فراری

تصاویر رسمی نسخه GT3 فراری 296 درحال گذراندن تست‌های اولیه خود در فیورانو

با وجود اینکه هنوز زمان چندان زیادی از رونمایی فراری ۲۹۶GTB نگذشته است، فراری تصاویر رسمی نسخه مسابقه‌ای GT3 این خودرو V6 هیبریدی خود را در پیست فیورانو منتشر کرده است. با نگاهی به طرح‌بندی ضدجاسوسی این ۲۹۶GT3 می‌توان حدس زد که احتمالا فراری کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و خودرو یادشده هنوز آماده مسابقه نیست؛ اما حضور آن در رقابت‌های GT چلنج سال ۲۰۲۳ قطعی است.

فراری برای ساخت جانشین مدل مسابقه‌ای ۴۸۸GT3 که درطول عمر کاری خود بسیار موفق بوده است، بیخیال مدل F8 تریبیوتو شده و یک‌راست به جدیدترین محصول میان‌رده‌اش روی آورده است. جانشینی ۴۸۸GT3 کاری بسیار دشوار است؛ چراکه این خودروی مسابقه در ۷۷۰ رقابت شرکت داشته و در ۴۲۹ مسابقه پیروز شده است و نهایتا ۱۰۷ نشان قهرمانی را به نام خود به ثبت رسانده است. ۴۸۸GT3 در دو نسخه رسمی مسابقات و مخصوص مشتریان ساخته شد که نامش به پسوند Evo مزین شد و مانند برادرش مخصوص پیست و مسابقات «Ferrari Challenge» بود. نسخه رسمی حدودا ۶۰۰ اسیب بخار قدرت و ۶۷۰.۵ نیوتن متر گشتاور دارد که حاصل تلاش بی‌وقفه یک موتور ۴ لیتری تویین توربو V8 است.

فراری مسابقه ای 2022 قرمز
آماده‌سازی تیم‌ها برای مسابقه ۱۰۰۰ مایلی سبرینگ، فراری ۴۸۸

فراری هنوز از اعلام اعداد و ارقام فنی نهایی ۲۹۶GT3 امنتاع می‌ورزد و قصد بهینه‌سازی هرچه بیشتر خودرواش را دارد. با این وجود، این شرکت اطمینان داده که نسخه GT3 از همان ساختار V6 نسخه جاده‌ای GTB استفاده خواهد کرد اما به‌خاطر نوع قوانین مسابقات، احتمالا خبری از سیستم هیبریدی نسخه جاده‌ای نخواهد بود.

تصاویر اولیه منتشرشده از این خودروی مسابقه‌ای نشان می‌دهد که فراری برای بهبود آزرودینامیک و عملکرد خودرو در رقابت‌ها به استفاده از گلگیرهای جانبی بزرگ، بالچه بزرگ اتصال معکوس عقب، دیفیوزر و گلگیرهای جدید برای تمام چهار چرخ، بادشکن و اسپلیتر مسابقه‌ای روی آورده است. ایتالیایی‌ها اعلام کردند که در ظاهر کلی و زبان طراحی این خودرو نسبت‌به نسخه GTB تغییری ایجاد نخواهد شد.

فراری ۲۹۶GT3 برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۳ وارد میدان مسابقه خواهد شد اما تا آن زمان، روند بهبود این خودرو همچنان ادامه خواهد داشت. نظر شما درباره این خودرو چیست؟! آیا ۲۹۶GT3 می‌تواند حریف قدرتمندی برای لامبورگینی اوراکان EVO2، آئودی R8 و رقیبان دیگر خود در این مسابقات باشد؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Jdm باز

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    به نظرم میتونه رقیب خوبی باشه
    البته هنوز لازمه صبر کرد تا اطلاعات و‌مشخصات فنیش معلوم بشه

    موافقم 10
    مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    مدلهایی که به عنوان رقیب ذکر شده، درمقابل ۴۸۸gt3 حرفی برای گفتن نداشتن. ۲۹۶gt3 چند لول از ۴۸۸ بالاتره.

    موافقم 16
    مخالفم 4
  3. محمد امین

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    رقیب که چه عرض کنم، می‌تونه قاتلشون هم باشه … قطعا این ماشین از 488 gt3 سریع تره ، و خود 488 هم حدود ۷۰ درصد از مسابقاتی رو که شرکت می‌کرد می‌برد با اختلاف ، بنابراین فکر‌میکنم 296 هم مثل 488 برد های زیادی رو به دست بیاره و رکورد هارو دوباره جابه جا کنه …. البته رکورد ۴۲۹ برد ۴۸۸ واقعا دست نیافتنی هست و پرافتخار ترین ماشین مسابقاتgt3 و gte محسوب میشه … البته ۴۲۹ برد تا پایان سال ۲۰۲۱ هست ، توی فصل ۲۰۲۲ هم که به تازگی شروع شده ، ۴۸۸ برد های زیادی داشته ، مقایسه کنید تعداد برد های ۴۸۸ رو با رقباش ، واقعا مایل ها جلو تره

    موافقم 15
    مخالفم 2
  4. Scuderia Ferrari

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    الساندرو پیِر گوئیدی راننده تست 296GT3 و قهرمان چند دوره مسابقات موتور اسپرت گفته که این ماشین در مراحل تست اولیه هم رانندگی لذت بخش و دقیقی در پیست داره و از داده های جمع آوری شده در گام اول خوشحالیم
    قطعاً با گذر زمان و تکامل این ماشین ، شاهد نبوغ و استعداد این اسب سرکش در پیست خواهیم بود که رقبا رو یکی پس از دیگری از دم تیغ رد کنه

    موافقم 13
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا