فراری

اهداف الکتریکی فراری اعلام شد: سهم ۶۰ درصدی محصولات الکتریکی تا سال ۲۰۲۶

فراری برای رسیدن به آینده‌ای الکتریکی شده پدال گاز را می‌فشارد. این خودروساز ایتالیایی اعلام کرد تا سال ۲۰۲۶ یعنی یک سال پس از معرفی اولین محصول الکتریکی خود به دنبال تحقق هدف فروش ۶۰ درصدی خودروهای الکتریکی شده از سبد محصولاتش خواهد بود. در واقع تا سال ۲۰۲۶ از هر ۱۰ فراری فروخته شده ۶ فراری دارای قوای محرکه تمام الکتریکی یا هیبریدی خواهد بود. در مراسم ویژه فراری تائید شد شاسی‌بلند ۱۲ سیلندر پورسانگ در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) معرفی خواهد شد و حداکثر ۲۰ درصد کل فروش این خودروساز را تشکیل خواهد داد. فراری اظهار می‌دارد ۵ درصد از خودروهای تولیدی این شرکت در سال ۲۰۲۶ از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده خواهند کرد درحالی‌که سهم خودروهای هیبریدی و درون‌سوز سنتی به ترتیب ۵۵ و ۴۰ درصد خواهد بود.

البته فراری تخمین می‌زند سهم فروش این خودروها تا پایان دهه جاری میلادی به شدت تغییر خواهد کرد. در سال ۲۰۳۰ که برخی کشورها تردد خودروهای درون‌سوز را ممنوع خواهند کرد، ۴۰ درصد فروش فراری را خودروهای الکتریکی تشکیل خواهند داد درحالی‌که سهم هیبریدی‌ها و درون‌سوز به ترتیب ۴۰ و ۲۰ درصد خواهد بود. در یکی از اسلایدها به نمایش درآمده به سه نوع متمایز از قوای محرکه اشاره می‌شود و جالب‌ترین آن‌ها نه قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی بلکه پیشرانه درون‌سوز است. بر اساس این اسلاید، فراری نسخه‌های درون‌سوز خالص از پیشرانه‌های ۶، ۸ و ۱۲ سیلندر را عرضه خواهد کرد. تاکنون فقط فراری ۲۹۶ GTB/GTS با پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی را دیده‌ایم.

اگر اطلاعات موجود صحت داشته باشند خودروهای درون‌سوز و هیبریدی به‌صورت دیفرانسیل عقب در دسترس خواهند بود درحالی‌که محصولات هیبریدی به‌صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک و مدل‌های الکتریکی فقط به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه خواهند شد. فراری همچنین تائید می‌کند ۱۵ خودروی جدید را بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۶ عرضه خواهد کرد که شامل محصولات آیکنا بیشتر خواهد بود. همچنین یک هایپرکار الهام‌بخش جدید تولید خواهد شد تا دنباله‌روی لافراری باشد. در یک نمودار محصولات متنوع فراری در طول ۱۲ سال گذشته و بر اساس لپ تایم‌های ثبت شده دیده می‌شوند. بر این اساس فراری F12 برلینتا و ۴۵۸ ایتالیا رکورد ۱ دقیقه و ۲۶ ثانیه‌ای داشته‌اند درحالی‌که ۲۹۶ GTB کنونی و لافراری رکورد ۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه‌ای را ثبت کرده‌اند. SF90 استراداله با زمان ۱ دقیقه و ۱۹ ثانیه‌ای پدیدار می‌شود و سریع‌ترین محصول جاده‌ای فراری محسوب می‌شود؛

اما یک سوپرکار هم وجود دارد که زیر کاور پنهان شده و زیر آن عبارت “انتقال فنی از فرمول ۱ و هایپرکار لمانز” دیده می‌شود. باید اذعان کرد این یک حساب‌وکتاب کاملاً سؤال‌برانگیز است زیرا مطمئن نیستیم این نمودار به چه چیزی اشاره دارد؛ اما می‌توان گفت هایپرکار بعدی فراری توانایی طی یک دور پیست فیورانو در ۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه را خواهد داشت تا حدود ۴ ثانیه سریع‌تر از SF90 باشد؛ بنابراین با یک هیولای فوق‌العاده سریع طرف خواهیم شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (474 ديدگاه)

    به امید موفقیت فراری

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  2. حامد

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (737 ديدگاه)

    احساس میکنم در اینده و نسل های بعد عشق به ماشین کمتر از الان و گذشته بشه

    دنبایی خورویی در سال های حدودا ۲۰۶۰ بسیار سرد خواهد بود

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۶
  3. محمد امین

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1954 ديدگاه)

    هیجان انگیز ترین محصول فراری قطعا جانشین لافراری خواهد بود ، اگر ۴ ثاینه در فیورانو از sf90 سریع تر باشه ، با یه ماشین فوق‌العاده سریع روبه رو هستیم ، چونکه فیورانو پیست کوچیکی هست و مسیر های مستقیم کمی داره و کورنر پرفورمنس حرف اول رو میزنه ، بد نیست یادآوری کنم تایم فراری fxxk در این پیست ۱ و ۱۵ هست ، پس میشه تا حدود زیادی به پرفورمنس جانشین لافراری پی برد ، هرچند من فکر میکنم تایم بهتری از ۱ و ۱۵ ثبت کنه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  4. ارسلان

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (232 ديدگاه)

    من معتقدم که ماشین الکتریکی به این شکل فعلی که میشناسیم دوام نخواهد آورد
    نیاز مادره اختراع هست و ترسیم کننده ی مسیر آینده
    هنوز اوایل الکتریکی سازی هست و مشکلات ش بیرون نزده چون حمل و نقل دنیا هنوز روی دوش درون سوز هاس
    نیاز دنیا به تولید برق حتی در صورت نبود ماشین الکتریکی هم هر روز افزایش پیدا میکنه و خودروهای الکتریکی هم باره مضاعفی خواهند بود
    خیلی از کشورها توی تولید برق مصرفی شون موندن و واردکننده ی برق شدن حالا یا بصورت مستقیم مثله عراق یا بصورت غیر مستقیم مثله اروپا که با واردات گاز و تولیدش به برق
    هر کشوری باید سالانه ۱۰-۱۵ درصد به ظرفیت تولید برق خودش اضافه کنه بخاطر ساخت خانه های جدید کسب و کار های جدید یا بزرگتر شدن و توسعه ی کسب کارهای موجود که همگی محتاج انرژی الکتریکی هستن !

    حالا فک کنید در مدت زمان ۵ الی ۱۰ سال یکباره کل حمل و نقل دنیا بیاد روی دوش نحیف و پاهای سست صنعت تولید برق در دنیا !!!
    خب در اون صورت اینجا یک نیاز شکل میگیره و باید برای مطابقت با اون نیاز یه تغییر بزرگ صورت بگیره
    برای همین میگم در آینده ماشین الکتریکی به این شکل فعلی که میشناسیم دوام نخواهد آورد
    یا الکتریکی سازی از حالت شارژی در میاد و مستقل میشه و تولید برق درون خوده ماشین اتفاق میافته چیزی شبیه به هیدروژنی !! یا اینکه کلا ماشین الکتریکی حذف و تکنولوژی جدیدی جایگزینش میشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  5. javadhy

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (304 ديدگاه)

    منتظر رونمایی جانشین لافراری ام
    امیدوارم مثل همون زیبا و بی نظیر باشه
    درباره آینده الکتریکی سازیشم به نظرم اگه در کنار الکتریکی به تولید ۱۲ سیلندر هاش هر چند محدود ادامه بده اونقدرا هم آینده خودروسازی خسته کننده و یکنواخت نمیشه
    هر چند نیازی در الکتریکی شدن فراری نمیبینم ولی چه میشه کرد راه دیگه ای نیست

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  6. Alan.r

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (230 ديدگاه)

    آخه حیف نیست فراری برقی بشه؟؟
    بر باعث و بانی تب الکتریکی سازی خودرو ها لعنت

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا