جدیدترین محصول فراری، نسخهی تقویتشده از ۲۹۶ است. این مدل با نام ۲۹۶GT3 از پیشرانهی ۳ لیتر ۶ سیلندر توئینتوربو استفاده میکند تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۰ نیوتنمتر گشتاور داشته باشد.
فراری ۲۹۶GT3 جایگزین ۴۸۸GT3 خواهد شد. این خودروی جدید، متفاوت از ۲۹۶GTB و ۲۹۶GTS که فناوری پلاگین هیبرید با قدرت ۸۳۰ اسب بخار و گشتاور ۷۴۰ نیوتنمتر داشتند، خواهد بود. فراری ۲۹۶GT3 با استاندارد لازم برای رقابت در مسابقات GT3 ساخته شده و به همین دلیل فاقد سیستم هیبریدی است؛ اما نسبت به نسخهی استاندارد GTB، وزن کمتر و مرکز ثقل پایینتر دارد. فراری ادعا میکند تواناییهای فنی ۲۹۶GT3 از نظر فرمانپذیری، تعادل و تقسیم وزن، ۱۰ درصد بهتر از ۴۸۸GT3 است، ضمن اینکه نیروی عمودی (downforce) نیز ۲۰ درصد بیشتر خواهد بود.
در مقایسه با مدل جادهای ۲۹۶GTB، پیشرانه در نسخهی مخصوص پیست GT3 مصرف سوخت کمتر دارد. همچنین بسیاری از جزئیات فنی شامل سیستم سوخت و خنککاری، ارتقا داده شدهاند. در جعبهدنده نیز تغییراتی اضافه شده تا علاوهبر بهود عملکرد برای رانندگی پیست، دسترسی آسانتری برای تعمیرات و سرویس داشته باشد.
از نظر شرکت سازنده، ساخت گیربکس اختصاصی با بدنهی مگنزیوم برای ۲۹۶GT3، مهمترین بخش از ساخت خودرو بوده است. نصب و جایگذاری این بخش نیز، نقش مهمی در تعادل و بهبود آیرودینامیک خواهد داشت. سیستم تک دیسک برای کلاچ و عملگر الکترونیک با قابلیت فرمانپذیری از روی فرمان، مخصوص ۲۹۶GT3 طراحی شده است.
بخش اصلی شاسی، فنربندی و سیستم تعلیق از آلومینیوم ساخته شده درحالیکه ادوات فیبرکربن برای پوستهی موتور، سپرها، بالچهها و رکاب وجود دارند. دمپرها میتوانند در پنج جهت تغییر زاویه دهند. سیستم ترمز، شامل کالیپرها و دیسکهای ۴۰۰ میلیمتر در جلو و ۳۳۲ میلیمتر در عقب، متفاوت از ۲۹۶GTB هستند. روی این خودرو، رینگهای ۱۸ اینچ با طرح جدید موسوم به روتیفرم (Rotiform) نسب خواهد شد.
در کابین، تغییرات لازم برای رانندگان حرفهای فراری ایجاده شده است. شرکت سازنده ادعا میکند برای سرنشین ۲۹۶GT3، راحتی بیشتری نسبت به ۴۸۸GT3 وجود دارد و بسیاری از دکمههای کنترلی نیز روی فرمان خواهد بود. معدود تجهیزات رفاهی شامل سیستم گرمایش و سرمایش نیز متفاوت از ۴۸۸GT3 است.
هرچند که ۲۹۶GT3 خودروی رسمی فراری برای مسابقات محسوب میشود، افراد علاقهمند به رانندگی پیست نیز میتوانند این مدل را خریداری کنند. قیمت نهایی ۲۹۶GT3 هنوز مشخص نیست اما احتمالا گرانتر از ۴۸۸GT3 با آستانه قیمت ۶۱۴ هزار دلار خواهد بود. رقبای فراری، شامل آئودی R8 LMS GT3 Evo، لامبورگینی هوراکان GT3 Evo و هوندا NSX GT3، حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار دلار قیمت دارند. اولین حضور رسمی ۲۹۶GT3 در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا ۲۰۲۳ خواهد بود.
phonix
۸ مرداد ۱۴۰۱فقط تو رالی و موتور جی پی و زیر مجموعه هاشون شرکت نداره
پدر موتور اسپرت
پیام
۸ مرداد ۱۴۰۱ای جان بلاخره یه خبر واسه عشق ماشینا کار شد خسته شدیم اینقد تصادف تسلا یا ورود چینی به بازار و اینجور چیزا خوندیم
sam
۸ مرداد ۱۴۰۱۹۱۱GT3 R هم رونمایی شد
اوضاع کپی آمریکایی فراری از سال بعد دیدن داره :))
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ مرداد ۱۴۰۱الان منتشر شد در پدال
https://www.pedal.ir/porsche/porsche-911-gt3-r-race-car/
JDM lover
۸ مرداد ۱۴۰۱خیلی خفنه
ببینیم عملکردش چطوره تو پیست
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۸ مرداد ۱۴۰۱خیلی خوب شده
Porsche 911
۸ مرداد ۱۴۰۱یکی از بهترین خودرو های ریسینگ فراری و مسابقات هست
قبل از معرفی نسل جدید ماشین های GT همه فکر میکردن(من جمله خودم) که این نسل جدید شور و حال طراحی نسل قبل رو نداره به دلیل اینکه طراحی ها به سمت مدرن شدن رفته و از اون حال مکانیکی و ریسینگ خودش خارج شده
یعنی ۲۹۶ به اندازه ۴۸۸ و نسل ۹۹۲ به اندازه ۹۹۱.۲ جذاب نخواهد بود ولی اینطور نشد
فراری و پورشه با معرفی این دوتا ماشین مشخص کردن که هنوز از ستون های ریسینگ و جذابیتش هستن
و ماشین های بسیار زیبا و قدرتمندی طراحی کردن
باید دید این فصل چه اتفاقاتی روی خواهد داد…
لطفا خبر ۹۱۱ GT3R رو هم بزارید با تشکر
Scuderia Ferrari
۸ مرداد ۱۴۰۱این ماشین با پشت سر گذاشتن سخت ترین چالش ها و با همکاری مهندسین فراری و تیم ریسینگ AF Corse به اینجا رسیده و هدفش رسیدن به پیروزی در همه مسابقات هست
منتظر کولاک اسب سرکش در سال ۲۰۲۳ باشید ….
Si
۸ مرداد ۱۴۰۱عشق است این اسب سرکش مارانلو
علی رضایی
۸ مرداد ۱۴۰۱یه چیزی
برتر از مدل ۴۸۸gt3
خیلی باحاله
و همینطور جذاب
akrh78
۸ مرداد ۱۴۰۱جالبه عملکرد ماشین مسابقه ای رو از رو عکس قضاوت میکنن و میگن بهتر شده 😂