جایگزین فراری لافراری با پیشرانه V6 تویین توربو هیبریدی معرفی خواهد شد

یک‌شنبه 3 تیر 1403 - 12:30
مطالعه 4 دقیقه
laferrari-replacing-2025-ferrari-f250-is-taking-shape-packs-hybrid-twin-turbo-v6-muscle_21
پاییز امسال، فراری از ابرخودروی تازه خود رونمایی خواهد کرد تا بار دیگر عرصه را بر رقبا تنگ کند.اخیرا تصاویر جاسوسی یک خودروی پهن‌پیکر جدید در فضای...
تبلیغات

پاییز امسال، فراری از ابرخودروی تازه خود رونمایی خواهد کرد تا بار دیگر عرصه را بر رقبا تنگ کند.

اخیرا تصاویر جاسوسی یک خودروی پهن‌پیکر جدید در فضای مجازی منتشر شده است که با تصاویر پیشین تفاوت‌ مهمی دارد. این خودروی تازه که در خیابان‌های شهر فراری، مارانلو، دیده شده به پنل‌های نهایی تجهیز شده که قرار است در جایگزین اصلی ابرخودروی لافراری استفاده شوند. فراری که دوست ندارد مانند رقبا پیش از معرفی رسمی از محصولاتش رونمایی کند، خودروی تست را در پوشش کامل قرار داده است. تنها چند پنل بدنه، ترمزهای کربن‌سرامیکی و کالیپرهای ترمز نقره‌ای و سرخ‌رنگ آن به‌راحتی دیده می‌شوند.

از دیگر المان‌های هویدا و آشکار این خودرو می‌توان به لاستیک‌های عملکرد بالای میشلین اشاره کرد که باعث می‌شود گمان ما درباره جایگزینی این خودرو قوی‌تر شود. همان‌طور که از تصاویر روشن است، درهای این مدل برخلاف مدل‌های تولید انبوه فراری بخشی از سقف را هم در خود جای داده‌اند و مدل‌های لافراری و Sp3 دیتونا را یادآوری می‌کنند. شیشه این خودرو که با کد «F250» شناخته می‌شود، مانند ابرخودروهای یادشده به یک برف‌پاک‌کن مجهز شده است.

از فرم کلی بدنه در بخش جلو می‌توان حدس زد که فراری روی ورودی‌های S شکل خودروی جدید تاکید بسیاری داشته است. از بخش‌های بیرون‌زده می‌توان حدس زد که این خودرو مانند SF90XX به تجهیزات آیرودینامیکی مختلفی مانند تیغه‌های روی سپر، خروجی هوای روی کاپوت و یک بال عقب بزرگ مجهز خواهد شد. در بخش عقب، اگزوز بیضوی و چراغ‌های کشیده خودنمایی می‌کنند؛ گمان می‌کنیم طراحی بخش عقب هم بر پایه زبان طراحی روما یا 296GTB طراحی شود.

گویا فراری خودروی جدیدش را با یک پیشرانه 3 لیتری V6 رونمایی خواهد کرد که به سنت تازه این برند، از الکتروموتور هم کمک خواهد گرفت. ویدئوهای ضبط‌شده از این خودرو تایید می‌کنند که موتور به‌کاررفته در این خودرو در مدل 499P، برنده دو سال اخیر رویداد 24 ساعتی لمان، هم به کار رفته است.

هر چند خودروی مسابقه‌ای فراری برای شرکت در مسابقات WEC به حداقل وزن 1,030 کیلوگرمی بدنه و نهایتا 671 اسب بخار قدرت از پیشرانه درون‌سوز خود محدود شده است اما یک خودروی تولید انبوه این محدودیت‌ها را نخواهد داشت. قدرت پیشرانه برقی 499P به 268 اسب بخار محدود شده است اما در جایگزین لافراری احتمالا برابر یا بیشتر از موتور درون‌سوز قدرت تولید خواهد کرد. از آنجا که وظیفه محصول جدید فراری سنگین خواهد بود، می‌توان متصور شد که حداقل از 1,000 اسب بخار قدرت سود ببرد که با توجه به وزن کم بدنه می‌تواند عملکرد خیره‌کننده‌ای را برای خریدارانش به ارمغان بیاورد. نظر شما درباره جایگزین لافراری چیست؟ ورود چه ویژگی‌هایی به این خودرو محتمل‌تر است؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.