیبریدی و از یک پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژ V6 با زاویه سیلندر ۱۲۰ درجهای سود میبرد که ۶۸۱ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتنمتر گشتاور را تولید میکند؛ البته نسخه قدیمی به موتور ۳.۹ لیتری تنفسطبیعی V8 مجهز بود.
درحالیکه مسابقاتدهندگان GT3 به استفاده از حداکثر قدرت ۵۹۲ اسب بخار محدود شدهاند، فراری برای مسابقات چلنج خود یکی از قویترین V6های مسابقهای را توسعه داده است. موتور درونسوز نسخه جادهای این خودرو ۶۵۴ اسب بخار قدرت خروجی دارد که با کمک سامانه هیبریدی به ۸۱۹ اسب بخار میرسد.
سازنده مدعی شده که خودروی جدیدش با هدف حفظ عملکرد و تداوم آن طراحی شده است؛ همین فاکتورها در ساخت ۲۹۶GT3 نیز مدنظر فراری بود که منجربه آفرینش یکی از سرسختترین مسابقهدهندگان GT3 شد و در مسابقه ۲۴ ساعتی نوربرگرینگ به پیروزی رسید. خودروی فراری با وجود حذف سامانه هیبریدی نسخه جادهای از فناوری پیشرفتهای سود میبرد که شامل سیستم «ABS EVO Track» برای بهبود عملکرد ترمزها در شرایط مسابقهای میشود.
طراحی بدنه و المانهای آیرودینامیک این خودرو مانند نمونههای GT3 اغراقشده به نظر نمیرسد اما بهجای آن از اجزای مخصوص پیست دیگر بهره میبرد. دو تیغه آیرودینامیک، اسپلیتر بزرگ و تهاجمی، بال پیوسته به صندوق عقب، گلگیر جانبی جدید و دیفیوزرهای بزرگ نیروی عمودی (دانفورس) ۲۹۶ را در سرعت ۲۴۸ کیلومتر بر ساعت به ۸۷۰ کیلوگرم میرساند که در مقایسه با سایر برادرانش از همیشه بیشتر شده است. سپرهای جلو و عقب اختصاصی، هواکش کاپوت و خروجی هوای سپر عقب بهصورت یک مش بهمنظور خنکسازی آن طراحی شدهاند.
فراری بهصورت رسمی سخنی از شاسی محصول تازهاش به میان نیاورده است. چرخهای ۲۹۶ چلنج بیشتر از نسل پیشین درون طاق خود فرورفتهاند و اینبار زاویه کمبر منفیتری هم دارند. هر خودرو به تایرهای ۱۹ اینچی پیرلی تجهیز خواهد شد که مخصوصا برای این مدل طراحی شده است. دیسکهای «CCM-R پلاس» درکنار سیستم ABS EVO Track عملکرد این بخش را تقویت کرده و عملکرد یکپارچهتری در طول مسابقه از خود به نمایش میگذارند.
وزن ۲۹۶ چلنج بهطور رسمی اعلام نشده اما با توجه به شباهت آن نمونه جادهای و حذف شیشههای استاندارد، لوازم نهچندان ضروری کابین و سیستم هیبریدی حتما کمتر از ۱,۴۷۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت. فراری از ۲۹۶ چلنج در جریان مسابقه «Finali Moniali» در پیست موگلو و در تاریخ ۲۳ اکتبر رونمایی خواهد کرد. بعدتر هم شاهد استفاده از آن در سایر مسابقات اروپا و آمریکا خواهیم بود. نظر شما درباره این مسابقهدهنده ایتالیایی چیست؟
𝐀𝐥𝐢
۲۹ مهر ۱۴۰۲🇮🇪حضرت ایتالیایی🇮🇪
ابوالفضل
۲۹ مهر ۱۴۰۲ایتالیا 🇮🇹
اون ایرلند هست
مدیونی اگه فکر کنی از تو اینترنت جستجو و جو کردم 😁😁😁
𝐀𝐥𝐢
۲۹ مهر ۱۴۰۲اوه حال نکردم بیشتر بگردم🤣🤣🤣
Godfather orj
۳۰ مهر ۱۴۰۲اگه اشتباه نکنم ۴۵۸ هم یه مدل چلنج داد که هم میگفتن بی سابقه ترین افسانه ترین فراری میدسایزی که تاکنون ساخته شده
ولی الان جمله هرگز نگو هرگز به صورت کامل دارم درک میکنم
Siyavash
۲۹ مهر ۱۴۰۲بی صبرانه منتظره نسخه پیستا ازاین خودرو هستم ….
P
۳۰ مهر ۱۴۰۲اما بین فراری هایی که این چند ساله رونمایی شدن 488پیستا یه استایل مخوفی داره لعنتی
Enzo Ferrari 2008
۲۹ مهر ۱۴۰۲ای اسب سرکش سیاه ایتالیایی بیشتر به تاز
محمدهادی
۳۰ مهر ۱۴۰۲عجب بچه فراری چموشی
فقط ببریش پیست تابم بزنی
Scuderia Ferrari
۳۰ مهر ۱۴۰۲انتقال دانش و فن آوری از پیست به خیابان یکی از تبلیغات همیشگی فراری بوده و هست پس این مدل تاثیر زیادی روی نسخه ویژه 296GTB خواهد داشت و باید منتظر یک هیولای دیگه از طرف فراری باشیم ….